Creative company,
digital mindset
menu sluiten
28-06-2017

Nationale aandacht voor Bundelz!

Wauw, mogen we even opscheppen?! Bundelz, ons meest recente project voor Sparklab van Nationale-Nederlanden, heeft de landelijke media gehaald en daar zijn wij héél erg trots op! 

Nationale aandacht voor Bundelz!

Natuurlijk vinden wij al onze opdrachtgevers te gek, maar stiekem doet het iets met je ego als je veel vrijheid krijgt in een project voor een multinational en het gerealiseerde platform ook nog een enorm succes blijkt te zijn. Een paar maanden geleden werden wij benaderd door iemand van Sparklab, het innovatielab van Nationale-Nederlanden. Of wij een duidelijke website konden maken over cyberveiligheid? Uiteraard kunnen wij dat, en we gingen direct vol positieve energie aan de slag.

Nederlands Cyber Collectief

Het platform NederlandsCyberCollectief.nl is bedoeld om de cyber-veiligheid onder mkb’ers te verbeteren. Een hot issue, dat bij ons als reclamebureau ook erg hoog op de agenda staat. Helaas is cybercriminaliteit ruwe materie, waar weinig mensen zin in hebben en die niet voor iedereen begrijpelijk is. Daarom hebben wij besloten dit zware thema op een luchtige manier te weergeven.

Het logo en de huisstijl bevatten vrolijke kleuren, zodat de website een positieve uitstraling heeft. Die kleuren komen overal op het platform terug. Dit in combinatie met het duidelijke lettertype vergroot de kans dat bezoekers de moeite nemen om de teksten daadwerkelijk te lezen. Om de boodschap extra te benadrukken, hebben we animatievideo’s gemaakt waarin het hele verhaal binnen 40 seconden wordt uitgelegd. Tot slot heeft onze online marketeer het platform gepromoot door middel van een Adwords campagne.

Bundelz

Bij Sparklab waren ze erg blij met onze inzet, dus mochten we weer aan de slag. En nu komen we bij het project dat nationale aandacht kreeg: Bundelz!

‘Prepaid autoverzekering: je kunt nu betalen per 1.000 kilometer’, kopte AD.nl op dinsdag 27 juni, de dag dat Bundelz.nl live ging. Ook andere nieuwsmedia brachten dit nieuws, en zo kwam onze creatie nationaal in beeld. Dat was wel een vreugdesprongetje – én een blog – waard, vonden wijzelf. Als creatieve ondernemers geeft het toch een kick om ons eigen werk door het hele land te zien opduiken. Maar wat hebben wij precies voor Bundelz gedaan? 

Voor Bundelz.nl kregen onze designers carte blanche. Er waren geen eisen, alleen de wens om de boodschap efficiënt over te brengen. Zij besloten voor een simplistische website te gaan, met ‘verkeersbordblauw’ als hoofdkleur. Op de homepage treft de bezoeker direct een animatievideo waarin het concept wordt uitgelegd. Daarna wordt de belangrijkste informatie via een infographic nog eens extra duidelijk gemaakt en kan de ‘af&toe rijder’ direct uitrekenen hoeveel hij kan besparen. Op de volgende pagina zijn interaction designs verwerkt om de bezoeker naar het aanmeldformulier voor de pilot te sturen.

Dankzij ons gebruik van storytelling – zowel in design als technische realisatie – is Bundelz na een paar dagen al een succes te noemen. Het concept is nieuw en fantastisch opgepakt door de media, de reacties zijn enthousiast en de aanmeldingen lopen binnen. Bundelz.nl, gecreëerd en gerealiseerd door The MindOffice, gaat als een lopend vuurtje!