digital mindset
31-01-2018
Metaltop
Als oer-Vlaardings reclamebureau vinden wij het ontzettend tof om voor onze mede-ondernemers in de haringstad van betekenis te zijn. Noem het Vlaardingers onder elkaar of lokale trots; het heeft gewoon altijd iets bijzonders! Nog mooier is het als je zo’n klant vervolgens ziet groeien en bloeien. En precies zo ging het met Metalas!
Metalas was vier jaar klant bij The MindOffice, toen wij te horen kregen dat er iets groots stond te gebeuren. Het bedrijf zou per 1 januari 2018 fuseren met concullega Aludra bv. Er was dus een flinke re-branding nodig – en überhaupt een nieuwe naam!
Bij een fusie is het de kunst om iets te creëren waar iedereen zich prettig bij voelt. We hebben daarom met de eigenaar, directeuren en aandeelhouders van de twee bedrijven een brainstorm gehouden. Alle input werd ter plekke door een tekenaar gevisualiseerd op een groot doek. Deze manier van brainstormen werd erg gewaardeerd en heeft ontzettend geholpen om alle wensen en ideeën voor de re-branding in één oogopslag duidelijk te maken! [Lees ook DEZE blog van FrankWatching over “effectief visualiseren”.]
We zijn vanwege de stoere, industriële uitstraling uitgekomen op een combinatie van koele blauwtinten en knaloranje. Daarnaast verwijzen deze kleuren naar de core business van het bedrijf: het verbeteren van machineonderdelen door middel van thermisch spuiten en oplassen.
Het logo mocht zeker opvallen en een solide uitstraling hebben. Dit omdat Metaltop door de fusie in één klap marktleider is geworden van de nichemarkt thermisch spuiten en oplassen! We hebben daarom gekozen voor een krachtig beeldmerk en interessant lettertype. Om het nieuwe plaatje helemaal compleet te maken, hebben we samen met de stakeholders de slogan ‘next level surface improvement’ bedacht.
De huisstijl is inmiddels doorgevoerd op alle communicatiemiddelen en gelukkig zijn de reacties van de werknemers ontzettend positief. Onze missie voor Metaltop is dus geslaagd!
“Mission Accomplished!” – The MindOfficers
Bij een fusie is het de kunst om iets te creëren waar iedereen zich prettig bij voelt. We hebben daarom met de eigenaar, directeuren en aandeelhouders van de twee bedrijven een brainstorm gehouden. Alle input werd ter plekke door een tekenaar gevisualiseerd op een groot doek. Deze manier van brainstormen werd erg gewaardeerd en heeft ontzettend geholpen om alle wensen en ideeën voor de re-branding in één oogopslag duidelijk te maken! [Lees ook DEZE blog van FrankWatching over “effectief visualiseren”.]
We zijn vanwege de stoere, industriële uitstraling uitgekomen op een combinatie van koele blauwtinten en knaloranje. Daarnaast verwijzen deze kleuren naar de core business van het bedrijf: het verbeteren van machineonderdelen door middel van thermisch spuiten en oplassen.
Het logo mocht zeker opvallen en een solide uitstraling hebben. Dit omdat Metaltop door de fusie in één klap marktleider is geworden van de nichemarkt thermisch spuiten en oplassen! We hebben daarom gekozen voor een krachtig beeldmerk en interessant lettertype. Om het nieuwe plaatje helemaal compleet te maken, hebben we samen met de stakeholders de slogan ‘next level surface improvement’ bedacht.
De huisstijl is inmiddels doorgevoerd op alle communicatiemiddelen en gelukkig zijn de reacties van de werknemers ontzettend positief. Onze missie voor Metaltop is dus geslaagd!
“Mission Accomplished!” – The MindOfficers