Hoe ga jij met reacties op social media om?
Hoe ga jij met reacties op social media om?

Hoe ga jij met reacties op social media om?

Door Jonathan Sam 12 oktober 2018
Met Facebook, Instagram, Twitter en andere sociale media is het tegenwoordig erg makkelijk voor de klant om naar jouw bedrijf een bericht te sturen. Denk bijvoorbeeld aan een vraag, feedback op een product of gewoon een positieve reactie! Maar hoe ga jij hier als bedrijf mee om? Reageer jij op jouw klanten? Of laat je het gaan? Kortom, gebruik jij al webcare?
Hoe ga jij met reacties op social media om?

Webcare kan een handige marketingtool zijn om gemakkelijk de klant te beantwoorden en om hem/haar een goed gevoel over jouw bedrijf te geven. Om jouw social media kanalen zo efficiënt mogelijk in te zetten is het handig om na te denken over verschillende keuzes die te maken hebben met webcare.

Het inrichten van jouw webcare

Voorbeelden van thema’s om over na te denken zijn:

Op wie reageer je?

Het kan in het begin een lastige stap zijn om te reageren op klanten die geen vraag hebben. Denk bijvoorbeeld aan iemand die positief reageert op jouw posts of andere mensen tagged. Hier kan je juist gebruik van maken om een product of dienst extra onder de aandacht te brengen.

Reactietijd

Hoe snel reageer jij op jouw klanten. Probeer jij binnen 24 uur, 5 uur of zelfs binnen 1 uur op een klant te reageren?

Formeel versus informeel

Het reageren op een formele of informele manier heeft ieder zijn eigen voordeel. Formeel wordt gezien als meer ‘professioneel’, informeel wordt gezien als meer ‘warm’. Wanneer het om een serieus bericht gaat, kan formeel wellicht de beste manier zijn om te gebruiken bij het eerste contactmoment met de klant. Informeel kan weer gebruikt worden om de klant te bedanken voor zijn/haar bericht. Afsluiten van een bericht Hoe sluit jij je berichten af?

Sluit je af met een persoonlijke groet of gewoon met een punt?

Het is tegenwoordig gebruikelijk om een bericht af te sluiten met de initialen van de persoon die reageert. Zo weet de klant met wie hij/zij heeft gesproken voor verdere vragen.

Het gebruik van humor 

Humor kan ingezet worden om klanten een nog beter gevoel te geven! Dit is vaak ook een grote stap om mee te beginnen. Maar het reageren met emoticons en memes kan een extra lading geven aan jouw bericht.

Samen nadenken over een strategie om het meeste uit jouw webcare te halen?

Er zijn dus veel keuzes om over na te denken. The MindOffice helpt je graag om het beste uit jouw webcare te halen. Wij denken graag met je mee en helpen met implementeren. Ben je geïnteresseerd. Bel ons voor meer informatie op: +31(0)10 - 435 07 50 of stuur een mail naar: info@themindoffice.nl.

Jonathan Sam

Wil jij met behulp van The MindOffice ook

jouw bedrijf op de kaart zetten?

Jonathan Sam helpt je graag verder!


Jonathan Sam
010 435 07 50
jonathan@themindoffice.nl

We nodigen je van harte uit in ons kantoor om daarover te sparren. Neem contact met ons op voor een afspraak!

Kom gerust eens langs op de koffie.
The MindOffice is gevestigd aan de mooie haven van Vlaardingen. We beschikken over voldoende (gratis) parkeerplaatsen. Kom je met het openbaar vervoer? Metrostation Vlaardingen Centrum is letterlijk om de hoek en op loopafstand.

Adresgegevens

Koningin Wilhelminahaven NZ 2h
3134 KE Vlaardingen
(4de verdieping)

T +31(0)10 - 435 07 50
E info@themindoffice.nl
KvK 50842749
BTW NL12.75.34.842.B01

The MindOffice Adresgegevens
Aan al het goede komt een eind...

Menu.

Menu

Simplicity is the ultimate form of sophistication
Leonardo da Vinci
There is no substitute for hard work
Thomas A. Edison
Creativity is contagious, pass it on...
Albert Einstein
Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is success.
Henry Ford
Every mind needs friendly contact with other minds
Napoleon Hill
No matter what people tell you, words and ideas can change the world.
Robin Williams