digital mindset
04-11-2021
3 minuten
Michel van Velzen
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking

Op 1 november is de Nederlandse startup Bagbooking van start gegaan met kofferloos reizen door Europa. Via een geavanceerd online platform kunnen Nederlanders aangeven dat zij hun koffers van hun voordeur thuis naar de (vakantie)bestemming willen laten bezorgen. Aan het einde van de reis wordt de bagage weer opgehaald en teruggebracht naar huis. The MindOffice ontwierp en bouwde het online platform en creëerde de visuele identiteit voor het nieuwe merk.

Het doel van Bagbooking is om het reizen binnen Europa zo soepel en ontspannen mogelijk laten verlopen. Door het gehannes met bagage uit handen te nemen van de reiziger, bieden ze de meest comfortabele start van de reis. De Bagbooking service is eenvoudig online te boeken. Via een geavanceerde website die The MindOffice ontwikkelde en realiseerde, kan elke bezoeker zelf zijn of haar bagagepakket samenstellen op basis van de grootte, het aantal koffers, de reisdata en de bestemming.
“Het was de wens van de oprichters van Bagbooking om het de reiziger zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarom creëerden wij een user experience dat aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. De klant kan uit 3 formaat koffers kiezen; small, medium en large. Small is tot en met een gewicht van 23 kg en medium en large tot en met 30 kg. Wie het korte en heldere proces doorloopt, krijgt direct een prijsvoorstel voor het laten vervoeren van zijn of haar koffers. In vergelijking tot de prijzen die de airlines rekenen voor ruimbagage, is Bagbooking zeker concurrerend. Verstuur je meerdere koffers, dan zal de prijs per koffer dalen”, vertelt Michel van Velzen, eigenaar en art director van The MindOffice.
Naast het ontwerp en de bouw van het platform ontwierp The MindOffice ook de visuele identiteit van Bagbooking. “Ons doel was om Bagbooking een vrolijke en zorgeloze uitstraling te geven. Dat is namelijk exact wat de oprichters voor ogen hebben. Met de vorm van het logo en de gekozen kleuren vinden wij dat dit ook goed is gelukt. Kom je op de website, dan krijg je al bijna direct een vakantiegevoel. Dat Bagbooking vervolgens voor jou de hele bagageafhandeling verzorgt, zal die gevoelens alleen nog maar versterken”, zegt Van Velzen.
Bagbooking werkt bij de uitvoering van haar dienst samen met verschillende vaste partners in Europa, maar de service van Bagbooking is inzetbaar bij elke accommodatietype, van Airbnb’s tot vakantiehuisjes, zolang de accommodatie de koffers maar in ontvangst kan nemen. Als boeker laat je de contactgegevens van de accommodatie achter wanneer je boekt, en het Bagbooking Service Team regelt de rest en staat klaar voor vragen van reizigers. Deze nieuwe door-to-door-bagageservice is opgericht door John Ewbank, Bart Timmer, Guido van Deursen en Pascal de Koning, wiens directie sinds 2020 aangevuld is met Con Questa-oprichters Janneke Palmen en Patrick Smit. Het ultieme doel van Bagbooking is om een andere reisbeleving en meer reisgemak te realiseren voor iedere Nederlander binnen de EU. Uiteindelijk wil Bagbooking uitgroeien tot dé bagageservice tussen alle landen in Europa.
“Het was de wens van de oprichters van Bagbooking om het de reiziger zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarom creëerden wij een user experience dat aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. De klant kan uit 3 formaat koffers kiezen; small, medium en large. Small is tot en met een gewicht van 23 kg en medium en large tot en met 30 kg. Wie het korte en heldere proces doorloopt, krijgt direct een prijsvoorstel voor het laten vervoeren van zijn of haar koffers. In vergelijking tot de prijzen die de airlines rekenen voor ruimbagage, is Bagbooking zeker concurrerend. Verstuur je meerdere koffers, dan zal de prijs per koffer dalen”, vertelt Michel van Velzen, eigenaar en art director van The MindOffice.
“Ons doel was om Bagbooking een vrolijke en zorgeloze uitstraling te geven."
Naast het ontwerp en de bouw van het platform ontwierp The MindOffice ook de visuele identiteit van Bagbooking. “Ons doel was om Bagbooking een vrolijke en zorgeloze uitstraling te geven. Dat is namelijk exact wat de oprichters voor ogen hebben. Met de vorm van het logo en de gekozen kleuren vinden wij dat dit ook goed is gelukt. Kom je op de website, dan krijg je al bijna direct een vakantiegevoel. Dat Bagbooking vervolgens voor jou de hele bagageafhandeling verzorgt, zal die gevoelens alleen nog maar versterken”, zegt Van Velzen.
Bagbooking werkt bij de uitvoering van haar dienst samen met verschillende vaste partners in Europa, maar de service van Bagbooking is inzetbaar bij elke accommodatietype, van Airbnb’s tot vakantiehuisjes, zolang de accommodatie de koffers maar in ontvangst kan nemen. Als boeker laat je de contactgegevens van de accommodatie achter wanneer je boekt, en het Bagbooking Service Team regelt de rest en staat klaar voor vragen van reizigers. Deze nieuwe door-to-door-bagageservice is opgericht door John Ewbank, Bart Timmer, Guido van Deursen en Pascal de Koning, wiens directie sinds 2020 aangevuld is met Con Questa-oprichters Janneke Palmen en Patrick Smit. Het ultieme doel van Bagbooking is om een andere reisbeleving en meer reisgemak te realiseren voor iedere Nederlander binnen de EU. Uiteindelijk wil Bagbooking uitgroeien tot dé bagageservice tussen alle landen in Europa.
Deel deze pagina

Sparren over het concept van je start-up? Let's go!
Ik help je graag verder!