Agora Network streeft naar inclusiviteit en gelijkheid. Ze begrijpen dat samenwerking en de bereidheid om te leren en aan te passen de sleutels zijn tot het opbouwen van een succesvolle toekomst. Helaas voldeed hun oude website niet aan deze boodschap. Als divers en dynamisch team begrijpen wij dit doel als geen ander. Vol enthousiasme droegen we dan ook ons steentje bij aan het ontwikkelen van de nieuwe uitstraling en opbouwen van de verbeterde website.
De omschrijving in de Van Dale is precies waar Agora Network voor staat; alles en iedereen omvattend, niemand uitsluitend: een inclusieve samenleving waarin iedereen wordt gerespecteerd.
Zij zien inclusiviteit als iets dat niet van tevoren vorm gegeven is, vloeibaar. De oude website straalde dit niet uit. Wij kozen daarom voor rondere, vloeiende vormen en lijnen. Het paars wilden ze graag behouden, maar ook dat mocht wel dynamischer. De kleuren passen nu allemaal binnen het paarse spectrum, maar levendig kleurverloop van roze naar paars en blauw.
Voordat we beginnen met het ontwerpen van een website, starten we over het algemeen altijd met het maken van wireframes. Zo kunnen we de structuur van de website bepalen en kijken of deze logisch is opgebouwd. Dit helpt ons om problemen op te lossen en zorgt ervoor dat het uiteindelijke ontwerp beter aansluit bij de behoeften van de gebruikers en de klant.
Op basis van de eerder ontworpen wireframes, gaven we de website vorm. Het krachtige paarse kleurenpalet en de vloeiende ronde vormen kwamen uiteraard weer terug. Door slim gebruik te maken van nauwelijks zichtbare ‘ruis’ op de achtergrond, komt het wit minder fel over. Zo gaven we de website een make-over van oubollig naar eigenzinnig en eigentijds.
Een inclusieve organisatie ontstaat niet vanzelf
Agora Network biedt sinds 2015 het Cross Mentoring programma aan dat gericht is op het bevorderen van de doorstroom van ambitieuze kosmopolieten naar de top in hun organisatie. Gezien de redesign, moesten de brochures natuurlijk ook mee in de nieuwe stijl.
Creatieve geesten krijgen op de gekste momenten briljante ideeën. Soms is dat last minute. Zoals het idee voor de gespreksstarters voor een bijeenkomst van Agora Network. Op de dag van het evenement klopten ze bij ons aan met een lumineus idee; kaartjes met daarop gespreksonderwerpen en vragen voor wanneer een gesprek stil dreigt te vallen. Binnen een paar uur lag er een design op tafel inclusief de aangeleverde uitspraken, zinnen en vragen.
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.