menu sluiten
pink curve top
Contentmarketing Contentmarketing

Contentmarketing: pakkende content schrijven.

08-07-2020 4 minuten

Iets opzoeken via zoekmachine Google is zo gedaan. Googelen is een bekende term voor als je iets wilt opzoeken via internet. Jouw online vindbaarheid reflecteert terug in je positie op Google. Goede teksten op je website omvatten veel meer dan alleen een grote hoeveelheid woorden over je product of dienst. Sterker nog, teveel tekst nodigt niet uit om verder te lezen en is een drempel om snel contact op te nemen. En dat is juist waar je de lezer op wilt sturen. Contentmarketing zorgt voor een betere structuur, maakt je tekst leesbaar en website vindbaar.

.

Door

Maak gebruik van een contentkalender

Op je website staan standaard een aantal pagina’s, zoals de homepagina, over pagina, vermelding van producten of diensten en een contactpagina. Maar vergeet ook niet het belang van een goed blog. Met een blog presenteer je jouw kennis en expertise over een bepaald onderwerp. Niet eenmalig, maar consistent en periodiek content plaatsen. Daarvoor is een contentkalender een handige tool. Online zijn vele templates te vinden van een handige contentkalender. Hier plaats je de relevante marketingkanalen, de periode, de vorm van je content en bepaalde thema’s of inhakers. Wij adviseren je minimaal een maand vooruit te werken met het inplannen van content. Je bespaart niet alleen tijd, maar er wordt ook een bepaalde verwachting geschept door consistent content te delen. Je bent goed zichtbaar voor de doelgroep en met een slimme CTA stuur je ze zo door naar de juiste pagina.

Nodig de lezer uit om verder te lezen

Een CTA, call-to-action, vraagt een bezoeker onmiddellijk een bepaalde handeling uit te voeren. Je bepaalt zelf wat deze actie wordt: contact opnemen, brochure downloaden, inschrijven voor een evenement of nieuwsbrief, precies wat wenselijk is voor het volgende contactmoment. Deze CTA plaats je onderaan de pagina. De bezoeker van je website heeft op basis van de tekst al een eerste indruk gekregen en wordt uitgenodigd om meer informatie op te vragen. Daarom is de structuur van je webtekst ook belangrijk. Houd het kort, maar inhoudelijk en stuur op actie. Je start met een goede titel en ondertitel. Wat gaat de bezoeker lezen? Daarna start je met een korte intro die het onderwerp aangeeft. De alinea’s die volgen beginnen altijd met een subkop. H1 is voor de titel en met H2 geef je de subkoppen aan, dit worden ook wel heading tags genoemd. Je vergroot de leesbaarheid van je tekst en voorkomt dat de bezoeker afhaakt.

Zorg dat je op de juiste termen gevonden wordt

Bij contentmarketing komt ook al snel de term SEO naar boven. Dit staat voor Search Engine Optimization. Daar komt Google weer om de hoek kijken. Definieer zoekwoorden of keywords die aansluiten bij je product of dienst. Stel jezelf de vragen: ‘wat is het doel van de pagina?’ ‘Voor wie schrijf ik de pagina?’ En ‘wat wil ik dat de lezer vervolgens doet?’ Als je de belangrijkste zoekwoorden weet, kun je aan de slag. Zorg ook altijd dat de meest relevante en belangrijke tekst bovenaan de pagina staat, zodoende nodig je de lezer uit om verder te scrollen, richting de CTA. Je contentmarketing uitbesteden zorgt voor een professionele aanpak, waarin alle elementen samenkomen. Dat begint al bij het schrijven van de content zelf, bijvoorbeeld aan de hand van een interview. Maar ook het inrichten van de SEO en opstellen van een contentkalender kunnen worden opgepakt. 

Contentmarketing uitbesteden

Op basis van je wensen en doelstellingen, wordt een plan van aanpak opgesteld. Door middel van een inventarisatie definiëren we de doelgroep, kanalen en boodschap. Na plaatsing wordt er, indien gewenst, gemonitord en op frequente basis resultaten gedeeld voor optimalisatie.

Jouw contentmarketing uitbesteden? Wij helpen je graag verder!

Na plaatsing wordt er, indien gewenst, gemonitord en op frequente basis resultaten gedeeld voor optimalisatie.
Tamara
Contentmarketing

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.