digital mindset
02-10-2016
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
In het begin waren sommigen sceptisch over The MindOffice: ‘Drie specialismes onder één dak voor een startende onderneming? Jullie lijken wel gek!’ Twijfels van anderen konden ons slechts extra motiveren. Wij hadden vertrouwen in ons concept en wisten dat een Go hard or go home! mentaliteit haar vruchten af zou werpen. Zonder die instelling waren we nooit zo ver gekomen.
Go hard or go home!
In het begin waren sommigen sceptisch over The MindOffice: ‘Drie specialismes onder één dak voor een startende onderneming? Jullie lijken wel gek!’ Twijfels van anderen konden ons slechts extra motiveren. Wij hadden vertrouwen in ons concept en wisten dat een Go hard or go home! mentaliteit haar vruchten af zou werpen. Zonder die instelling waren we nooit zo ver gekomen.
De afgelopen jaren is de drempel voor internet- en reclamebureaus behoorlijk verlaagd. Het is niet moeilijk om een redelijk uitziende website te maken en dankzij de grote hoeveelheid relevante informatie op het world wide web kan iedereen van de daken schreeuwen dat hij of zij een reclame-expert is. Natuurlijk ziet The MindOffice geen geduchte concurrenten in deze praatjesmakers, maar we vinden het fenomeen urgent genoeg om de verschillen tussen hen en de echte reclamemakers aan u uit te leggen.
Allereerst is het belangrijk om niet alleen op het verkooppraatje af te gaan. Dit klinkt misschien vanzelfsprekend, maar wanneer indrukwekkende bedrijfsmatige cijfers worden genoemd die niet in verhouding tot de omvang van het portfolio staan, zouden de alarmbellen moeten gaan rinkelen. Daarnaast is het ontbreken van een uitgebreid portfolio meestal een teken dat een bedrijf niet zo succesvol is als men u wil doen vermoeden. Échte reclamemakers willen immers laten zien wat ze in huis hebben en presenteren altijd actuele cases. Check daarom ook de social media pagina’s van de onderneming. Als laatste tip noemen wij de website teksten. Een goed reclamebureau heeft deze heel bewust gekozen. Wanneer het taalgebruik niet consistent is of u meerdere spellingsfouten aantreft, kunt u er vrij zeker van zijn dat u te maken heeft met een goedgebekte amateur.
Quality is not an act, it is a habit
Nu u weet waar u een praatjesmaker aan kunt herkennen, is het tijd om in te zoomen op het belangrijkste verschil tussen de bluffers en echte creators: kwaliteit! The MindOffice ziet kwaliteit als een kenmerk van haar producten en diensten. Door deze standaard konden wij als startende onderneming ten tijde van een economische crisis onze omzet blijven verdubbelen, onze klantenkring flink expanderen en heel veel mooie projecten realiseren. Het is de reden waarom de gemeente, politieke partijen, lokale media, plaatselijke ondernemers en zowel nationale als internationale spelers voor The MindOffice kiezen.
Kwaliteit wordt vaak als de marge tussen verwachting en prestatie gedefinieerd. Wanneer een reclamebureau de verwachtingen van een klant overtreft, zou dit dus betekenen dat er kwaliteit is geleverd. The MindOffice hanteert echter een andere benadering, simpelweg omdat verwachtingen zeer subjectief zijn. Zo hebben wij onlangs twee infographics opgeleverd: één voor de Koninklijke Bibliotheek – een klant die weet wat zij wil en hoge eisen stelt, en één voor Groot Vlaardingen – waarbij de opdrachtgever nog nooit met infographics had gewerkt en daardoor niet goed wist waar zij op moest letten of welke eisen zij moest stellen. Hier hadden wij het onszelf makkelijk kunnen maken, maar dat hebben we niet gedaan! The MindOffice maakt geen onderscheid tussen klanten en levert kwaliteit op het niveau van onze eigen, professionele verwachtingen. Zo kregen beide klanten een prachtige infographic.
Wij verwachten dus veel van onszelf, voor elke opdracht. Of het nu gaat om visitekaartjes voor een lokale stratenmaker of een social media campagne voor Jamie’s Italian. Daardoor bestaat ons portfolio uitsluitend uit projecten van hoog kaliber. Uiteraard nemen we de eisen en verwachtingen van onze klanten mee in het proces, we leveren immers maatwerkproducten, maar u kunt erop vertrouwen dat wij elke opdrachtgever en elke klus dezelfde prioriteit en kwaliteit toekennen.
Stay hungry, stay foolish
Drie specialismes onder één dak was geen gekke zet van een paar jongemannen die dachten de wereld te veroveren met hun internet- en reclamebureau, maar een goed idee waardoor projecten door (minimaal) drie knappe koppen worden verrijkt. We hoeven geen derden in te huren, want hebben de benodigde kennis en kracht zelf in office. We kunnen producten tegen gunstige tarieven realiseren, want we hebben veel tijd en energie gestopt in partnerships met toeleveranciers. En we schreeuwen niet dat we aan de top staan, want er valt nog genoeg te leren.
Steve Jobs sprak de wijze woorden: “Stay hungry, stay foolish”. Dat nemen wij ten harte. We verslappen niet en weten heel goed hoe het werkt in deze maatschappij; wie niet oppast wordt ingehaald door de concurrent en die blijf je maar op één manier voor: door altijd beter te zijn.
In het begin waren sommigen sceptisch over The MindOffice: ‘Drie specialismes onder één dak voor een startende onderneming? Jullie lijken wel gek!’ Twijfels van anderen konden ons slechts extra motiveren. Wij hadden vertrouwen in ons concept en wisten dat een Go hard or go home! mentaliteit haar vruchten af zou werpen. Zonder die instelling waren we nooit zo ver gekomen.
De afgelopen jaren is de drempel voor internet- en reclamebureaus behoorlijk verlaagd. Het is niet moeilijk om een redelijk uitziende website te maken en dankzij de grote hoeveelheid relevante informatie op het world wide web kan iedereen van de daken schreeuwen dat hij of zij een reclame-expert is. Natuurlijk ziet The MindOffice geen geduchte concurrenten in deze praatjesmakers, maar we vinden het fenomeen urgent genoeg om de verschillen tussen hen en de echte reclamemakers aan u uit te leggen.
Allereerst is het belangrijk om niet alleen op het verkooppraatje af te gaan. Dit klinkt misschien vanzelfsprekend, maar wanneer indrukwekkende bedrijfsmatige cijfers worden genoemd die niet in verhouding tot de omvang van het portfolio staan, zouden de alarmbellen moeten gaan rinkelen. Daarnaast is het ontbreken van een uitgebreid portfolio meestal een teken dat een bedrijf niet zo succesvol is als men u wil doen vermoeden. Échte reclamemakers willen immers laten zien wat ze in huis hebben en presenteren altijd actuele cases. Check daarom ook de social media pagina’s van de onderneming. Als laatste tip noemen wij de website teksten. Een goed reclamebureau heeft deze heel bewust gekozen. Wanneer het taalgebruik niet consistent is of u meerdere spellingsfouten aantreft, kunt u er vrij zeker van zijn dat u te maken heeft met een goedgebekte amateur.
Quality is not an act, it is a habit
Nu u weet waar u een praatjesmaker aan kunt herkennen, is het tijd om in te zoomen op het belangrijkste verschil tussen de bluffers en echte creators: kwaliteit! The MindOffice ziet kwaliteit als een kenmerk van haar producten en diensten. Door deze standaard konden wij als startende onderneming ten tijde van een economische crisis onze omzet blijven verdubbelen, onze klantenkring flink expanderen en heel veel mooie projecten realiseren. Het is de reden waarom de gemeente, politieke partijen, lokale media, plaatselijke ondernemers en zowel nationale als internationale spelers voor The MindOffice kiezen.
Kwaliteit wordt vaak als de marge tussen verwachting en prestatie gedefinieerd. Wanneer een reclamebureau de verwachtingen van een klant overtreft, zou dit dus betekenen dat er kwaliteit is geleverd. The MindOffice hanteert echter een andere benadering, simpelweg omdat verwachtingen zeer subjectief zijn. Zo hebben wij onlangs twee infographics opgeleverd: één voor de Koninklijke Bibliotheek – een klant die weet wat zij wil en hoge eisen stelt, en één voor Groot Vlaardingen – waarbij de opdrachtgever nog nooit met infographics had gewerkt en daardoor niet goed wist waar zij op moest letten of welke eisen zij moest stellen. Hier hadden wij het onszelf makkelijk kunnen maken, maar dat hebben we niet gedaan! The MindOffice maakt geen onderscheid tussen klanten en levert kwaliteit op het niveau van onze eigen, professionele verwachtingen. Zo kregen beide klanten een prachtige infographic.
Wij verwachten dus veel van onszelf, voor elke opdracht. Of het nu gaat om visitekaartjes voor een lokale stratenmaker of een social media campagne voor Jamie’s Italian. Daardoor bestaat ons portfolio uitsluitend uit projecten van hoog kaliber. Uiteraard nemen we de eisen en verwachtingen van onze klanten mee in het proces, we leveren immers maatwerkproducten, maar u kunt erop vertrouwen dat wij elke opdrachtgever en elke klus dezelfde prioriteit en kwaliteit toekennen.
Stay hungry, stay foolish
Drie specialismes onder één dak was geen gekke zet van een paar jongemannen die dachten de wereld te veroveren met hun internet- en reclamebureau, maar een goed idee waardoor projecten door (minimaal) drie knappe koppen worden verrijkt. We hoeven geen derden in te huren, want hebben de benodigde kennis en kracht zelf in office. We kunnen producten tegen gunstige tarieven realiseren, want we hebben veel tijd en energie gestopt in partnerships met toeleveranciers. En we schreeuwen niet dat we aan de top staan, want er valt nog genoeg te leren.
Steve Jobs sprak de wijze woorden: “Stay hungry, stay foolish”. Dat nemen wij ten harte. We verslappen niet en weten heel goed hoe het werkt in deze maatschappij; wie niet oppast wordt ingehaald door de concurrent en die blijf je maar op één manier voor: door altijd beter te zijn.