menu sluiten
pink curve top
Campagne Toekomstvisie

Campagne Toekomstvisie

Een thuiswedstrijd van formaat... Hoe gaat Vlaardingen zich de komende 20 jaar ontwikkelen op ruimtelijk, economisch en sociaal gebied. Om de bevolking van Vlaardingen op te roepen hier over mee te denken en praten werd The MindOffice gevraagd mee te doen aan een pitch om deze campagne vorm te geven. Zowel op visuel als strategisch vlak werden wij uitgeroepen als winnaar. We zijn aan de slag gegaan met het uitdenken van het concept van de campagne en hebben de uitvoering tot in de puntjes mogen verzorgen. Van logo tot aan een outdoor campagne en van online magazine tot aan animatievideos.

Vrijwilligerskrant Waal Bouw

Campagne Toekomstvisie.

Een thuiswedstrijd van formaat... Hoe gaat Vlaardingen zich de komende 20 jaar ontwikkelen op ruimtelijk, economisch en sociaal gebied. Om de bevolking van Vlaardingen op te roepen hier over mee te denken en praten werd The MindOffice gevraagd mee te doen aan een pitch om deze campagne vorm te geven. Zowel op visuel als strategisch vlak werden wij uitgeroepen als winnaar. We zijn aan de slag gegaan met het uitdenken van het concept van de campagne en hebben de uitvoering tot in de puntjes mogen verzorgen. Van logo tot aan een outdoor campagne en van online magazine tot aan animatievideos.

Campagne logo.

Het motto van de campagne werd 'Samen koers bepalen' dus als herkenbaar element gebruikte we de iconische Vlaardingse haring als kompasnaald in het logo. Zo geeft het logo letterlijk koers aan de campagne maar ook aan de toekomstvisie tot aan 2040.

Campagne logo

Doorvertaling huisstijl.

Met het ontwerp van het logo in het kleurenpalet van de Gemeente Vlaardingen gingen wij aan de slag met de doorvertaling naar een pakkende campagnestijl. We zijn opzoek gegaan naar een stijl die alle Vlaardingers aanspreekt met herkenbare elementen uit de stad. Zo hebben we in de fotografie de iconische mozaïek banken gefotografeerd en deze terug laten komen in de verschillende uitingen.

"Zo hebben we in de fotografie de iconische mozaïek banken gefotografeerd en deze terug laten komen in de verschillende uitingen."

Online magazine.

Om de marketing en communicatie rondom de Toekomstvisie goed aan te sturen realiseerde we een online-magazine applicatie. Dit is een interactieve publicatie met nieuwsberichten, aanmeldmogelijkheden voor de Koersateliers en een interactieve Koerswijzer met de 4 animatievideo's met mogelijke toekomstscenario's.

Online magazine

Animaties toekomstscenario’s.

Alle inbreng die tijdens de campagne is verzameld is gebruikt bij het schrijven van 4 toekomstscenario’s. Scenario’s zijn geen voorspellingen, maar beelden van hoe de toekomst van Vlaardingen er mogelijkerwijs zou kunnen uitzien. De scenario’s laten zien hoe keuzes die je nu maakt uitpakken in de toekomst en vormen antwoordmogelijkheden op de vraag “Wat voor een stad willen we dat Vlaardingen in 2040 is?” Illustrator Andre Snoei heeft samen met Michel en Donny de 4 toekomstscenario’s vertaald naar prachtige animatievideo's. Bekijk hieronder het resultaat!

Zien wat wij kunnen
betekenen
voor jouw merk?
Maak een afspraak
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.