menu sluiten
pink curve top
Time to unlock your brand Time to unlock your brand

Time to unlock your brand.

22-02-2021 4 minuten

In 2020 werd de waarde van online zichtbaarheid alleen maar groter. Tijdens de coronapandemie werden volledige branches zich ervan bewust wat het betekent om een goede online vertegenwoordiging van je merk te hebben. Campagnes versterken je merk, en je creëert merkvoorkeur en herkenning onder jouw doelgroep. Consistentie en continuïteit zijn hierin belangrijke thema’s, helemaal als je hoog in de zoekresultaten wilt komen. In deze blog lees je meer over een succesvolle aanpak in online branding en profilering..

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Online zichtbaarheid vraagt aandacht

Was het zo’n 20 jaar geleden nog volstrekt voldoende - en relatief eenvoudig - om je merk offline zichtbaar te maken, nu bepaalt jouw aanwezigheid in het online landschap grotendeels de omzet. Anno 2021 is online branding & profilering meer dan nodig. Niet alleen voor zichtbaarheid en vindbaarheid in zoekmachines, maar ook voor de interactie met je doelgroep. Online campagnes creëren en ‘aanzetten’ is nog maar het begin. En druk niet te snel op de uitknop, maar stuur bij en optimaliseer op de gewenste resultaten te behalen.
 
“Zorg voor consistentie en herkenbaarheid in je online branding en campagnes en creëer merkvoorkeur.”
- Cheyenne Ouwersloot, Designer & UX/UI
Je verhoogt de aankoopintentie met slimme software, online marketing en geautomatiseerde processen. Dat klinkt misschien ingewikkeld. Maar met de technologie van nu is er veel mogelijk. Laten we starten bij het begin. Als we spreken over online kanalen, is dat naast je een website een webshop, social media kanalen, e-mail. Kanalen die de bekendheid en beleving van je merk vergroten bij de doelgroep. Consistentie in huisstijl en branding is een belangrijke pijler. Daarmee zorg je voor herkenbaarheid en uiteindelijk merkvoorkeur.
 

Groei en schaalbaarheid realiseren

 Ooit heb je bedacht wat de look & feel is van jouw merk. De een besteedt er (te) weinig aandacht aan, de ander wil koste wat kost eerst een sterk merkfundament hebben en weer een ander heeft wel ideeën, maar komt niet tot een gedegen uitvoer. Wij delen twee belangrijke tips voor het bepalen van jouw (online) branding en profilering:
 
  • Identificeer je purpose en draag het uit: purpose is een mooi Engels woord wat je kunt vertalen naar ‘doel’ of de ‘waarom’ achter een merk. Waarom ben jij gaan doen wat je doet? Een purpose vormt de identiteit van je merk en verandert in de basis nooit meer. Je trekt er klanten mee aan, talent voor je bedrijf en vanuit je purpose bouw je een herkenbare merkidentiteit op. The MindOffice maakt jouw purpose visueel en zorgt voor de online vertaling. Een vertaling die werkt en converteert. 
  • Ben van waarde. Deze uitspraak hangt een beetje samen met jouw purpose. We doelen hiermee op je brandstory. Het verhaal achter jouw merk. Met behulp van storytelling, visueel en tekstueel, draag jij je unieke verhaal uit. Een brandstory is persoonlijk, verbindt, schittert door eenvoud en is tijdloos. Het wordt ook wel gezien als het karakter van je bedrijf. Wij zorgen voor passende brandstory die zich online goed laat vertalen.
“Word een autoriteit in je vakgebied en laat je merk opvallen door slim gebruik van online marketing.”
- Michel van Velzen, Founder & Art director
Voor veel ondernemers is de vraag niet óf maar wanneer ze met online marketing starten om hun merk te versterken. En uiteindelijk ook blijven optimaliseren en uitbouwen om tot een krachtige online aanwezigheid te komen. Iets wat voor je werkt, met de juiste toepassingen, focus en ondersteuning.
 
Wil jij ook je online zichtbaarheid vergroten en meer traffic naar je website?

Laat ons het overnemen!

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.