menu sluiten
pink curve top
ux design ux design

Nieuw UX design voor The Little Green bag.

08-08-2021 3 minuten

The Little Green Bag heeft vestigingen in Rotterdam, Utrecht, Delft en Vlaardingen waar klanten terecht kunnen voor een uitgebreide selectie aan tassen, sieraden en accessoires. Naast de offline winkels, heeft de retailer ook een online shopadres inclusief webshop. Net als in de winkels wordt online de data, zoals aankopen, bekeken en geanalyseerd. Online gaat dat net een stukje verder, omdat de zogeheten klantreis inzichtelijk wordt gemaakt..

Cheyenne Ouwersloot Door Cheyenne Ouwersloot

Mobiele versie webshop

Er was behoefte aan een optimalisatieslag van de User Experience en het User Interface design. Uit de data bleek dat de conversie, en dus wanneer een bezoek aan de webshop leidt tot een aankoop, aan de verwachtingen voldeed. Alleen de mobiele of mobile versie van de website bleef achter in vergelijking met de desktop versie. De webshop kent een groot aantal pagina’s en verschillende categorieën van de productgroepen. Ook daarin werd opgemerkt dat sommige subcategorieën niet genoeg zichtbaar waren. The MindOffice werd gevraagd om de UX en UI te optimaliseren om de klant online beter te bedienen.

Consumentengedrag onder de loep

Belangrijk is om een 0-meting uit te voeren waarin de huidige interactie en het gedrag werd gemeten. Bijvoorbeeld: waar wordt op geklikt en tot waar scrolt iemand die de website bezoekt? Op basis van deze informatie en de bijbehorende doelstellingen, kon een plan worden gemaakt. Eén van de dingen die naar voren kwam, was dat veel mensen de bedrijfspagina opzochten. Daarom is ervoor gekozen om een aparte business pagina aan te maken met alle relevante informatie voor de klant. Enkele pagina’s werden opnieuw ingedeeld, waardoor het aantrekkelijker wordt om verder te scrollen op een pagina dan voorheen gebeurde. Tevens zijn er extra call to actions, al dan niet in button vorm, toegevoegd op diverse plekken. De ‘bag finder’ is een unieke tool op de website van de Little Green Bag. Met een paar klikken wordt een selectie samengesteld op basis van de voorkeuren. Uit data kan de retailer opmaken dat de conversie hoger is wanneer klanten gebruiken maken van deze tool. De mobiele versie toonde de bag finder direct op de tassenpagina en was daardoor erg aanwezig. Er is voor gekozen om de tool meer naar de achtergrond te brengen, maar nog steeds genoeg opvalt.

Optimale en effectieve klantreis 

Bijverkoop was een ander belangrijk onderdeel wat meer aandacht mocht krijgen. Zodoende krijgt de klant een indruk van accessoires en andere producten die gecombineerd kunnen worden met de dames- en herentassen. De overzichtspagina voor de producten is nu anders ingericht, waardoor de bijverkoop duidelijker in beeld wordt gebracht. De website oogt meer overzichtelijk en ruimtelijker dan voorheen, wat bijdraagt aan de klantreis. Ook komt de branding meer tot zijn recht door kleine aanpassingen in het design. De mobiele versie van de website heeft weer een boost gekregen en is geoptimaliseerd, dankzij de UX en UI expertise.

Meer weten over UX/UI?

Neem contact op met Cheyenne, die legt het graag even uit.

  • Cheyenne Ouwersloot
  • 010 - 435 07 50
Contact opnemen
Cheyenne Ouwersloot
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.