Creative company,
digital mindset
menu sluiten
23-05-2018

Een keigoede online marketingstrategie

Een keigoede online marketingstrategie
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge is gevestigd op het eiland Goeree-Overflakkee. Anders dan de naam doet vermoeden, is de praktijk niet alleen in Oude-Tonge actief. Er zijn nog twee andere locaties, in Sommelsdijk en Oudorp. Daardoor is het niet bepaald makkelijk om gevonden te worden als men online zoekt op ‘Dierenartsenpraktijk Goeree-Overflakkee’. Niet in de minste plaats omdat een concullega precies die woorden als bedrijfsnaam heeft. Kortom: Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge had een keigoede online marketingstrategie nodig.
Een keigoede online marketingstrategie
Dit was echt een klus voor online marketeer Frank de Hek. Sinds 2017 is zijn bedrijf De Hek Online Marketing gevestigd binnen de muren van The MindOffice. Vanwege zijn kennis, talent en humor werd hij door ons met open armen ontvangen. We hebben sindsdien natuurlijk vaker samengewerkt, maar nooit aan een groot project als voor Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge. Gelukkig heeft het niet alleen uitstekend uitgepakt, maar is het ook goed bevallen ;-)

Must have
Een belangrijk onderdeel van een online marketingstrategie is een technisch goede website. Want met een goede website scoor je punten bij zoekmachines als Google. Zoekmachines vinden het bijvoorbeeld erg fijn als de site snel laadt, veilig is en een logische structuur heeft. Het optimaliseren van een website zodat deze beter gevonden wordt, noemen we zoekmachineoptimalisatie (kortweg SEO).

Als online marketeer houdt Frank zich dagelijks bezig met het verbeteren van websites. De website van Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge was bood te weinig mogelijkheden om zich te onderscheiden of op te vallen op het web. Een nieuwe website was daarom een must!

Rolverdeling
De belangrijkste aandachtspunten voor de website van Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge waren het vaststellen van een huisstijl, duidelijk maken dat er drie vestigingen zijn én voldoende content op de website plaatsen. Frank nam de online marketingstrategie, het projectmanagement én de bouw van de website op zich. Onze art director Michel van Velzen ging aan de slag met het webdesign.

Fris en eigentijds
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge had nog geen huisstijl; alleen het logo en de kleuren rood en zwart waren bepaald. Michel had dus bijna carte blanche voor het ontwerp. Hij heeft gespeeld met vormen en gekozen voor een mix van gekleurde en zwart-wit foto’s. “Strak, fris en eigentijds”, omschrijft hij het eindresultaat zelf.

SEO
Wie de nieuwe website opent, ziet nu direct dat de praktijk drie locaties heeft en kan meteen contact opnemen. Daarnaast is er veel aandacht besteed aan de behandelingen voor de diverse diergroepen. Deze dierenartsenpraktijk behandelt namelijk zowel gezelschapsdieren als paarden en landbouwhuisdieren. Al die informatie is niet alleen heel handig voor bezoekers die meer willen weten over een behandeling. Ook zoekmachines vinden dit erg prettig.

Zoekmachineoptimalisatie en goede teksten zijn niet van elkaar weg te denken. Het gaat dan vooral om unieke content, die gestructureerd rondom een bepaald thema is geschreven. Het levert niet per se direct dikke winst op, maar zorgt er wel voor dat Google weet aan welke zoekwoorden jouw berichten verbonden moeten worden. Voor de dierenartsenpraktijk zijn al die uitgeschreven behandelingen dus erg handig. Google maar eens op ‘gebitsreiniging kat Oude-Tonge’.

Nieuwsberichten
Wat Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge op de oude website al goed deed, was het regelmatig plaatsen van nieuwsberichten. Steeds als jij iets nieuws op je website plaatst, wordt je website opnieuw geïndexeerd door Google. Nieuwsberichten zijn dus een handige manier om je website regelmatig van nieuwe content te voorzien én zijn bovendien erg leuk voor bezoekers.

De samenwerking verliep erg soepel en houdt nog lang niet op. We gaan nu verder met uitbreiding van SEO, advertentiecampagnes en daarna hopelijk nog véél meer projecten.