Nieuwe webshop voor Little Indians
Nieuwe webshop voor Little Indians

Nieuwe webshop voor Little Indians

Door Dimar van Overdijk 17 september 2018
Ken jij Little Indians al? Little Indians komt uit Rotterdam en verkoopt kinderkleding in 22 verschillende landen aan zorgvuldig geselecteerde boutiques en warenhuizen. Vanessa Erasmus, Founder en Creative Director van Little Indians, hebben wij geïnterviewd over haar start in 2014, hoe Little Indians zakelijk social media inzet en waar ze zichzelf over 5 jaar ziet staan.
Nieuwe webshop voor Little Indians
Ken jij Little Indians al? Little Indians komt uit Rotterdam en verkoopt kinderkleding in 22 verschillende landen aan zorgvuldig geselecteerde boutiques en warenhuizen. Vanessa Erasmus, Founder en Creative Director van Little Indians, hebben wij geïnterviewd over haar start in 2014, hoe Little Indians zakelijk social media inzet en waar ze zichzelf over 5 jaar ziet staan.

Hoe ben je begonnen met Little Indians?
Ja, nou vanaf thuis, haha! Toen was het een beetje het begin van Instagram in Nederland en ik zag dat het in Amerika best wel een dingetje was. Ik was bezig met een evenement, het sourcen voor de spullen waar ik eigenlijk Little Indians mee ben begonnen, acht broekjes en acht schoentjes.
Op Instagram kan je dus goed je beeld laten zien, het leek mij leuk om te zien hoe ver ik kon komen. Toen ben ik in mijn eentje begonnen en was ik heel actief op Instagram.

Was je dan echt elke dag met Instagram bezig?
Ja toen ik het gelanceerd had en de website live was, was ik alleen maar Instagram aan het gebruiken. Ik merkte dat ik via Instagram gelijk directe orders kreeg. Ik merk dat het echt wel is veranderd omdat er veel meer accounts zijn en er veel meer is te zien, maar ik dacht ja de doelgroep waren de moeders en ik was zelf moeder. Ik wist dus een beetje wanneer ze online waren, dus ging ik op die momenten posten. En ik ging gewoon de interactie aan met andere moeders.

Gebruikte je dan voor die interactie speciale hashtags of reageerde je dan bij andere mensen?
Nou ik zat al in de mode en ging mijn eigen levensstijl hashtaggen. En ik dacht in het begin maar waarom loopt dat dan? En toen dacht ik nou het zou wel tof zijn dat wat ik doe, dat mensen het merk Little Indians ook leuk gaan vinden. Dat deden ze en ze vonden het leuk om hun baby’tje op onze Instagram posts te zien, een beetje herkenning. We hadden in het begin 10, 15 duizend volgers. En voor hun was het alsof ze in een magazine of in een blad kwamen. Zij werden er heel blij van en ik ook, want wij hadden weer content.

Is dat in de afgelopen jaren veranderd? Heb je een nieuwe strategie moeten aannemen of heb je dezelfde strategie altijd gebruikt?
We zijn nu met meer mensen. Nu posten we drie keer per dag. Het is in principe wel anders, we richten ons vooral op branding en ik merk dat de story’s van Little Indians veel bekeken wordt, waardoor we eigenlijk weer sales krijgen.

Werkt dat dan ook zo op Facebook of werkt dat totaal anders?
Nou de grap is dus, dat ik in het begin heel erg Instagram-minded was en ik was zelf heel erg klaar met Facebook. Maar dat betekent niet dat de rest van Nederland dat is. Op een gegeven moment dacht ik nou het zou ook wel tof zijn als ik weer omhoog zou gaan en daar hebben we nu iets meer dan 35.000 likes. Instagram is misschien wat voor de mensen die wat meer visueel zijn ingesteld, en wat meer op design letten, zoals hoe de wall eruitziet. En Facebook is misschien wat meer gericht op de massa.

Even heel iets anders, waar zie je jezelf over 5 jaar staan?
Dat is een vraag die ook voor mezelf best vaak heb. Maar over 5 jaar, oké we verkopen nu in 22 landen. We hebben ongeveer 250 klanten, daarvan zijn er iets van 25 in Nederland. Dus ik wil sowieso een wereldwijd merk zijn, maar mijn focus nu is om ons marktaandeel in Nederland te versterken. Ik hoop gewoon dat in de toekomst elk kleintje in ieder geval één ding van Little Indians in zijn kast heeft hangen.

Hoe belangrijk is het om goed te focussen als je net begint met een bedrijf?
Heel erg, mijn collega’s noemen mij een fladderaar! Nou dat kan Dimar denk ik wel een beetje beamen. Ik merk gewoon vooral bij mezelf dat het heel fijn is om doelen te stellen. Soms zijn ze extreem groot, maar ik weet gewoon dat als ik dat doe, misschien geen 100% maar wel 90% van mijn doelen behaal en in ieder geval dichter in de buurt kom van daar waar ik heen wil dan als ik dat niet had gedaan. Je hebt een soort van rode draad om te volgen, dan kan je wel goed kijken of iets past op die lijn. Past het op de lijn? Dan brengt het je dichterbij je doel.

Hoe kijk je naar je succes dat je tot nu toe hebt?
Wat is nou succesvol? Ik had het er met iemand van de week over. Ik kan al twaalf jaar mijn eigen broek ophouden door middel van hetgeen dat ik doe als ondernemer. Ik onderneem niet voor de euro’s, maar ik meet daar ook wel mijn succes aan. Niet in de basis hoor. Als ik jou vertel “ja we verkopen aan 22 landen”, ja dan vind ik mezelf ook succesvol. Dan denk ik ja, toch maar mooi ff gedaan. Er is wel altijd ruimte voor verbetering.

Nog op zoek naar leuke kinderkleding? Little Indian komt twee keer per jaar met een leuke kids fashion collectie. De complete collectie wordt zorgvuldig ontwikkeld en ontworpen in Rotterdam. Ga naar https://little-indians.nl/ voor meer informatie.
Dimar van Overdijk

Wil jij met behulp van The MindOffice ook

jouw bedrijf op de kaart zetten?

Dimar van Overdijk helpt je graag verder!


Dimar van Overdijk
010 435 70 10
dimar@themindoffice.nl

We nodigen je van harte uit in ons kantoor om daarover te sparren. Neem contact met ons op voor een afspraak!

Kom gerust eens langs op de koffie.
The MindOffice is gevestigd aan de mooie haven van Vlaardingen. We beschikken over voldoende (gratis) parkeerplaatsen. Kom je met het openbaar vervoer? Metrostation Vlaardingen Centrum is letterlijk om de hoek en op loopafstand.

Adresgegevens

Koningin Wilhelminahaven NZ 2h
3134 KE Vlaardingen
(4de verdieping)

T +31(0)10 - 435 07 50
E info@themindoffice.nl
KvK 50842749
BTW NL12.75.34.842.B01

The MindOffice Adresgegevens
Aan al het goede komt een eind...

Menu.

Menu

Simplicity is the ultimate form of sophistication
Leonardo da Vinci
There is no substitute for hard work
Thomas A. Edison
Creativity is contagious, pass it on...
Albert Einstein
Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is success.
Henry Ford
Every mind needs friendly contact with other minds
Napoleon Hill
No matter what people tell you, words and ideas can change the world.
Robin Williams