menu sluiten
pink curve top
meetbaar content meetbaar content

Hoe meetbaar is jouw content?.

04-04-2019 3 minuten

Ken je dat gevoel? Dat je content op je website en social media kanalen plaatst maar dat je niet weet of je er jouw doelen mee bereikt? Wellicht plaats je dan content zonder duidelijk doel. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk mensen bereiken, maar wat is realistisch? Met deze blog willen wij jou inzicht geven in het bepalen van realistische doelstellingen.

.

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Het stellen van doelen (KPI’s)

Wat jou wellicht verder helpt is het gebruik maken van key performance indicators (KPI’s). Een KPI is eigenlijk het vaststellen van een meetbaar doel waar je naartoe werkt. Neem bijvoorbeeld de doelstelling dat je minimaal 20 bezoekers per dag op je website wil. Dit is een meetbaar doel (via ons content management systeem is dit makkelijk te meten). Als deze doelstelling is behaald, kun je je KPI weer bijwerken en richten op bijvoorbeeld 25 bezoekers per dag op je website. Maar hoe doe je dat op social media?

Doelen stellen op Facebook

Facebook is een kanaal waarop je goed je gehele bedrijf kunt laten zien. Voorbeelden van KPI’s op Facebook zijn de ‘likes’ van jouw bedrijfspagina en het bereik dat jouw berichten krijgt. Of het aantal reacties verhogen op jouw content. Het meten van jouw KPI’s kan gemakkelijk met de tool die Facebook daarvoor heeft ontwikkeld. Via de statistieken kun je bijvoorbeeld gemakkelijk zien hoeveel mensen je bericht bereikt heeft.

Doelen stellen op Instagram

Instagram is weer een ander kanaal dan Facebook, dit kanaal wordt ook anders gebruikt dan Facebook. Plaats dus niet dezelfde content op Instagram als die je op Facebook plaatst. Ga meer voor een persoonlijke look van jouw bedrijf. Je hebt standaard KPI's op Instagram zoals het aantal volgers en gemiddeld aantal likes op een bericht. Voorbeelden van instagram-specifieke KPI’s zijn het aantal het aantal views op je story of juist de kliks die je genereert via dit kanaal. Deze KPI’s zijn makkelijk te meten via de statistieken van Instagram.

Doelen stellen op LinkedIn, Pinterest of je website?

Er zijn nog veel meer kanalen waar je KPI’s kan inzetten. De kern van deze blog is dat je realistisch moet beginnen met het stellen van doelen en vanuit dit punt kunt verder werken. Rome is niet op één dag gebouwd, deze analogie geldt ook voor jouw online kanalen.

Samen met The MindOffice doelen stellen?

Wij kunnen je helpen met het stellen van KPI’s. Je kunt vrijblijvend met ons contact opnemen, onze communicatieprofessionals helpen je graag verder!

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.