UX/UI
Bij oprichting van het merk Bagbooking wensten de oprichters een zo eenvoudig mogelijke beleving voor de reiziger. Vanuit dat oogpunt creëerden we een user experience waarin duidelijkheid centraal staat. De klant kon kiezen uit 3 formaten koffers en de overige stappen wezen zichzelf wel uit.
Met de update van de website namen we dit proces onder handen. Alle boekingen bij elkaar leveren namelijk een schat aan informatie op die wij konden gebruiken dit proces te optimaliseren. Ook stond de ontwikkeling van Bagbooking zelf niet stil.
Er waren onder andere uitbreidingen op het gebied van het aantal landen waaraan geleverd kon worden en het type bagage: koffers, skispullen en golftas. Op de homepage kunnen bagbookers nu meteen een offerte aanvragen, zonder poespas. De boekingsfunnel is een fluitje van een cent: selecteer je bestemming, de bagagesoort en of het om een enkele reis of retour gaat, kies het gewicht, voer het aantal koffers in en laat je gegevens achter. Vervolgens vul je je aankomstdatum, eventuele retourdatum en de locaties van ophalen en bezorgen in.
Deze stappen kosten slechts een paar minuten tijd waarna Bagbooking alle gegevens heeft om de koffer(s) naar de gewenste locatie te brengen.