Een fantastische start!.

Een fantastische start!

Door The MindOffice  05 april, 2018 We waren nog niet eens gewend aan ons nieuwe kantoor of we hadden ‘m al te pakken. Ons eerste gezamenlijke succes. En dan ook nog voor een multinational!

Het Duitse bedrijf Wintershall produceert olie en gas in Europa, Noord-Afrika, Zuid-Amerika, Rusland én het Midden-Oosten. De vestiging in Nederland telt meer dan 500 werknemers, die vier keer per jaar het personeelsblad Platform ontvangen. Dat blad was toe aan vernieuwing, dus zette Wintershall een pitch uit. En als jonge enthousiaste honden doken Stijlmeesters en The MindOffice daar bovenop!

Gelikt magazine

Samen bedachten we een nieuw concept. Platform werd altijd in de vorm van een krant uitgebracht, met kleine letters en foto’s. Oftewel: niet meer van deze tijd. Een gelikt magazine, dat moest het worden! We gebruikten onze ervaring met bladen en lieten onze creativiteit de vrije loop. Wintershall was onder de indruk van ons concept. Uit vijf voorstellen koos het bedrijf ons als winnaar!




Vriendelijk en modern

MindOfficer Michel was verantwoordelijk voor de vormgeving. “Ik heb de huisstijl van Wintershall aangehouden, maar het kleurenpalet wel iets rustiger en vriendelijker gemaakt. Het logo van Platform en de icoontjes voor de rubrieken zijn strakker en moderner geworden. Daarnaast is de tekst-beeld-verhouding aanzienlijk verbeterd. Grote foto’s en een duidelijk lettertype komen de leesbaarheid ten goede. Het magazine heeft een hoogwaardige uitstraling en is duurzaam geproduceerd op houtvrij papier door een CO2-neutrale drukkerij.”

Speels

Voorheen bracht Wintershall twee edities van Platform uit; een Nederlandstalige en Engelstalige krant. Het mooie van het nieuwe concept is de combinatie van beide talen in één magazine. Dat bespaart natuurlijk kosten! De onderwerpen voor de artikelen worden bedacht door de redactie van Platform, die uit zes medewerkers van Wintershall bestaat. Zij waren goed voorbereid, waardoor Stijlmeesters Rob en Nicole direct aan de slag konden met de teksten. Ook namen zij de tone of voice onder handen. “Het is wat speelser geworden, dat past beter bij een personeelsblad”, vertelt Rob.

Wintershall is zeer tevreden met het nieuwe personeelsmagazine en besteedde zelfs een klein artikel in het blad aan onze bureaus. Wij zijn trots dat we voor deze bijzondere opdrachtgever mogen werken en kijken uit naar de volgende edities!


Ontvang onze nieuwste content als eerste.

E-mailadres*