menu sluiten
pink curve top
Bagbooking Rebranding

Bagbooking

BagBooking ontzorgt reizigers vanuit Nederland met hun "door to door" bagageservice. De bagageservice is voor iedereen in Nederland mogelijk. Ze koppelen de bagage los van jouw eigen reis. Het maakt niet uit of je reist met de auto, trein, motor, boot of vliegtuig. Bagbooking is ervoor iedereen en zorgt dat jouw koffers op jouw bestemming terecht komt en weer worden opgehaald.

DiversOCW 2023

Bagbooking.

BagBooking ontzorgt reizigers vanuit Nederland met hun "door to door" bagageservice. De bagageservice is voor iedereen in Nederland mogelijk. Ze koppelen de bagage los van jouw eigen reis. Het maakt niet uit of je reist met de auto, trein, motor, boot of vliegtuig. Bagbooking is ervoor iedereen en zorgt dat jouw koffers op jouw bestemming terecht komt en weer worden opgehaald.

Al sinds het prille begin van Bagbooking werken we met hen samen. We zijn daardoor op de hoogte van de missie en visie van het bedrijf, maar weten ook de onuitgesproken wensen en eisen. Dat maakt dat wij na een aantal jaar samengewerkt te hebben, precies weten wat het bedrijf in z’n huidige fase nodig heeft. Tijd dus om Bagbooking naar z’n volgende niveau te tillen met een rebranding, nieuw huisstijlhandboek en verfrissend webdesign die ze nog verder laat groeien.

  • Rebranding
  • Huisstijlhandboek
  • Webdesign
  • UX/UI
  • Creatief concepten
  • Campagnemiddelen

Rebranding.

Een jaar na de lancering namen we de huisstijl al onder de loep. Voldoet ie nog aan de wensen en past ie nog wel bij het soort klanten Bagbooking aantrekt? Het antwoord op die vragen valt te raden. Nee! Uit de eerste resultaten bleek een andere doelgroep dan in eerste instantie gedacht gebruik te maken van deze bagageservice. Op basis van die cijfers ontwierpen we een upgrade voor het merk, met een moderne, luxere uitstraling en frisse kleuren.

Huisstijlhandboek.

De rebranding valt in de smaak, maar brengt meteen een uitdaging met zich mee. Nadat wij namelijk alles in de steigers zetten, dragen we het bijhouden van bijvoorbeeld de website en socials over aan Bagbooking zelf. Wel zo handig wanneer zij dan weten hoe ze de nieuwe look and feel in stand houden. Dit legden we daarom vast in een nieuw huisstijlhandboek. Hierin staat alles over onder andere kleur- en logogebruik, lettertypes en de tone of voice.

Webdesign.

Als je dan een nieuwe huisstijl hebt om trots op te zijn, wil je die ook overal laten zien. De website kan dan natuurlijk niet achterblijven. Het tijdloze uiterlijk trokken we in één streep door naar online. Toen we toch bezig waren, voerden we meteen een aantal aanpassingen door waardoor de klantbeleving nog beter werd.

UX / UI.

Bij oprichting van het merk Bagbooking wensten de oprichters een zo eenvoudig mogelijke beleving voor de reiziger. Vanuit dat oogpunt creëerden we een user experience waarin duidelijkheid centraal staat. De klant kon kiezen uit 3 formaten koffers en de overige stappen wezen zichzelf wel uit.
Met de update van de website namen we dit proces onder handen. Alle boekingen bij elkaar leveren namelijk een schat aan informatie op die wij konden gebruiken dit proces te optimaliseren. Ook stond de ontwikkeling van Bagbooking zelf niet stil.
 
Er waren onder andere uitbreidingen op het gebied van het aantal landen waaraan geleverd kon worden en het type bagage: koffers, skispullen en golftas. Op de homepage kunnen bagbookers nu meteen een offerte aanvragen, zonder poespas. De boekingsfunnel is een fluitje van een cent: selecteer je bestemming, de bagagesoort en of het om een enkele reis of retour gaat, kies het gewicht, voer het aantal koffers in en laat je gegevens achter. Vervolgens vul je je aankomstdatum, eventuele retourdatum en de locaties van ophalen en bezorgen in.
Deze stappen kosten slechts een paar minuten tijd waarna Bagbooking alle gegevens heeft om de koffer(s) naar de gewenste locatie te brengen.  

Campagnemiddelen.

Als digital Agency wordt er ook wel eens een beroep gedaan op onze creativiteit, dus hebben wij nagedacht over een 360 graden campagne, zowel online als offline om het nieuwe merk Bagbooking onder de aandacht te brengen.

"We wilden je bagage laten zien.
Maar die zijn opgehaald door Bagbooking."
Ook reizen zonder bagage stress?

Zien wat wij kunnen
betekenen
voor jouw merk?
Maak een afspraak
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.