menu sluiten
pink curve top
reclamemakers reclamemakers

Geen praatjesmakers maar reclamemakers!.

02-10-2016 5 minuten

In het begin waren sommigen sceptisch over The MindOffice: ‘Drie specialismes onder één dak voor een startende onderneming? Jullie lijken wel gek!’ Twijfels van anderen konden ons slechts extra motiveren. Wij hadden vertrouwen in ons concept en wisten dat een Go hard or go home! mentaliteit haar vruchten af zou werpen. Zonder die instelling waren we nooit zo ver gekomen..

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Go hard or go home!
In het begin waren sommigen sceptisch over The MindOffice: ‘Drie specialismes onder één dak voor een startende onderneming? Jullie lijken wel gek!’ Twijfels van anderen konden ons slechts extra motiveren. Wij hadden vertrouwen in ons concept en wisten dat een Go hard or go home! mentaliteit haar vruchten af zou werpen. Zonder die instelling waren we nooit zo ver gekomen.
 
De afgelopen jaren is de drempel voor internet- en reclamebureaus behoorlijk verlaagd. Het is niet moeilijk om een redelijk uitziende website te maken en dankzij de grote hoeveelheid relevante informatie op het world wide web kan iedereen van de daken schreeuwen dat hij of zij een reclame-expert is. Natuurlijk ziet The MindOffice geen geduchte concurrenten in deze praatjesmakers, maar we vinden het fenomeen urgent genoeg om de verschillen tussen hen en de echte reclamemakers aan u uit te leggen.
 
Allereerst is het belangrijk om niet alleen op het verkooppraatje af te gaan. Dit klinkt misschien vanzelfsprekend, maar wanneer indrukwekkende bedrijfsmatige cijfers worden genoemd die niet in verhouding tot de omvang van het portfolio staan, zouden de alarmbellen moeten gaan rinkelen. Daarnaast is het ontbreken van een uitgebreid portfolio meestal een teken dat een bedrijf niet zo succesvol is als men u wil doen vermoeden. Échte reclamemakers willen immers laten zien wat ze in huis hebben en presenteren altijd actuele cases. Check daarom ook de social media pagina’s van de onderneming. Als laatste tip noemen wij de website teksten. Een goed reclamebureau heeft deze heel bewust gekozen. Wanneer het taalgebruik niet consistent is of u meerdere spellingsfouten aantreft, kunt u er vrij zeker van zijn dat u te maken heeft met een goedgebekte amateur.
 
Quality is not an act, it is a habit
Nu u weet waar u een praatjesmaker aan kunt herkennen, is het tijd om in te zoomen op het belangrijkste verschil tussen de bluffers en echte creators: kwaliteit! The MindOffice ziet kwaliteit als een kenmerk van haar producten en diensten. Door deze standaard konden wij als startende onderneming ten tijde van een economische crisis onze omzet blijven verdubbelen, onze klantenkring flink expanderen en heel veel mooie projecten realiseren. Het is de reden waarom de gemeente, politieke partijen, lokale media, plaatselijke ondernemers en zowel nationale als internationale spelers voor The MindOffice kiezen.
 
Kwaliteit wordt vaak als de marge tussen verwachting en prestatie gedefinieerd. Wanneer een reclamebureau de verwachtingen van een klant overtreft, zou dit dus betekenen dat er kwaliteit is geleverd. The MindOffice hanteert echter een andere benadering, simpelweg omdat verwachtingen zeer subjectief zijn. Zo hebben wij onlangs twee infographics opgeleverd: één voor de Koninklijke Bibliotheek – een klant die weet wat zij wil en hoge eisen stelt, en één voor Groot Vlaardingen – waarbij de opdrachtgever nog nooit met infographics had gewerkt en daardoor niet goed wist waar zij op moest letten of welke eisen zij moest stellen. Hier hadden wij het onszelf makkelijk kunnen maken, maar dat hebben we niet gedaan! The MindOffice maakt geen onderscheid tussen klanten en levert kwaliteit op het niveau van onze eigen, professionele verwachtingen. Zo kregen beide klanten een prachtige infographic. 
 
Wij verwachten dus veel van onszelf, voor elke opdracht. Of het nu gaat om visitekaartjes voor een lokale stratenmaker of een social media campagne voor Jamie’s Italian. Daardoor bestaat ons portfolio uitsluitend uit projecten van hoog kaliber. Uiteraard nemen we de eisen en verwachtingen van onze klanten mee in het proces, we leveren immers maatwerkproducten, maar u kunt erop vertrouwen dat wij elke opdrachtgever en elke klus dezelfde prioriteit en kwaliteit toekennen.
 
Stay hungry, stay foolish
Drie specialismes onder één dak was geen gekke zet van een paar jongemannen die dachten de wereld te veroveren met hun internet- en reclamebureau, maar een goed idee waardoor projecten door (minimaal) drie knappe koppen worden verrijkt. We hoeven geen derden in te huren, want hebben de benodigde kennis en kracht zelf in office. We kunnen producten tegen gunstige tarieven realiseren, want we hebben veel tijd en energie gestopt in partnerships met toeleveranciers. En we schreeuwen niet dat we aan de top staan, want er valt nog genoeg te leren.
 
Steve Jobs sprak de wijze woorden: “Stay hungry, stay foolish”. Dat nemen wij ten harte. We verslappen niet en weten heel goed hoe het werkt in deze maatschappij; wie niet oppast wordt ingehaald door de concurrent en die blijf je maar op één manier voor: door altijd beter te zijn.

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.