digital mindset
31-10-2023
6 min
Andrea Dronk
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum.
De mijlpalen volgen elkaar in rap tempo op en ook nu is het weer feest bij The MindOffice. Dit jaar bestaat het full service digital agency 12,5 jaar en dat gaat niet onopgemerkt voorbij. Zeker niet na hectische tijden waarin het team overeind bleef opereren door de gedeelde visie, intensief samenwerken en de focus op het opleveren van originele projecten. Oprichter en creative director Michel van Velzen zegt daarover: “Doorpakken is de juiste mentaliteit en na onverwachte momenten zoals de coronaperiode, een inbraak en brand, maar ook door privégebeurtenissen, is dit altijd de juiste manier van (ver)werken geweest. 12,5 jaar is een bijzonder jubileum en dat succes vieren we met iedereen.”.
Meer dan alleen creatief en mooie plaatjes
In de afgelopen jaren heeft het bureau een groei doorgemaakt en dat betaalt zich uit in een gespecialiseerd team dat zich zowel op professioneel als persoonlijk vlak heeft ontwikkeld. Volgens Michel is het bedrijf van binnen én buiten volwassener geworden: “We zijn voor niemand te groot of te klein, maar we plaatsen onszelf wel in de Champions League door onze expertise, kennis en werkwijze. Wat we beloven komen we ook na en dat zien we terug in ons klantenbestand en de projecten die we doen. Tijdens pitches zijn we overtuigend en staan we tussen een mooie groep namen en blinken we uit op zowel creatief als strategisch vlak. Naast dynamisch en creatief zijn, betekent dat we ook op strategisch, technisch en conceptueel gebied een krachtig team vormen. Ik heb altijd gezegd dat onze groei niet zit in meer teamleden of een groter kantoor, maar juist in de projecten die we doen en onze specialistische diensten en producten. Momenteel is ons development team met mooie en spannende vernieuwingen bezig en met onze eigen marketing en branding staan we ook niet stil en blijven we doorontwikkelen en meegaan met de tijd. In Q1 2024 lanceren we een geheel nieuwe branding en website die we dit jaar al teasen in het kader van ons 12,5 jarig bestaan.”
Co-creatie brengt ons samen
‘We nemen het over’ is inmiddels een bekende uitspraak van The MindOffice en dat gebeurt al vanaf het eerste moment. Er wordt tijd genomen voor het bedenken van concepten en uitwerken van ideeën: “Daarin zoeken we altijd naar nieuwe invalshoeken en het onderscheidend vermogen. Vervolgens ontzorgen we onze klanten van A tot Z. Interne productontwikkeling is een belangrijke pijler waar we de komende periode nog meer focus op leggen. Als we het hebben over People, Process & Product dan hebben we op alle gebieden stappen gemaakt en successen behaald. Co-creatie is wel het woord van het jaar en daar ben ik als oprichter enorm trots op. Die successen, samen met ons jubileum, mogen gevierd worden. Dit jaar komt er nog een volledig verzorgde teamdag in Utrecht en in het eerste kwartaal van 2024 staat er nog een bijzonder uitje op het programma. We vieren het jubileum ook samen met vrienden, familie en relaties. In de feestmaand december geven we aandacht aan deze mijlpaal bij ons op kantoor in Vlaardingen, samen met onze contentpartner Stijlmeesters.”
Kennis en inspiratie delen
Als Michel één advies heeft voor andere ondernemers gaat dat over kleine stappen nemen: “Onze groei is geleidelijk gegaan en je moet niet te snel willen gaan. Producten uitrollen, kennis en expertise verbreden, realistische doelen stellen, het kost allemaal tijd. Creativiteit is niet te automatiseren en AI is voor ons eerder een collega dan de heilige graal. We kiezen voor efficiëntie en accelereren waar nodig, maar momenteel zijn we op de goede weg en is 12,5 jaar voorbij gevlogen. Meer daarover vertellen we in onze eigen magazine, die we samen produceren met Stijlmeesters. Binnenkort komt ‘Discover’ editie 3 uit en presenteren we mooie projecten en delen we kennis en inspiratie. We doen het samen en kijken uit naar het volgende hoofdstuk waarin onze branding ook weer vernieuwd. Een volwassen bedrijf met een high-end aanpak voor high-end projecten. Wij nemen het over!”
Nieuwe (creative) consultancy dienst
In de praktijk zien we veel behoefte aan advies en consultancy. Van ondernemers die niet alleen hun merk willen positioneren, maar ook het verlangen hebben voor zelfontwikkeling. Het ondernemerschap komt met pieken en dalen en voor het stabiel houden van je bedrijf is veel doorzettingsvermogen nodig. Meebewegen, flexibel zijn, keuzes en beslissingen maken. Door het combineren van mijn ervaringen als ondernemer en art director, kan ik naast mijn eigen team ook andere ondernemers verder helpen. Ondernemers die een goedlopend bedrijf hebben, maar daarnaast behoefte hebben aan meer inzicht, kennis en resultaat.
Dit heeft geresulteerd in een nieuwe dienst op het gebied van consultancy. Hierin deel ik mijn kennis over het ondernemerschap en geef ik aan de hand van best practices, eigen ervaringen en expertise advies aan andere ondernemers. Na een sessie kan de ondernemer meteen aan de slag. Daarnaast werk ik in opdracht mee aan projecten, pitches en andere creatieve plannen.”
Ondernemerschap vertegenwoordigd
Michel is bestuurslid bij IKV Ondernemend Vlaardingen, een vereniging voor en door ondernemers in en rond Vlaardingen: “Mijn motto is ‘keep moving forward’, iets wat ik altijd nastreef in vrijwel alle aspecten in mijn leven. Het hebben van een langetermijnvisie en vooruitkijken zijn belangrijke pijlers in het ondernemerschap. In het netwerk draait het vooral om kennis uitwisselen en elkaar inspireren, zodat we samen verder komen. Voor mijzelf en ook mijn opdrachtgevers zorgt zichtbaarheid voor verbinding met je doelgroep. Als ondernemer in de creatieve industrie kan ik mijn steentje bijdragen binnen het netwerk en creëren we samen mooie initiatieven en activiteiten voor onze omgeving.”