De visuele identiteit van een bedrijf is als het uiterlijk van een mens; het bepaalt voor een groot deel welke waardeoordelen er gekoppeld worden aan hetgeen men ziet. Maar anders dan een mens draagt een bedrijf vaak jarenlang dezelfde ‘outfit’, die vanzelfsprekend perfect moet passen. Een sterke identiteit straalt daarom het bedrijfs-DNA uit en zorgt tegelijk voor een goede eerste indruk. Het moet in één keer raak zijn en dat kan alleen als de visuele bedrijfsidentiteit met veel zorg is vormgegeven. Gelukkig weet The MindOffice daar alles van!.
De visuele identiteit van een bedrijf is als het uiterlijk van een mens; het bepaalt voor een groot deel welke waardeoordelen er gekoppeld worden aan hetgeen men ziet. Maar anders dan een mens draagt een bedrijf vaak jarenlang dezelfde ‘outfit’, die vanzelfsprekend perfect moet passen. Een sterke identiteit straalt daarom het bedrijfs-DNA uit en zorgt tegelijk voor een goede eerste indruk. Het moet in één keer raak zijn en dat kan alleen als de visuele bedrijfsidentiteit met veel zorg is vormgegeven. Gelukkig weet The MindOffice daar alles van!
Onder de visuele bedrijfsidentiteit verstaan wij alles wat onder grafische vormgeving valt, zoals een huisstijl, logo, lettertype en symbolen. De waarde van grafische vormgeving wordt vaak onderschat. Men denkt bijvoorbeeld dat de inhoud van een website belangrijker is dan de vormgeving, maar vergeet daarbij dat vooral het ‘uiterlijk’ de eerste indruk bepaalt. Daarnaast onthouden onze hersenen beelden beter dan teksten en roepen deze beelden bepaalde associaties op. Logischerwijs wil een onderneming zoveel mogelijk positieve associaties oproepen; het is immers bekend dat ‘het negatieve’ langer blijft hangen dan ‘het positieve’. Wie investeert in een zorgvuldig ontworpen visuele identiteit kan zodoende (in)direct beïnvloeden waar de onderneming mee geassocieerd wordt. Zie het als kleine aanwijzingen naar het bedrijf en de bedrijfscultuur.
"Een sterke identiteit straalt daarom het bedrijfs-DNA uit en zorgt tegelijk voor een goede eerste indruk."
Een goede bedrijfsnaam wordt sterker in een passend lettertype en is compleet met het juiste logo. Maar ‘passend’ en ‘juiste’ zijn maatwerkbegrippen die vragen om vakmanschap. Daarom bekijkt The MindOffice niet alleen wat een bedrijf doet, maar analyseren wij bijvoorbeeld ook de missie, visie, intenties en bedrijfscultuur. Daarnaast kruipen we in de huid van de oprichter. Wat waren de kernwaardes waar het bedrijf op gebaseerd is? Als alles helder is, hebben wij een goed beeld van de bedrijfs-DNA en kunnen we aan de slag met het vormgeven van een perfecte visuele identiteit. Zo straalt de onderneming uit hoe het van binnen is opgebouwd.
Visitekaartjes zijn nog altijd populair en een handige manier om de bedrijfsidentiteit direct onder de aandacht te brengen, maar de visuele identiteit kan uiteraard in allerlei on- én offline vormen van de bedrijfscommunicatie worden weergeven, zoals op de website, social media, drukwerk of bestickering. Het is dé manier om te onderscheiden van concurrenten en de doelgroep aan te spreken. Vergeet niet: a picture is worth a thousands words!
Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.