menu sluiten
pink curve top
e-mail automation e-mail automation

Klanten binden met e-mail automation.

14-06-2020 4 minuten

Tegenwoordig zijn er vele manieren om je klanten te bereiken. Marketing en social media kanalen worden netjes ingericht en gemonitord. E-mail is nog altijd een belangrijke conversietool die niet in het rijtje mag ontbreken. Door te starten met e-mail automation kun je het e-mailproces volledig automatiseren. We praten dan over het automatisch versturen van e-mails met gerichte content op basis van verzamelde gegevens en data.

.

Door

Tegenwoordig zijn er vele manieren om je klanten te bereiken. Marketing en social media kanalen worden netjes ingericht en gemonitord. E-mail is nog altijd een belangrijke conversietool die niet in het rijtje mag ontbreken. Door te starten met e-mail automation kun je het e-mailproces volledig automatiseren. We praten dan over het automatisch versturen van e-mails met gerichte content op basis van verzamelde gegevens en data.

Waarom kiezen voor e-mail automation?

Voor bedrijven kost het inrichten en toepassen van marketing veel tijd en aandacht. De diversiteit in kanalen en platforms vraagt om expertise en kennis. Het automatiseren van bedrijfs- en marketingprocessen is niet nieuw, maar door de snelheid van technologie en innovaties is er een ruim aanbod ontstaan. E-mail automation is een manier om contact met klanten te onderhouden en potentiële klanten te interesseren. Waar moet je als bedrijf beginnen op het gebied van e-mail automation?

Eerst is het belangrijk om te weten wat het precies kan betekenen voor je bedrijf. Je kunt persoonlijke e-mails opmaken die je in één keer instelt en automatisch verstuurt naar de gewenste doelgroep. Je neemt de lezer mee op een reis, de zogenaamde customer journey, en kan gericht sturen op aankopen. Je kunt dus stellen dan e-mail automation leidt tot het genereren van klantgegevens en een verhoging van de omzet.

Voordelen e-mail automation

Bedrijven die e-mail automation inzetten, kunnen op een eenvoudige manier persoonlijke content naar (potentiële) klanten versturen. De resultaten zijn meteen inzichtelijk. Zo kun je eenvoudig terugzien wie de e-mail heeft geopend, doorgeklikt heeft op bepaalde buttons en cta’s en terechtkomt op je website. Maar e-mail automation heeft nog meer te bieden. We zetten een aantal voordelen op rij voor je:

  • Versterkt de klantrelatie en stimuleert aankopen
  • Gepersonaliseerde content op basis van data
  • Klantgegevens altijd up-to-date
  • Ondersteunt het marketingteam en levert tijd op
  • Ideaal voor het inrichten van e-mailcampagnes

E-mail automation toont jouw unieke USP’s. Met een scherpe prijs of snelle levertijd ben je tegenwoordig niet meer onderscheidend. Nu kun je ervoor zorgen dat iedere klant de juiste content ontvangt die precies aansluit op de wensen en het profiel van deze klant.

Campagneflow met e-mail automation

Wanneer je gaat werken met e-mail automation, is het goed om in termen van campagnes te denken. Je bepaalt wanneer, wie welke mail ontvangt. Zie het als een schematische weergave van de e-mails die je gaat versturen. Een flow is een chronologische opvolging van de content in de e-mails. Op deze manier behoud je interactie met de gewenste doelgroep. Met relevante content kun je een potentiële klant gericht sturen richting een aankoop.

Door periodieke e-mails te versturen, wordt de klant steeds opnieuw herinnerd aan het bedrijf en de producten of diensten. In de e-mails kun je verwijzen naar een bepaalde actie of kortingscode, reviews, video’s of productlancering. Omdat je het klikgedrag inzichtelijk hebt en kunt meten, weet je precies wat wel en niet werkt voor de doelgroep. Daar kun je vervolgens je content weer op aanpassen. Al met al is e-mail automation een eenvoudige en efficiënte manier om je bedrijf te presenteren, klanten te binden en klantrelaties te onderhouden.

Klaar om e-mail automation in te zetten voor jouw bedrijf?

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.