menu sluiten
pink curve top
hackathon hackathon

Dutch Open Hackathon 2015.

03-11-2015 3 minuten

Anders dan de meeste mensen denken, is hacken van oorsprong een positief concept. Hacken is herontdekken en vanzelfsprekende zaken op een andere manier bekijken zodat nieuwe toepassingen ontstaan. Hackathons zijn bijeenkomsten waar aan één stuk door aan nieuwe toepassingen rondom een thema wordt gewerkt, en worden vaak georganiseerd door grote bedrijven. Afgelopen weekend vond de tweede Dutch Open Hackathon in Amsterdam plaats, en Dimar was namens The MindOffice present!.

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Samen met Coen van software bedrijf Platipus bereidde Dimar zich voor op drie dagen non-stop hacken. Een weekend lang werkten ondernemers, designers, programmeurs en andere vakidioten aan toffe ideeën rondom zes thema’s: Healthy, City Life, Travel, Transport, Work en Entrepreneurship. De mannen bedachten een tof concept, waarbij het Batmanpak dat standaard in Dimar zijn kofferbak ligt nog goed van pas zou komen. 

Het thema waar Coen en Dimar zich op focusten was City life. Steden zitten vol problemen. Problemen die superhelden kunnen oplossen. Vanuit die gedachte ontstond het idee om van iedere burger een superheld te maken door middel van de app Hero.

Het idee:
Iedereen kan een superheld zijn, daar zijn geen buitengewone superkrachten voor nodig. Een superheld ben je al wanneer je iets goeds voor een ander doet zonder daar zelf direct profijt van te hebben. Maar toegeven dat je iets hard nodig hebt en het niet kunt betalen vergt ook superkrachten. In Nederland leven nog steeds 2,5 miljoen mensen onder de armoedegrens, en speciaal voor deze groep is Hero bedacht.

In deze app wordt geen onderscheid gemaakt tussen de superhelden die iets geven en zij die iets krijgen. Iedere gebruiker kiest een random superheldennaam en een tof masker. Op deze manier is iedere superheld – precies zoals het hoort – volledig anoniem. Vervolgens kan de superheld kiezen: geven of krijgen. Heb je iets nodig, dan kun je een product tot 25 euro kiezen uit twee superwinkels: Superbol (bol.com) en Albert Held (Albert Heijn). Superhelden die iets willen geven zien welke producten gewenst zijn, en kunnen zo zelf kiezen wat ze willen doneren. De app schakelt de gebruiker automatisch door naar zijn of haar superbank, en na het afrekenen wordt het product anoniem naar de superheld in nood gestuurd.

Op zondagmiddag werden de ideeën gepresenteerd, wat Dimar uiteraard in Batmanpak deed. Helaas viel dit concept niet in de prijzen, maar Coen en Dimar kregen wel een eervolle vermelding en hebben goede contacten aan het weekend overgehouden.


Impressie van de laatste dag

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.