Mobiele versie webshop
Er was behoefte aan een optimalisatieslag van de User Experience en het User Interface design. Uit de data bleek dat de conversie, en dus wanneer een bezoek aan de webshop leidt tot een aankoop, aan de verwachtingen voldeed. Alleen de mobiele of mobile versie van de website bleef achter in vergelijking met de desktop versie. De webshop kent een groot aantal pagina’s en verschillende categorieën van de productgroepen. Ook daarin werd opgemerkt dat sommige subcategorieën niet genoeg zichtbaar waren. The MindOffice werd gevraagd om de UX en UI te optimaliseren om de klant online beter te bedienen.
Consumentengedrag onder de loep
Belangrijk is om een 0-meting uit te voeren waarin de huidige interactie en het gedrag werd gemeten. Bijvoorbeeld: waar wordt op geklikt en tot waar scrolt iemand die de website bezoekt? Op basis van deze informatie en de bijbehorende doelstellingen, kon een plan worden gemaakt. Eén van de dingen die naar voren kwam, was dat veel mensen de bedrijfspagina opzochten. Daarom is ervoor gekozen om een aparte business pagina aan te maken met alle relevante informatie voor de klant. Enkele pagina’s werden opnieuw ingedeeld, waardoor het aantrekkelijker wordt om verder te scrollen op een pagina dan voorheen gebeurde. Tevens zijn er extra call to actions, al dan niet in button vorm, toegevoegd op diverse plekken. De ‘bag finder’ is een unieke tool op de website van de Little Green Bag. Met een paar klikken wordt een selectie samengesteld op basis van de voorkeuren. Uit data kan de retailer opmaken dat de conversie hoger is wanneer klanten gebruiken maken van deze tool. De mobiele versie toonde de bag finder direct op de tassenpagina en was daardoor erg aanwezig. Er is voor gekozen om de tool meer naar de achtergrond te brengen, maar nog steeds genoeg opvalt.
Optimale en effectieve klantreis
Bijverkoop was een ander belangrijk onderdeel wat meer aandacht mocht krijgen. Zodoende krijgt de klant een indruk van accessoires en andere producten die gecombineerd kunnen worden met de dames- en herentassen. De overzichtspagina voor de producten is nu anders ingericht, waardoor de bijverkoop duidelijker in beeld wordt gebracht. De website oogt meer overzichtelijk en ruimtelijker dan voorheen, wat bijdraagt aan de klantreis. Ook komt de branding meer tot zijn recht door kleine aanpassingen in het design. De mobiele versie van de website heeft weer een boost gekregen en is geoptimaliseerd, dankzij de UX en UI expertise.