Hoe meetbaar is jouw content?
Hoe meetbaar is jouw content?

Hoe meetbaar is jouw content?

Door Jonathan Sam 05 april 2019

Ken je dat gevoel? Dat je content op je website en social media kanalen plaatst maar dat je niet weet of je er jouw doelen mee bereikt? Wellicht plaats je dan content zonder duidelijk doel. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk mensen bereiken, maar wat is realistisch? Met deze blog willen wij jou inzicht geven in het bepalen van realistische doelstellingen.

Hoe meetbaar is jouw content?

Het stellen van doelen (KPI’s)

Wat jou wellicht verder helpt is het gebruik maken van key performance indicators (KPI’s). Een KPI is eigenlijk het vaststellen van een meetbaar doel waar je naartoe werkt. Neem bijvoorbeeld de doelstelling dat je minimaal 20 bezoekers per dag op je website wil. Dit is een meetbaar doel (via ons content management systeem is dit makkelijk te meten). Als deze doelstelling is behaald, kun je je KPI weer bijwerken en richten op bijvoorbeeld 25 bezoekers per dag op je website. Maar hoe doe je dat op social media?

Doelen stellen op Facebook

Facebook is een kanaal waarop je goed je gehele bedrijf kunt laten zien. Voorbeelden van KPI’s op Facebook zijn de ‘likes’ van jouw bedrijfspagina en het bereik dat jouw berichten krijgt. Of het aantal reacties verhogen op jouw content. Het meten van jouw KPI’s kan gemakkelijk met de tool die Facebook daarvoor heeft ontwikkeld. Via de statistieken kun je bijvoorbeeld gemakkelijk zien hoeveel mensen je bericht bereikt heeft.

Doelen stellen op Instagram

Instagram is weer een ander kanaal dan Facebook, dit kanaal wordt ook anders gebruikt dan Facebook. Plaats dus niet dezelfde content op Instagram als die je op Facebook plaatst. Ga meer voor een persoonlijke look van jouw bedrijf. Je hebt standaard KPI's op Instagram zoals het aantal volgers en gemiddeld aantal likes op een bericht. Voorbeelden van instagram-specifieke KPI’s zijn het aantal het aantal views op je story of juist de kliks die je genereert via dit kanaal. Deze KPI’s zijn makkelijk te meten via de statistieken van Instagram.

Doelen stellen op LinkedIn, Pinterest of je website?

Er zijn nog veel meer kanalen waar je KPI’s kan inzetten. De kern van deze blog is dat je realistisch moet beginnen met het stellen van doelen en vanuit dit punt kunt verder werken. Rome is niet op één dag gebouwd, deze analogie geldt ook voor jouw online kanalen.

Samen met The MindOffice doelen stellen?

Wij kunnen je helpen met het stellen van KPI’s. Je kunt vrijblijvend met ons contact opnemen, onze communicatieprofessionals helpen je graag verder!

Jonathan Sam

Wil jij met behulp van The MindOffice ook jouw bedrijf op de kaart zetten?

Jonathan Sam helpt je graag verder!


Jonathan Sam
010 435 07 50
jonathan@themindoffice.nl

We nodigen je van harte uit in ons kantoor om daarover te sparren. Neem contact met ons op voor een afspraak!

Kom gerust eens langs op de koffie.
The MindOffice is gevestigd aan de mooie haven van Vlaardingen. We beschikken over voldoende (gratis) parkeerplaatsen. Kom je met het openbaar vervoer? Metrostation Vlaardingen Centrum is letterlijk om de hoek en op loopafstand.

Adresgegevens

Koningin Wilhelminahaven NZ 2h
3134 KE Vlaardingen
(4de verdieping)

T +31(0)10 - 435 07 50
E info@themindoffice.nl
KvK 50842749
BTW NL12.75.34.842.B01

The MindOffice Adresgegevens
Aan al het goede komt een eind...

Menu.

Menu

Simplicity is the ultimate form of sophistication
Leonardo da Vinci
There is no substitute for hard work
Thomas A. Edison
Creativity is contagious, pass it on...
Albert Einstein
Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is success.
Henry Ford
Every mind needs friendly contact with other minds
Napoleon Hill
No matter what people tell you, words and ideas can change the world.
Robin Williams