Creative company,
digital mindset
menu sluiten
The MindOffice

Franciscus Gasthuis & Vlietland

Franciscus Gasthuis & Vlietland staat voor top zorg, dicht bij huis. Ze zijn een topklinisch (STZ) ziekenhuis. Wat betekent dat ze veel aandacht besteden aan opleiden en onderzoek. Iedere dag werken ze aan het verbeteren van de kwaliteit van de zorg die ze bieden en de patiëntveiligheid. Als ziekenhuis valt er veel te communiceren, zowel intern als extern aan allerlei doelgroepen. De diversiteit en complexiteit van de onderwerpen lenen zich ervoor om visueel ondersteund te worden door infographics en videoanimaties. De afgelopen jaren hebben we  met veel plezier een breed scala aan uitingen ontworpen. In deze case nemen we je mee in een aantal producties gebaseerd op de beeldtaal die wij ontwikkeld hebben.
Franciscus Gasthuis & Vlietland
Wederom hebben we voor het Franciscus Gasthuis & Vlietland nieuwe materialen ontwikkeld. In de afgelopen periode zijn we aan de slag gegaan met infographics en animaties. Zo creëerden we een interactieve praatplaat over digitalisering, een poster over de kledingvoorschriften voor medewerkers, een storyboard voor de animatievideo over valpreventie en gaven we vorm en kleur aan de begroting van 2022. Dit alles op basis van de eerder ontwikkelde beeldtaal voor het Franciscus Gasthuis & Vlietland.

Beeldtaal

Characterdesign is een belangrijk onderdeel van de beeldtaal. In het Franciscus Gasthuis & Vlietland gelden er bepaalde kleding voorschriften voor het medisch personeel in het ziekenhuis. Tijdens het vormgeven van de beeldtaal zijn deze kledingvoorschriften meegenomen in het designproces. Er zijn diverse characters ontworpen met elk andere kleding, haarkleur, kapsels en huidskleur. Zo ontstaat er een juiste afspiegeling van de organisatie.
Als ziekenhuis valt er veel te communiceren, zowel intern als extern aan allerlei doelgroepen. De diversiteit en complexiteit van de onderwerpen lenen zich ervoor om visueel ondersteund te worden door infographics en videoanimaties.

Infographic

Een infographic is een manier om ingewikkelde informatie en materie op een makkelijke manier over te brengen. Franciscus Gasthuis & Vlietland koos ervoor om de gegevens van de tussentijdse evaluatie pilot CZE's door ons te laten verwerken en ontwerpen door middel van een heldere en logisch opgebouwde infographic.

Turning Card

Binnen het Franciscus Gasthuis & Vlietland is marketing en communicatie de expert in het creëren van een onderscheidend merk en een krachtige reputatie. Om intern iedereen mee te nemen in het verhaal van de communicatie is er een strategisch communicatieframe (universeel model voor strategieontwikkeling) ontwikkeld die door ons is vormgegeven aan de hand van een turning card. Met een turning card kunnen ze op een leuke manier alle informatie intern delen.

Klomplimenten

In 2019 draaide Franciscus Gasthuis & Vlietland een wervingscampagne met 'wie de klomp past' en wonnen hiervoor een award. Sindsdien is de rode klomp door iedereen omarmt en is die niet meer weg te denken uit het beeld. In vele uitingen die door ons zijn ontworpen voor Franciscus Gasthuis & Vlietland zie je de klomp terugkomen.

Animaties

In deze animatie wordt er duidelijk gemaakt hoe belangrijk de stap naar herstel (zorgprofessional) is. Het is belangrijk dat onnodige inactiviteit van de patiënt vermindert wordt om zo het niveau van functioneren te bewaken. Hoe medewerkers dit kunnen doen? Ze geven tijdens de intakes met de patiënt direct voorlichting over bewegen tijdens opnamen aan de hand van animatievideo's.
Zien wat wij kunnen
betekenen
voor jouw merk?
We gaan graag met je in gesprek
We gaan graag met je in gesprek

Bekijk ook onze andere projecten!