Als woonwinkel is het belangrijk om je gezicht op de sociale media te laten zien. Maar hoe ga je als woonwinkel om met de concurrentie van grote webshops? Deze taak heeft Inrichterij van Toen aan ons uitbesteed, wij hebben dit opgepakt en verschillende KPI's behaald (lees: meer conversie).
<p>Met kennis en expertise! Inrichterij van Toen heeft veel kennis over verschillende woonstijlen. De producten die worden aangeboden worden in de advertenties dan ook niet als los product aangeboden maar juist in de vorm van een woonstijl.</p>
<p>De insteek van deze advertenties was om een zo relevant mogelijke doelgroep aan te spreken. Dit is gedaan met de Facebook Pixel. Er zijn twee campagnes opgemaakt. Een 'open' campagne om data te verzamelen van de potentiële doelgroep die geïnteresseerd is. Per woonstijl is er een advertentie geschreven om nog specifiekere data te verzamelen. Vervolgens is er per woonstijl, via de Facebook Pixel, een doelgroep samengesteld die bestaat uit potentiële klanten die geïnteresseerd zijn.</p> <p>Een tweede advetentie die zich alleen maar richt op de data die is verzameld via de Facebook Pixel is hierdoor net wat specifieker. Waar de eerste campagne specifiek gericht is op het aanvullen van de data voor de Facebook Pixel. Is de tweede campagne vooral gericht op het genereren van conversies dankzij de data van de Facebook Pixel.</p>
<p>Het is belangrijk dat de afbeelding die wordt gebruikt voor de Facebook-advertentie niet te veel tekst bevat. Een USP van Inrichterij van Toen is dat ze veel expertise hebben als het gaat om het inspireren van de klant. Deze USP is dan ook per advertentie terug te vinden.</p> <p>De begeleidende tekst per advertentie slaat op de woonstijl. Deze tekst is in samenwerking met de klant, Inrichterij van Toen, opgesteld. De keuze voor de producten op de advertentie is ook in samenwerking met de klant uitgevoerd. Per woonstijl is er gekozen voor producten die op dat moment populair waren.</p>
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.