Wil jij met behulp van The MindOffice ook jouw bedrijf op de kaart zetten?
Michel van Velzen helpt je graag verder!
Michel van Velzen
010 435 07 50
mvanvelzen@themindoffice.nl
Het motto van de campagne werd 'Samen koers bepalen' dus als herkenbaar element gebruikte we de iconische Vlaardingse haring als kompasnaald in het logo. Zo geeft het logo letterlijk koers aan de campagne maar ook aan de toekomstvisie tot aan 2040.
Met het ontwerp van het logo in het kleurenpalet van de Gemeente Vlaardingen gingen wij aan de slag met de doorvertaling naar een pakkende campagnestijl. We zijn opzoek gegaan naar een stijl die alle Vlaardingers aanspreekt met herkenbare elementen uit de stad. Zo hebben we in de fotografie de iconische mozaïek banken gefotografeerd en deze terug laten komen in de verschillende uitingen.
Om de marketing en communicatie rondom de Toekomstvisie goed aan te sturen realiseerde we een online-magazine applicatie. Dit is een interactieve publicatie met nieuwsberichten, aanmeldmogelijkheden voor de Koersateliers en een interactieve Koerswijzer met de 4 animatievideo's met mogelijke toekomstscenario's.
Alle inbreng die tijdens de campagne is verzameld is gebruikt bij het schrijven van 4 toekomstscenario’s. Scenario’s zijn geen voorspellingen, maar beelden van hoe de toekomst van Vlaardingen er mogelijkerwijs zou kunnen uitzien. De scenario’s laten zien hoe keuzes die je nu maakt uitpakken in de toekomst en vormen antwoordmogelijkheden op de vraag “Wat voor een stad willen we dat Vlaardingen in 2040 is?” Illustrator Andre Snoei heeft samen met Michel en Donny de 4 toekomstscenario’s vertaald naar prachtige animatievideo's. Bekijk hieronder het resultaat!
Stad van gemeenschap en gezelligheid
Stad van groen en geschiedenis
Stad van bedrijvigheid & belevenis
Stad van inspiratie en initiatief
Het laatste droomscenario als conclusie van de campagne.
Michel van Velzen helpt je graag verder!
Michel van Velzen
010 435 07 50
mvanvelzen@themindoffice.nl
Menu.