digital mindset
28-02-2018
Vernieuw je content regelmatig!
De livegang van een nieuwe website niet mag betekenen dat het nu finito is. Want je wilt iets bereiken met die site, toch? Je wilt dat mensen jouw stukje world wide web bezoeken en – waarschijnlijk – daarna ook nog actie ondernemen. Dan moet je daar natuurlijk wel iets voor doen!
Wat is content?
Google en zijn soortgenoten inspecteren jouw website op verschillende factoren, waaronder content. Content is eigenlijk alles waarmee je een website vult, zoals teksten, afbeeldingen en video’s. Als klant van The MindOffice heb je toegang tot ons eigen CMS Iris. Via Iris kun jij de content op jouw website zelf beheren. En dat moet je ook zeker doen, want….
Zoekmachines houden van verse content! Een website waar nooit iets nieuws op verschijnt, zal lager scoren dan een site waar regelmatig nieuwe teksten op komen. Nu denk je misschien: ‘Ja maar, mijn huidige teksten zijn goed zoals ze zijn!’ Geen zorgen, je hoeft ook echt niet heel je website om te gooien.
Pak je content op de volgende manieren aan:
• Check eerst welke pagina’s op jouw website goed scoren. Dit kun je bijvoorbeeld met Google Analytics doen.
• Ga daarna na waarom het zou kunnen dat sommige pagina’s slecht worden bezocht en probeer de content te verbeteren. Bekijk ook zeker hoe concurrenten die hoger in Google scoren hun website hebben ingericht.
• Bedenk of de website waar jij zo blij mee bent, ook de website is die jouw doelgroep wil bezoeken. Lange lappen tekst zijn bijvoorbeeld voor veel mensen een afknapper.
• Verrijk je website met een een blog! Dit is eigenlijk de meest eenvoudige manier om je site regelmatig van nieuwe content te voorzien en de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Interview eens een werknemer, vertel over nieuwe trends in jouw vakgebied of deel de laatste nieuwtjes van jouw bedrijf!
• Maak gebruik van kopjes (H2) en passende afbeeldingen om je verhaal te verrijken.
• Zorg dat je GEEN teksten van andere websites kopieert. Unieke content boven alles!
• En héél belangrijk: richt je op een onderwerp, niet op zoekwoorden. Laat je niet misleiden door prachtverhalen over het effect van pagina’s vol keywords. De ‘Google rules’ veranderen regelmatig en op dit moment wordt goede, relevante content veel meer gewaardeerd dan een epistel vol synoniemen en stomme zinnen. Bovendien zijn al die zoekwoorden bloedirritant voor de lezer. Verwerk ze liever op een speelse, natuurlijke manier. En vergeet ze niet in je kopjes!
Hopelijk ben je tot goede inzichten gekomen en sta je te popelen om aan de slag te gaan! En vergeet niet: The MindOfficers staan voor je klaar. Plan eens een adviesgesprek met onze online marketeer Frank, laat onze developers een blogfunctie aan je website toevoegen of vraag aan onze tekstschrijver Britt of zij je kan helpen met jouw content! Zo werken we samen aan de optimalisatie van jouw website!
Succes en bovenal veel plezier met deze ontdekkingsreis!
Google en zijn soortgenoten inspecteren jouw website op verschillende factoren, waaronder content. Content is eigenlijk alles waarmee je een website vult, zoals teksten, afbeeldingen en video’s. Als klant van The MindOffice heb je toegang tot ons eigen CMS Iris. Via Iris kun jij de content op jouw website zelf beheren. En dat moet je ook zeker doen, want….
Zoekmachines houden van verse content! Een website waar nooit iets nieuws op verschijnt, zal lager scoren dan een site waar regelmatig nieuwe teksten op komen. Nu denk je misschien: ‘Ja maar, mijn huidige teksten zijn goed zoals ze zijn!’ Geen zorgen, je hoeft ook echt niet heel je website om te gooien.
Pak je content op de volgende manieren aan:
• Check eerst welke pagina’s op jouw website goed scoren. Dit kun je bijvoorbeeld met Google Analytics doen.
• Ga daarna na waarom het zou kunnen dat sommige pagina’s slecht worden bezocht en probeer de content te verbeteren. Bekijk ook zeker hoe concurrenten die hoger in Google scoren hun website hebben ingericht.
• Bedenk of de website waar jij zo blij mee bent, ook de website is die jouw doelgroep wil bezoeken. Lange lappen tekst zijn bijvoorbeeld voor veel mensen een afknapper.
• Verrijk je website met een een blog! Dit is eigenlijk de meest eenvoudige manier om je site regelmatig van nieuwe content te voorzien en de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Interview eens een werknemer, vertel over nieuwe trends in jouw vakgebied of deel de laatste nieuwtjes van jouw bedrijf!
• Maak gebruik van kopjes (H2) en passende afbeeldingen om je verhaal te verrijken.
• Zorg dat je GEEN teksten van andere websites kopieert. Unieke content boven alles!
• En héél belangrijk: richt je op een onderwerp, niet op zoekwoorden. Laat je niet misleiden door prachtverhalen over het effect van pagina’s vol keywords. De ‘Google rules’ veranderen regelmatig en op dit moment wordt goede, relevante content veel meer gewaardeerd dan een epistel vol synoniemen en stomme zinnen. Bovendien zijn al die zoekwoorden bloedirritant voor de lezer. Verwerk ze liever op een speelse, natuurlijke manier. En vergeet ze niet in je kopjes!
Hopelijk ben je tot goede inzichten gekomen en sta je te popelen om aan de slag te gaan! En vergeet niet: The MindOfficers staan voor je klaar. Plan eens een adviesgesprek met onze online marketeer Frank, laat onze developers een blogfunctie aan je website toevoegen of vraag aan onze tekstschrijver Britt of zij je kan helpen met jouw content! Zo werken we samen aan de optimalisatie van jouw website!
Succes en bovenal veel plezier met deze ontdekkingsreis!