menu sluiten
pink curve top
Bagbooking-realisatie Bagbooking-realisatie

The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking.

05-11-2021 3 minuten

Op 1 november is de Nederlandse startup Bagbooking van start gegaan met kofferloos reizen door Europa. Via een geavanceerd online platform kunnen Nederlanders aangeven dat zij hun koffers van hun voordeur thuis naar de (vakantie)bestemming willen laten bezorgen. Aan het einde van de reis wordt de bagage weer opgehaald en teruggebracht naar huis. The MindOffice ontwierp en bouwde het online platform en creëerde de visuele identiteit voor het nieuwe merk..

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Het doel van Bagbooking is om het reizen binnen Europa zo soepel en ontspannen mogelijk laten verlopen. Door het gehannes met bagage uit handen te nemen van de reiziger, bieden ze de meest comfortabele start van de reis. De Bagbooking service is eenvoudig online te boeken. Via een geavanceerde website die The MindOffice ontwikkelde en realiseerde, kan elke bezoeker zelf zijn of haar bagagepakket samenstellen op basis van de grootte, het aantal koffers, de reisdata en de bestemming.
 
“Het was de wens van de oprichters van Bagbooking om het de reiziger zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarom creëerden wij een user experience dat aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. De klant kan uit 3 formaat koffers kiezen; small, medium en large. Small is tot en met een gewicht van 23 kg en medium en large tot en met 30 kg. Wie het korte en heldere proces doorloopt, krijgt direct een prijsvoorstel voor het laten vervoeren van zijn of haar koffers. In vergelijking tot de prijzen die de airlines rekenen voor ruimbagage, is Bagbooking zeker concurrerend. Verstuur je meerdere koffers, dan zal de prijs per koffer dalen”, vertelt Michel van Velzen, eigenaar en art director van The MindOffice.

 “Ons doel was om Bagbooking een vrolijke en zorgeloze uitstraling te geven." 

Naast het ontwerp en de bouw van het platform ontwierp The MindOffice ook de visuele identiteit van Bagbooking. “Ons doel was om Bagbooking een vrolijke en zorgeloze uitstraling te geven. Dat is namelijk exact wat de oprichters voor ogen hebben. Met de vorm van het logo en de gekozen kleuren vinden wij dat dit ook goed is gelukt. Kom je op de website, dan krijg je al bijna direct een vakantiegevoel. Dat Bagbooking vervolgens voor jou de hele bagageafhandeling verzorgt, zal die gevoelens alleen nog maar versterken”, zegt Van Velzen.
 
Bagbooking werkt bij de uitvoering van haar dienst samen met verschillende vaste partners in Europa, maar de service van Bagbooking is inzetbaar bij elke accommodatietype, van Airbnb’s tot vakantiehuisjes, zolang de accommodatie de koffers maar in ontvangst kan nemen. Als boeker laat je de contactgegevens van de accommodatie achter wanneer je boekt, en het Bagbooking Service Team regelt de rest en staat klaar voor vragen van reizigers. Deze nieuwe door-to-door-bagageservice is opgericht door John Ewbank, Bart Timmer, Guido van Deursen en Pascal de Koning, wiens directie sinds 2020 aangevuld is met Con Questa-oprichters Janneke Palmen en Patrick Smit. Het ultieme doel van Bagbooking is om een andere reisbeleving en meer reisgemak te realiseren voor iedere Nederlander binnen de EU. Uiteindelijk wil Bagbooking uitgroeien tot dé bagageservice tussen alle landen in Europa. 
 
Bekijk onze case: themindoffice.nl/bagbooking
Bekijk de website via bagbooking.eu
Bekijk de video: youtube.com/watch?v=7DiZX9TMAOw

Sparren over het concept van je start-up? Let's go!
Michel van Velzen - Creative Director
Bagbooking-realisatie

Meer weten over branding en het uitrollen van een MVP?

De koffie staat klaar!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.