menu sluiten
pink curve top

Een fantastische start!.

04-04-2018 3 minuten

We waren nog niet eens gewend aan ons nieuwe kantoor of we hadden ‘m al te pakken. Ons eerste gezamenlijke succes. En dan ook nog voor een multinational!.

Keith Meijer Door Keith Meijer

Het Duitse bedrijf Wintershall produceert olie en gas in Europa, Noord-Afrika, Zuid-Amerika, Rusland én het Midden-Oosten. De vestiging in Nederland telt meer dan 500 werknemers, die vier keer per jaar het personeelsblad Platform ontvangen. Dat blad was toe aan vernieuwing, dus zette Wintershall een pitch uit. En als jonge enthousiaste honden doken Stijlmeesters en The MindOffice daar bovenop!

Gelikt magazine

Samen bedachten we een nieuw concept. Platform werd altijd in de vorm van een krant uitgebracht, met kleine letters en foto’s. Oftewel: niet meer van deze tijd. Een gelikt magazine, dat moest het worden! We gebruikten onze ervaring met bladen en lieten onze creativiteit de vrije loop. Wintershall was onder de indruk van ons concept. Uit vijf voorstellen koos het bedrijf ons als winnaar!

Vriendelijk en modern

MindOfficer Michel was verantwoordelijk voor de vormgeving. “Ik heb de huisstijl van Wintershall aangehouden, maar het kleurenpalet wel iets rustiger en vriendelijker gemaakt. Het logo van Platform en de icoontjes voor de rubrieken zijn strakker en moderner geworden. Daarnaast is de tekst-beeld-verhouding aanzienlijk verbeterd. Grote foto’s en een duidelijk lettertype komen de leesbaarheid ten goede. Het magazine heeft een hoogwaardige uitstraling en is duurzaam geproduceerd op houtvrij papier door een CO2-neutrale drukkerij.”

Speels

Voorheen bracht Wintershall twee edities van Platform uit; een Nederlandstalige en Engelstalige krant. Het mooie van het nieuwe concept is de combinatie van beide talen in één magazine. Dat bespaart natuurlijk kosten! De onderwerpen voor de artikelen worden bedacht door de redactie van Platform, die uit zes medewerkers van Wintershall bestaat. Zij waren goed voorbereid, waardoor Stijlmeesters Rob en Nicole direct aan de slag konden met de teksten. Ook namen zij de tone of voice onder handen. “Het is wat speelser geworden, dat past beter bij een personeelsblad”, vertelt Rob.

Wintershall is zeer tevreden met het nieuwe personeelsmagazine en besteedde zelfs een klein artikel in het blad aan onze bureaus. Wij zijn trots dat we voor deze bijzondere opdrachtgever mogen werken en kijken uit naar de volgende edities!

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Keith Meijer
  • 010 - 435 07 50
Contact opnemen
Keith Meijer
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.