Campagne Toekomstvisie
Campagne Toekomstvisie

Met hart voor de stad

Campagne Toekomstvisie

Een thuiswedstrijd van formaat... Hoe gaat Vlaardingen zich de komende 20 jaar ontwikkelen op ruimtelijk, economisch en sociaal gebied. Om de bevolking van Vlaardingen op te roepen hier over mee te denken en praten werd The MindOffice gevraagd mee te doen aan een pitch om deze campagne vorm te geven. Zowel op visuel als strategisch vlak werden wij uitgeroepen als winnaar. We zijn aan de slag gegaan met het uitdenken van het concept van de campagne en hebben de uitvoering tot in de puntjes mogen verzorgen. Van logo tot aan een outdoor campagne en van online magazine tot aan animatievideos.
Gemeente Vlaardingen
Logo

Campagne logo



Het motto van de campagne werd 'Samen koers bepalen' dus als herkenbaar element gebruikte we de iconische Vlaardingse haring als kompasnaald in het logo. Zo geeft het logo letterlijk koers aan de campagne maar ook aan de toekomstvisie tot aan 2040.

Campagne logo

Doorvertaling huisstijl



Met het ontwerp van het logo in het kleurenpalet van de Gemeente Vlaardingen gingen wij aan de slag met de doorvertaling naar een pakkende campagnestijl. We zijn opzoek gegaan naar een stijl die alle Vlaardingers aanspreekt met herkenbare elementen uit de stad. Zo hebben we in de fotografie de iconische mozaïek banken gefotografeerd en deze terug laten komen in de verschillende uitingen.

"Zo hebben we in de fotografie de iconische mozaïek banken gefotografeerd en deze terug laten komen in de verschillende uitingen."

Online magazine



Om de marketing en communicatie rondom de Toekomstvisie goed aan te sturen realiseerde we een online-magazine applicatie. Dit is een interactieve publicatie met nieuwsberichten, aanmeldmogelijkheden voor de Koersateliers en een interactieve Koerswijzer met de 4 animatievideo's met mogelijke toekomstscenario's.

Online magazine

Animaties toekomstscenario’s



Alle inbreng die tijdens de campagne is verzameld is gebruikt bij het schrijven van 4 toekomstscenario’s. Scenario’s zijn geen voorspellingen, maar beelden van hoe de toekomst van Vlaardingen er mogelijkerwijs zou kunnen uitzien. De scenario’s laten zien hoe keuzes die je nu maakt uitpakken in de toekomst en vormen antwoordmogelijkheden op de vraag “Wat voor een stad willen we dat Vlaardingen in 2040 is?” Illustrator Andre Snoei heeft samen met Michel en Donny de 4 toekomstscenario’s vertaald naar prachtige animatievideo's. Bekijk hieronder het resultaat!

Scenario A



Stad van gemeenschap en gezelligheid

Scenario B



Stad van groen en geschiedenis

Scenario C



Stad van bedrijvigheid & belevenis

Scenario D



Stad van inspiratie en initiatief

haring en bierfeest
Michel van Velzen

Wil jij met behulp van The MindOffice ook jouw bedrijf op de kaart zetten?

Michel van Velzen helpt je graag verder!


Michel van Velzen
010 435 07 50
mvanvelzen@themindoffice.nl

Volgende Case

Vrijwilligerskrant

Menu.

Menu

Simplicity is the ultimate form of sophistication
Leonardo da Vinci
There is no substitute for hard work
Thomas A. Edison
Creativity is contagious, pass it on...
Albert Einstein
Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is success.
Henry Ford
Every mind needs friendly contact with other minds
Napoleon Hill
No matter what people tell you, words and ideas can change the world.
Robin Williams