menu sluiten
pink curve top
infographic infographic

Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?.

26-03-2020 6 minuten

Wie had deze onzekere tijden zien aankomen in tijden van economische groei? Jij als ondernemer (mkb’er of zzp’er) komt plots door het coronavirus (COVID-19) voor compleet nieuwe uitdagingen te staan..

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Wellicht staat je productie stil, heb je problemen met bevoorrading van je winkel of was je verplicht je zaak te sluiten door de veiligheidsmaatregelen van de overheid. Waar opdrachten en offerteaanvragen tot op heden nog vanzelfsprekend waren, moet je nu alles op alles zetten om bestaande klanten te behouden én op zoek te gaan naar nieuwe klanten. Je moet immers de cashflow binnen je bedrijf draaiende houden. We begrijpen dat dit de nodige stress en druk met zich meebrengt; je kunt tenslotte niet alles zelf oplossen.

Waar de wereld lijkt stil te staan, is het belangrijk dat jij als ondernemer een positieve en proactieve houding aanneemt en opzoek gaat naar welke mogelijkheden er wel zijn voor jouw bedrijf. De specialisten van The MindOffice hebben een aantal handige tips voor je op een rijtje gezet om jou te laten zien dat niets doen in deze tijd geen optie is! Je leest ze hieronder:

Tip 1: Blijf zichtbaar

Ongeacht of jouw product of dienst in deze tijd nog wel of niet verkocht kan worden, is zichtbaarheid van groot belang. Er zijn minder mensen op straat te vinden, maar des te meer op het internet. Maar wat zijn de mogelijkheden voor jou om zichtbaar te blijven? Creëer kwalitatief goede content die je met regelmaat kunt plaatsen op je website en social mediakanalen.

Met deze content kun je niet alleen je producten of diensten in de etalage zetten, maar ook laten zien wie je bent en waar je bedrijf voor staat. In deze tijd is het belangrijk om te laten zien waarom klanten juist voor jouw bedrijf moeten kiezen. Vergeet ook niet je bestaande klanten, die al bekend zijn met de kwaliteit van jouw dienst of product. Zeker in deze onzekere periode zijn bestaande klanten belangrijk om je omzet te waarborgen. E-mail marketing is dé manier om meer te halen uit je bestaande klantenbestand.

Heb je hulp en advies nodig bij het opzetten van een effectief marketingplan? Neem gerust contact met onze marketingspecialisten op! Zij denken graag met je mee over de creatie van content voor jouw bedrijf.

Tip 2: Denk vooruit en optimaliseer je merk

Juist nu is stilzitten geen optie. Stel jezelf de vraag ‘werkt mijn website en/of webshop wel naar behoren?’. Kunnen je (potentiële) klanten gemakkelijk contact met je opnemen of een offerte aanvragen? Website-optimalisatie vereist onderzoek en enige tijd van implementatie.

Het is belangrijk dat je website optimaal presteert zodra de markt weer aantrekt. Hier had je eerder waarschijnlijk niet altijd de tijd voor. Door dit nu aan te pakken, ben je voorbereid op het herstel van de markt. Wellicht heb je al plannen om je logo, huisstijl of je merkidentiteit te veranderen; dit is hét moment!

We helpen je graag bij het optimalisatieproces en bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl of merkidentiteit. Neem hiervoor gerust contact op met een van onze specialisten op dit gebied.

Tip 3: Meten is weten

In een tijd waarin veel mensen thuis werken, zijn er veel meer mensen online actief en zien we een stijgend aantal bezoekers op websites. Ook het gebruik van social media neemt sterk toe. Doordat het websiteverkeer ook op jouw website toeneemt, moet je een aantal dingen willen weten die aansluiten op je websitebezoek: ‘wie bezoeken mijn website?’, ‘waar zoeken ze naar?’ en ‘is dat wat ze zoeken op mijn website te vinden?’.

Het verzamelen van dit soort data is essentieel in het maken van de juiste keuzes op gebied van online adverteren en website-optimalisatie. Door deze data te verzamelen en te analyseren aan de hand van Google Analytics en diverse website plug-ins, ga je zo efficiënt mogelijk te werk bij het binnenhalen van nieuwe klanten.

In samenwerking met een van onze data-analisten kunnen we reclame maken voor jouw bedrijf. We benaderen met elk gewenst budget precies jouw doelgroep. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen in de klantenreis? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor vrijblijvend advies.

Tip 4: Animatievideo en infographic

Animatievideo

Een animatievideo is een superleuk middel om een boodschap op aangename wijze over te brengen. Vooral als het gaat om het overbrengen van complexe zaken, kun je met een animatie vaak meer bereiken dan met andere communicatiemiddelen.

Een animatievideo legt op een laagdrempelige manier een complex verhaal uit. Zo kun je gemakkelijk vertellen hoe een product of dienst werkt. Bekijk dit voorbeeld.

Infographic

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Een kleurrijke infographic is dan ook een leuke manier om een (complex) verhaal goed uit te leggen. Heeft jouw bedrijf interessante processen, complexe materie of een leuke werkwijze? Dan is een infographic de juiste manier om deze informatie te communiceren.

In een beknopte manier breng je informatie over die makkelijker blijft hangen vanwege de beelden die gebruikt worden. Of het nu gaat om de toelichting van een onderzoek of het van A tot Z uitleggen van een werkwijze; met een infographic maak je de materie op speelse manier eenvoudig begrijpelijk voor je doelgroep.

Samen staan we sterk

Wij van The MindOffice proberen zoveel mogelijk bedrijven te helpen in deze moeilijke tijd waarin het coronavirus ons ondernemers allemaal treft. We werken graag met jou samen aan het ontwikkelen van een online strategie zodat jouw bedrijf in deze tijden gezond blijft en op lange termijn een blijvend sterke marktpositie ontwikkeld. The MindOfficers staan voor je klaar!

Stel je vraag of neem direct contact op.

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Creatieve mijlpaal: De 3e Editie van de OCW Kalender in vernieuwde branding!
Het belang van een goed ingericht Google-bedrijfsprofiel
jubileum
The MindOffice viert 12,5 jarig jubileum
digital agency
Full service digital agency
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging
Beweegrapport: Vlaardingen in Beweging (ViB)
waarom een rebranding
Waarom een rebranding? Onze aanpak
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
wat is webcare
Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.