Creative company,
digital mindset
menu sluiten
The MindOffice

Delflandse Trekvaarten

Meer dan twee eeuwen lang was de trekschuit een bekend beeld in het landschap van Midden-Delfland. Door industrialisering kwamen andere vervoersmiddelen op de markt. Nu doet de trekvaart opnieuw zijn intrede en kan het publiek weer actief cultuurhistorische bezienswaardigheden opzoeken in onder andere Den Hoorn, Schipluiden, Maassluis en Vlaardingen. Via eerdere wandel-, fiets- en vaarroutes die stuk voor stuk in het teken staan van de vroegere Delflandse Trekvaarten.
Delflandse Trekvaarten
Dit project kwam op ons pad toen wij een pitch mochten verzorgen voor de content rondom de Delflandse Trekvaarten. In eerste instantie werd gedacht aan een uitgebreide folder over het gebied. Uiteindelijk is dit een veel groter project geworden met meerdere huisstijluitingen. Als echte eyecatcher een volledig nieuwe routekaart met daarop alle mogelijke routes in het polderlandschap.

Logo

Voor dit project zijn we aan de slag gegaan met een nieuw campagne logo. We gingen op zoek naar een passend kleurenpalet en beeldmerk. Hier is de klant nauw bij betrokken geweest. Uiteindelijk is er gekozen voor drie verschillende, complementaire kleuren en dynamisch gebruik van typografie. Na goedkeuring konden we aan de slag met de verdere branding en huisstijluitingen voor de herintroductie van Delflandse Trekvaarten.

Branding

Wij hebben de algehele branding en bijbehorende campagnemiddelen voor dit project gerealiseerd. RIchting de lancering van de routekaart waren promotionele uitingen nodig zoals vlaggen, borden en stickers. Hiervoor hebben we het ontwerp verzorgd. Alle uitingen hebben de herkenbare nieuwe stijl van Delflandse Trekvaarten.
De routekaart Delflandse Trekvaarten bevat leuke wandel-, fiets-en vaarroutesvoor jong en oud.