Creative company,
digital mindset
menu sluiten

FAQ

Je mag ons natuurlijk alles vragen, maar we maken het je graag makkelijk. Zo zijn wij!
Waarom zou je kiezen voor The MindOffice?
Bekijk onze cases en je snapt meteen waar onze passie vandaan komt: oog voor detail en perfectie tot op de pixel. Onze werkwijze is helder en concreet, zodat je precies weet wat je kunt verwachten. Namelijk, originele designs en producties van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Met onze kennis en skills zorgen we ervoor dat je bedrijf opvalt, meer verkeer trekt, leads omzet in klanten en een merk bouwt dat mensen onthouden. Voor ons staat creativiteit gelijk aan vrijheid, wat resulteert in een werkwijze die voelt als een 'way of life'. Vakidioten waar je graag mee samenwerkt... maar dat merk je zodra je klant bij ons bent.
Wat doet The MindOffice precies?
The MindOffice is een creative company met een digital mindset. Wij doen er alles aan om jouw merk, product of bedrijf naar het volgende level te tillen. Voor ons zijn geen twee bedrijven hetzelfde, daarom begint elke opdracht met een uitgebreide intake. Jouw wensen en ideeën worden verrijkt met onze ervaring en expertise. Je werkt met een reclamebureau, internetbureau en marketingbureau in één. Van webdesign en ontwikkeling tot digitale marketing (SEO, SEA, social media), branding en content creatie. We zijn van alle markten thuis en verkennen samen de mogelijkheden om jouw doelen te bereiken. Kom gerust eens met ons sparren!
Wie is mijn aanspreekpunt?
Wij houden niet van ingewikkelde communicatiestromen. Daarom hebben we projectmanagers in dienst die zorgen voor een vast aanspreekpunt. Snel schakelen, duidelijke communicatie en altijd iemand die voor je klaarstaat.
Leveren jullie alleen maatwerk?
Creativiteit valt niet te automatiseren, vinden wij. Daarom ontwerpen we vrijwel alles op maat. Of het nu gaat om een brochure of een website, we geven altijd een unieke twist. Uiteraard is de klant vrij om aan te geven wat hij mooi vindt. In de briefingsfase verkennen we dit zo goed mogelijk en werken we samen toe naar een prachtig resultaat. Bij webdevelopment hanteren we de regel: zoveel mogelijk webstandaarden gebruiken, met maatwerk waar nodig. Zowel technisch als visueel zijn wij flexibel om mee samen te werken, en elke opdracht is uniek in aanpak en uitvoering.
Drukken jullie alles zelf?
Wij hebben geen eigen drukkerij, maar wel een netwerk van drukkers en leveranciers om ons heen die dag en nacht voor ons klaarstaan tegen scherpe tarieven. Kwaliteit staat bij ons voorop. Wij voeren de nacontrole uit en staan garant voor een optimaal eindproduct.
Voor welke type klanten werken jullie voornamelijk?
Jouw merk is ons werk! van mkb-bedrijven tot multinationals. We zijn groot genoeg voor complexere projecten, maar klein genoeg voor een persoonlijke benadering en goede bereikbaarheid. 
Hoe kan The MindOffice mijn online zichtbaarheid vergroten?
Wij zetten SEO, SEA, social media en nog veel meer in om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf bovenaan de zoekresultaten komt. Of het nu via organische groei is of slimme betaalde campagnes, wij zorgen dat jouw doelgroep je weet te vinden.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA
SEO is het organische, langetermijnspel – we optimaliseren je site om hoger te komen in de zoekresultaten zonder te betalen. Dit doen we bijvoorbeeld met blogs, interne links en de juiste keywords. SEA daarentegen is als een turbo-boost, je koopt je weg naar de top via advertenties zoals Google Ads.
Hoe lang duurt het om een website te ontwerpen en te bouwen?
Tijd is relatief, vooral in de digitale wereld. Maar om je een idee te geven: afhankelijk van de complexiteit en feedbackrondes duurt het gemiddeld tussen de 4 en 12 weken om een website te ontwerpen en te bouwen.
Wat is responsive webdesign, en waarom is het belangrijk?
Responsive webdesign betekent dat je website net zo soepel werkt op mobiel als op desktop (en alles ertussenin). Super belangrijk, want tegenwoordig worden websites op steeds meer verschillende apparaten bezocht. Bovendien helpt het bij je SEO-ranking. Google geeft namelijk de voorkeur aan mobielvriendelijke sites.
Wat kost het om een website te laten bouwen bij The MindOffice?
Elke website is uniek, net als jouw bedrijf. De kosten hangen af van wat je wilt: hoeveel pagina's, welke functies, design, enzovoort. Bij The MindOffice bieden we maatwerk. We vinden altijd wel een oplossing die past bij je budget en visie.
Hoe meet ik het succes van mijn digitale marketingcampagnes?
Data is onze beste vriend. We gebruiken tools zoals Google Analytics en onze eigen dashboards om je campagneprestaties te meten. Je ziet precies wat werkt, hoeveel verkeer je krijgt, conversies, bounce rates en meer. Hiervan houden we je natuurlijk ook op de hoogte. 
Wat zijn de hotste digitale marketingtrends op dit moment?
We zitten bovenop trends zoals AI, machine learning, gepersonaliseerde marketing, video content en voice search. En vergeet niet: alles draait tegenwoordig om mobile-first en een smooth gebruikerservaring. Maar ondanks al die technologische ontwikkelingen blijft mensenwerk cruciaal. Technologie kan veel, maar creatief denken, empathie en het bouwen van sterke relaties zijn dingen die een machine nooit volledig kan vervangen. Bij The MindOffice combineren we technologie met een persoonlijke touch, want uiteindelijk draait alles om connecties tussen mensen.

Kennisbank

Vaktermen, hartstikke leuk voor de mensen die er gebruik van maken, maar het wordt soms onnodig moeilijk om iets te begrijpen. Daarom hebben wij hieronder een index samengesteld om erachter te komen wat wij nou precies bedoelen als we het bijvoorbeeld hebben over een "EPS-bestand".

Alles

A
A/B Test
Een A/B test is een vorm van splittesten waarin 2 varianten van bijvoorbeeld een pagina of advertentie tegen elkaar getest worden om daarmee de conversie ratio te verhogen. De twee varianten (A en B) worden afwisselend getoond aan de bezoekers. 50% van de bezoekers ziet variant A en de andere 50% ziet variant B. In beide gevallen wordt de conversie ratio gemeten en zo kunt u precies aflezen welke variant beter werkt. Een gouden regel die geldt bij deze test is dat u maximaal één verandering per test doorvoert.
Algoritme
Een algoritme is een reeks aan instructies op een taak op te lossen. Een perfect voorbeeld van een algoritme is Google.
Auteursrecht
Als iemand iets origineels heeft gemaakt, is het natuurlijk niet de bedoeling dat iemand anders daar zomaar mee aan de haal kan gaan. Daarom is het auteursrecht in het leven geroepen. Auteursrecht wordt met een Engels term ook wel 'copyright' genoemd. Het auteursrecht biedt iedereen die werken creëert auteursrechtelijke bescherming. Dit betekent dat de maker van zo'n werk, ook wel auteur genoemd, als enige mag beslissen over de exploitatie van de werken die hij heeft gecreëerd. Daarnaast worden deze werken beschermd tegen misbruik door anderen. Het auteursrecht is daardoor een constante stimulans voor mensen om creatief te blijven.
B
B2B-marketing
B2B-marketing staat voor business-to-business marketing. Dit is dus marketing voor een onderneming waarbij de opdrachtgevers ook bedrijven zijn. Naast B2B-marketing bestaat ook B2C-marketing: business-to-consumer. Dit is de marketing van een bedrijf dat producten of diensten aan consumenten levert.
Basislijn
De lijnen waar je tekst op komt te staan. 
Beeldmanipulatie
Een bewerkingsproces, gebruikt bij het produceren van meestal foto-materiaal's, dat de inhoud, de feitelijke informatie of de boodschap van een beeld kan veranderen. De term "Photoshoppen" als werkwoord is een iets toegankelijker uitleg, als voorbeeld van een vorm van beeldmanipulatie.
Beeldmerk
Uiting van logo of naam in de vorm van een beeld, welke een grote mate van herkenbaarheid uitstraalt. Een goed beeldmerk hoeft maar “half” gezien te worden om herkend te worden. Denk aan Coca Cola, Shell, Philips, Mars, McDonalds, Incido, et
Belettering
Boten, reclameborden, gevels, bewegwijzering, etalageruiten, etc. voorzien van tekst- en beeldmateriaal, zoals logo's, teksten en illustraties.
Bestandsformaat
Het bestandsformaat (feitelijk: format) is de beschrijving van de wijze van opslaan (methodiek, indeling, ordening) van digitale informatie.
Binnenwerk
Het drukwerk dat zich, bijvoorbeeld in een brochure of boek, binnen het omslag bevindt. Meestal is het papier van het binnenwerk lichter (“dunner”) dan van het omslag. Zoniet, dan is er sprake van een “self-cover” brochure. 
Bitmap
Een bitmap (ookwel rasterafbeelding genoemd) is een afbeelding in digitalevorm die is opgebouwd uit pixels.
Bouncepercentage
Het bouncepercentage wordt ook wel het weigeringspercentage genoemd en geeft het percentage van de bezoeken aan die niet meer dan 1 pagina van de site bekeken hebben. Het bouncepercentage is het aantal bezoekers in procenten dat je website bezoekt, maar niet verder klikt op uw website en weer terug gaat naar de vorige website bijv. Google of de website afsluit. Het bouncepercentage kunt u aflezen in Google Analytics.
Branding
Het geheel van activiteiten dat gericht is op het (op een positieve manier) beïnvloeden van de positionering van een merk. Het doel is daarbij dus het bouwen aan het merk, dat zowel van een bedrijf als van een product kan zijn. Het doel van branding is dus niet om de doelgroep direct aan te zetten tot actie.
Broodtekst
De doorlopende tekst met een goed opgebouwde hiërachie. Ook wel "platte tekst" genoemd.
C
Call to action (CTA)
Een call to action, ook wel een CTA genoemd, is een oproep aan de bezoeker van uw website om een gewenste actie te verrichten op de desbetreffende pagina. Voorbeelden hiervan zijn offerte aanvragen, brochure aanvragen, een afspraak maken of contact opnemen. Een goede en duidelijke call to action zorgt voor een betere effectiviteit van de website.
CMS
Een CMS (content management systeem) is de software die het mogelijk maakt om websites te bouwen en beheren. Het systeem zit achter de website en zorgt ervoor dat u gemakkelijk aanpassingen op de website kunt doen. Onze website maakt bijvoorbeeld gebruik van onze eigen CMS Iris. Andere bekende CMS’en zijn Wordpress, Lightspeed en Joomla.
CMYK
Een afkorting van de kleuren Cyaan, Magenta, Yellow, Key (Zwart). Dit zijn de vier basiskleuren waarmee in full colour drukwerk alle kleuren worden opgebouwd. 
Coating
Giet- of strijklaag op het basispapier of -karton. Ter verbetering van papier-eigenschappen en/ of het drukresultaat.
De coating bestaat uit een krijtlaag die in de papierfabriek in het papieroppervlak wordt "gewreven".
Conversie
Conversie is het aantal bezoekers of klanten dat overgaat tot een bepaalde gewenste actie, zoals een aankoop of een reservering. Vaak wordt dit uitgedrukt in een percentage.
Copywriting
Schrijven van wervende, zakelijke of commerciële teksten.
Customer journey
Een customer journey, letterlijk vertaald als ‘klantreis’, is een model dat wordt gebruikt om alle contactmomenten tussen het bedrijf en de klant weer te geven. Bedrijven gebruiken dit om het traject te kunnen ervaren vanuit het oogpunt van de klant, en hierdoor goed te kunnen inspelen op bepaalde momenten en eventuele mankementen uit het proces te kunnen halen.
D
Domeinnaam
Een domeinnaam heeft u nodig wanneer u een eigen website wilt gaan maken of laat maken. Een domeinnaam bestaat uit een naam (meestal de bedrijfsnaam) en een extensie (bijvoorbeeld .nl).
Doorklikpercentage (CTR)
Doorklikpercentage (of CTR) wordt ook wel de klikfrequentie genoemd. CTR betekent het aantal mensen dat doorklikt naar de website vanuit bijvoorbeeld een advertentie. Dit wordt uitgedrukt als een percentage. Dit geeft de verhouding weer van het aantal mensen dat uw advertentie ziet, en het aantal mensen dat daadwerkelijk doorklikt naar de website.
DPI
Het aantal beeldpunten op beeldscherm of drukwerk. Vaak weergegeven in DPI ("dots per inch", of : punten per inch).
Drukpers
Machine om drukwerk te produceren. 
DTP
Een DTP’er is werkzaam in de DTP oftewel desktoppublishing: het opmaken en bewerken van documenten voorafgaand aan publicatie. Denk hierbij aan de meest uiteenlopende vormen van drukwerk: flyers, folders, brochures, posters, boeken, kranten, tijdschriften, bedrijfslogo’s, etc.
E
E-mail marketing
E-mailmarketing omvat alle vormen van marketing via e-mail. De bekendste vorm van e-mailmarketing is het versturen van nieuwsbrieven. Wanneer (potentiële) klanten de mogelijkheid wordt geboden om via e-mail op de hoogte gehouden te worden van relevante ontwikkelingen en aanbiedingen kan e-mailmarketing een waardevol communicatie- en promotiemiddel zijn.
EPS
EPS staat voor ‘Encapsulated PostScript’. Het is een grafisch bestand in de computer taal PostScript. Dit kan zowel 2D vector graphics, bitmap afbeeldingen en tekst bevatten. Het wordt voornamelijk gebruikt door professionals in de grafische design industrie. Een EPS is géén afbeelding, maar een document. Een EPS bestand wordt ook wel ‘vector bestand’ genoemd.
H
Hoerenjong
Een enkel woord, aan het einde van een alinea, die niet meer onderaan de tekstkolom of pagina passen en dus als eerste regel bovenaan de volgende tekstkolom of pagina geplaatst is. Een doorn in het oog van de vormgever en typografisch onwenselijk.
I
Interlinie
Interlinie is de ruimte tussen regels in een tekst. 
J
JPG / JPEG
JPEG (Joint Photographic Experts Group) is een fotobestand compressie standaard. Het geeft een bitmap-georienteerde afbeelding. De compressie gebruikt de zwakte van het oog én het vermogen van de hersenen om ontbrekend beeld zelf in te vullen, om een afbeelding ‘lichter’ te maken (in de zin van bestandsformaatverkleining). De bestandsextensie is '.jpg'.
K
Kapitalen
Grafische beschrijving van wat in de volksmond "hoofdletters" wordt genoemd. Deze benaming is ontstaan in de tijd dat loden letters werden gebruikt om teksten te zetten. De losse loden letters werden in de bovenste lade(n) of kast opgeborgen.
Katern
Een plano drukvel, met daarop meerdere pagina's, wordt na het drukken gevouwen tot een katern. Een boek of brochure kan bestaan uit meerdere katerns, die verzameld of vergaard worden en vervolgens (bijvoorbeeld met een omslag) worden samengevoegd tot een boek of brochure.
Kleinkapitaal
Letters met het uiterlijk van kapitalen, maar met het gewicht en de hoogte van onderkast-letters.
Kneep
Ruimte tussen de platten en de rug van een gebonden boek. Een soort scherpe ril (scharnierfunctie) welke wordt ingebrand in het bandkarton, voordat de drukvellen worden opgeplakt (gecasheerd). Dus... tussen de rug en de platten; daar zit ‘m de kneep!
Knijp
De ruimte aan de rand van het papier, waar de grijpers het vel vastpakken om het door de drukpers te transporteren. Deze rand is tussen de 6-12 mm breed (afhankelijk van het type drukpers) en in de regel is deze rand over de volledige lengte niet te bedrukken.
Kopwit
De witmarge tussen de zetspiegel en de bovenzijde van de pagina in een boek of brochure. Of: de bovenmarge. Wordt wel gebruikt (vaak bij magazines) voor paginanummering, een kopregel of andere vaste elementen.
Zie ook: zetspiegel, zijwit, rugwit, staartwit.
L
Lamineren
Het aanbrengen van een dunne transparante kunststoffolie op het papier. Het levert een duurzame bescherming tegen vuil en krassen en is afwasbaar.
M
Marge
De witruimte rondom een element in de opmaak.
Merkpositionering
Merkpositionering is het werken aan het veroveren van een plaatsje in het hoofd of zelfs het hart van uw (potentiële) klant.
Je poogt daarbij voor je merk of organisatie een unieke plek in te nemen, die zoveel mogelijk afwijkend is van de plek van je concurrenten.
O
Omslag
Het geheel van (vaak beschermende en/of verfraaiende) pagina's dat zich om, dus aan de buitendzijde van, een boek of brochure bevindt.
Omvang
Het aantal pagina’s of vellen van het eindproduct. Voobeelden; de omvang van een brochure kan 32 pagina's binnenwerk in 4 pagina’s omslag bedragen, de omvang van een block met doorschrijfsets kan 50 sets in 3-voud bedragen.
Onderkast
Grafische beschrijving van wat in de volksmond "kleine letters" wordt genoemd; de niet-hoofdletters (kapitalen). De losse loden letters werden in de onderstre lade(n) of kast opgeborgen.
Oplage
Het te produceren aantal grafische eenheden.
Opmaak
Het samenstellen van tekst en beeld op een grafisch verantwoorde wijze. Tekstvlakken en beeldelementen worden via het beeldscherm op de juiste / gewenste stand geplaatst.
Overdruk
Men spreekt van overdrukken, indien beeld over ander beeld heen wordt gedrukt. Dit wordt vaak toegepast, als er sprake is van een lichte achtergrond met daarin een donker beeld (zoals bijvoorbeeld een tekst). Doordat offset-inkten transparant zijn, is het vaak geen probleem om de lichte drukkleur OVER de donkere kleur heen te drukken. Het kan ook worden toegepast, om een donkere kleur een speciale kleurzweem mee te geven: als over een zwart vlak, een rode en een blauwe balk wordt gedrukt, zal het zwarte vlak ter plaatse van die kleuren licht getint worden.
Overlap
Om twee verschillende kleuren exact (zonder storende kieren) naast elkaar te kunnen drukken, wordt vaak het beeld iets groter gemaakt. Dit slechts tienden van millimeters. Hierdoor valt aansluitend drukbeeld eerder iets over elkaar heen dan dat ze nét niet passen (sluiten) met een kiertje tot gevolg.
P
Paperback
Algemene verzamelnaam voor een genaaid of garenloos gebrocheerd boek met een ‘slap’ omslag.
De naam "paperback" komt uit het Engels en is ontstaan doordat dat de gelijmde boekrug in een papieren omslag is gelijmd.
In de Nederlandser taal is deze term voor het eerst in de betekenis van ‘gebrocheerd boek’ aangetroffen in 1956.
PDF
PDF is de afkorting van "Portable Document Format".
Dit is een gestandaardiseerd bestandsformaat voor universele uitwisseling van elektronische documenten en formulieren.
De standaard is door Adobe ontwikkeld en in 1993 ontstaan. Het wordt inmiddels breed toegepast, zowel voor distributie naar de consument (bijvoorbeeld boeken, magazines, handleidingen) als in kantoor-omgevingen (document-uitwisseling) als in de grafische branche. Indien op technisch correcte wijze geproduceerd is PDF hét medium om printer, digitale drukpersen, plaatbelichters etc. aan te sturen.
Pigmenten
Stoffen die kleur geven aan drukinkt (en uiteraard ook aan papier, verf, kunststof, make-up, etc.).
Pixel
Een enkel beeldpunt (in het Engels: dot) op het beeldscherm of in een digitaal beeld.
Door het achter- en onder elkaar plaatsen van een reeks (al dan niet gekleurde) pixels ontstaat een beeld.
Plank
Een totaaloverzicht van alle rubrieken, advertenties & overige pagina's binnen een magazine. De plank vormt de basis voor de indeling van jouw magazine. Met behulp van de plank krijg je een goed beeld van de structuur van je magazine en de templates die je nodig zult hebben.
Plano
Vlak, plat of ongevouwen. Men spreekt over plano levering, indien een gevouwen product door de producent ONgevouwen dient te worden geleverd. Bij het opgeven van drukwerkspecificaties voor bijvoorbeeld een offerte, spreekt men van het "plano formaat" om aan te geven wat van bijvoorbeeld een folder het ONgevouwen formaat is.
Platte tekst
De doorlopende tekst met een goed opgebouwde hiërachie. Ook wel "broodtekst" genoemd.
PMS
Pantone Matching System. Een universeel kleuren systeem voor drukinkten, dat in de gehele Grafimedia branche wordt toegepast. Kleuren worden allen met een PMS-nummer aangeduid. Om iedereen exact dezelfde kleur te laten beoordelen, worden zogenaamde PMS-waaiers geproduceerd, waarin alle PMS-kleuren zijn afgedrukt in hun eigen waarde. Tegenhanger is bijvoorbeeld de RAL-kleur voor de verf-/ bouwindustrie.
Q
QR-code
De QR-code is een geavanceerde barcode die tegenwoordig veel wordt gebruikt om mensen naar een website te leiden, of contactgegevens uit te wisselen.
R
Rasterafbeelding
Een rasterafbeelding (ookwel bitmap genoemd) is een afbeelding in digitalevorm die is opgebouwd uit pixels.
Regelafstand
Regelafstand is de afstand tussen de basislijnen van regels tekst.
Resolutie
Het aantal beeldpunten op beeldscherm of drukwerk. Vaak weergegeven in DPI ("dots per inch", of : punten per inch)
RGB
Afkorting van Rood Groen Blauw, de drie basiskleuren van het licht (zoals op een monitor). Alle kleuren worden met deze drie basiskleuren opgebouwd.
Rillen
Het machinaal aanbrengen van een "gecontroleerde beschadiging" in het papier, om het vouwen zonder breken van de toplaag van het papier mogelijk te maken.
Roll-up Banner
Een Roll-up banner is een eenvoudig systeem om een grote display met een eigen logo of ontwerp te gebruiken voor een beurs, presentatie, de inrichting van een winkelvloer of de entree van een kantoor. In feite zijn het rechtopstaande spandoeken.
Rugwit
De witmarge tussen de zetspiegel en de rug van een boek of brochure. Of: de marge aan de rugzijde van een pagina.
S
Schoondruk
Benaming voor het drukken van de eerste zijde van een drukvel. Als nieuw papier door een drukpers wordt gevoerd, spreekt men van ‘schoondruk’. In mensentaal: de ‘voorzijde’ van het drukvel.
Schoonsnijden
Het wegsnijden van randen papier buiten het drukbeeld.
Snijtekens
Hulptekens die worden meegedrukt op het drukwerk, buiten het zichtbare beeld van het eindproduct.
Dient om aan te geven waar het bedrukte papier uiteindelijk wordt schoongesneden tot het afgewerkte formaat.
Stansen
Met behulp van een stansmes, een van te voren bedachte vorm in één keer snijden/ uitdrukken uit papier. Een voorbeeld is een offertemap: de vorm hiervan wordt aangebracht in een stansplank met messen. Door deze plank tegen het bedrukte papier te persen, wordt in één handeling de vorm van de map uit het papier gestansd.
Steunkleur
Extra PMS-kleur naast de drukkleuren zwart of full colour. Wordt vaak gebruikt als een gekozen huisstijlkleur niet mag afwijken; opgebouwd in full colour zijn veel PMS-kleuren minder krachtig, wat op deze manier kan worden ondervangen.
Stramien
Basis-layout die toegepast is op meerdere of alle pagina's.
T
Typografie
Vormgeving van de tekst doormiddel van een leesbare letter.
U
Uitsparen
Men spreekt van uitsparen, indien beeld (zoals een lijn of tekst) in de achtergrondbedrukking wordt uitgespaard. Hierdoor zal het achtergrondbeeld niet over het uitgespaarde beeld heen gedrukt worden. Dient te worden gebruikt indien er bijvoorbeeld sprake van een zeer donkere achtergrond is, met bijvoorbeeld een koptekst in een lichte kleur. Indien de koptekst niet wordt uitgespaard in het achtergrondbeeld, zal deze lichte kleur niet zichtbaar zijn.
Uitvullen
Een tekst is uitgevuld indien deze in blokvorm in kolommen wordt gezet.
UX/UI
Bij digitaal ontwerp verwijst gebruikersinterface (UI) naar de interactiviteit, het uiterlijk en het gevoel van een productscherm of webpagina, terwijl gebruikerservaring (UX) de algehele ervaring van een gebruiker met het product of de website omvat.
V
Vector
Een vectorafbeelding wordt beschreven door de formules van de objecten. Daardoor laten vectorafbeeldingen zich tot elk gewenst formaat vergroten zonder dat er kwaliteitsverlies optreedt, in tegenstelling tot een rasterafbeelding die is opgemaakt uit pixels.
Vormgeving
Het vertalen van de wens van de klant naar een zichtbaar product.
Vrijstaand
Een afbeelding of element dat geen achtergrond bevat.
W
Weeskind
De eerste regel van een alinea die op de onderste regel van een gedrukte pagina of kolom tekst staat.
Z
Zetspiegel
De ruimte op een pagina, waarbinnen de tekst en eventuele afbeeldingen worden geplaatst, zonder kop- en voetteksten.

Mis jij een woord dat hierin hoort?

Laat het ons weten!