menu sluiten
pink curve top
vernieuw je content vernieuw je content

Vernieuw je content regelmatig!.

28-02-2018 3 minuten

De livegang van een nieuwe website niet mag betekenen dat het nu finito is. Want je wilt iets bereiken met die site, toch? Je wilt dat mensen jouw stukje world wide web bezoeken en – waarschijnlijk – daarna ook nog actie ondernemen. Dan moet je daar natuurlijk wel iets voor doen!.

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Wat is content?
Google en zijn soortgenoten inspecteren jouw website op verschillende factoren, waaronder content. Content is eigenlijk alles waarmee je een website vult, zoals teksten, afbeeldingen en video’s. Als klant van The MindOffice heb je toegang tot ons eigen CMS Iris. Via Iris kun jij de content op jouw website zelf beheren. En dat moet je ook zeker doen, want….

Zoekmachines houden van verse content! Een website waar nooit iets nieuws op verschijnt, zal lager scoren dan een site waar regelmatig nieuwe teksten op komen. Nu denk je misschien: ‘Ja maar, mijn huidige teksten zijn goed zoals ze zijn!’ Geen zorgen, je hoeft ook echt niet heel je website om te gooien.
Pak je content op de volgende manieren aan:

• Check eerst welke pagina’s op jouw website goed scoren. Dit kun je bijvoorbeeld met Google Analytics doen.
• Ga daarna na waarom het zou kunnen dat sommige pagina’s slecht worden bezocht en probeer de content te verbeteren. Bekijk ook zeker hoe concurrenten die hoger in Google scoren hun website hebben ingericht.
• Bedenk of de website waar jij zo blij mee bent, ook de website is die jouw doelgroep wil bezoeken. Lange lappen tekst zijn bijvoorbeeld voor veel mensen een afknapper.
• Verrijk je website met een een blog! Dit is eigenlijk de meest eenvoudige manier om je site regelmatig van nieuwe content te voorzien en de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Interview eens een werknemer, vertel over nieuwe trends in jouw vakgebied of deel de laatste nieuwtjes van jouw bedrijf!
• Maak gebruik van kopjes (H2) en passende afbeeldingen om je verhaal te verrijken.
• Zorg dat je GEEN teksten van andere websites kopieert. Unieke content boven alles!
• En héél belangrijk: richt je op een onderwerp, niet op zoekwoorden. Laat je niet misleiden door prachtverhalen over het effect van pagina’s vol keywords. De ‘Google rules’ veranderen regelmatig en op dit moment wordt goede, relevante content veel meer gewaardeerd dan een epistel vol synoniemen en stomme zinnen. Bovendien zijn al die zoekwoorden bloedirritant voor de lezer. Verwerk ze liever op een speelse, natuurlijke manier. En vergeet ze niet in je kopjes!

Hopelijk ben je tot goede inzichten gekomen en sta je te popelen om aan de slag te gaan! En vergeet niet: The MindOfficers staan voor je klaar. Plan eens een adviesgesprek met onze online marketeer Frank, laat onze developers een blogfunctie aan je website toevoegen of vraag aan onze tekstschrijver Britt of zij je kan helpen met jouw content! Zo werken we samen aan de optimalisatie van jouw website!

Succes en bovenal veel plezier met deze ontdekkingsreis!

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.