menu sluiten

Hunter Douglas

Hunter Douglas Architectural, wereldleider in plafond- en gevelsystemen, stond aan de vooravond van de lancering van een gloednieuw product. De ontwikkelaars van het bedrijf creëerden een bijzonder, geluiddempend plafondsysteem dat Hunter Douglas bij architecten en ontwerpers overal ter wereld onder de aandacht wilde brengen. De verantwoordelijke marketingmanager legde bij ons de vraag voor of wij voor dit nieuwe plafondsysteem - Heartfelt® Origami - onder meer de vormgeving en campagnemiddelen wilden ontwikkelen.

Maasstad Ziekenhuis KB Nationale Bibliotheek

Hunter Douglas.

Dit betekende voor ons dat we aan de slag gingen met een stijl die enerzijds past bij de corporate identity en anderzijds ook een herkenbaar, eigen imago zou krijgen. Naast de huisstijl voor dit nieuwe product, de slogan en deels ook de positionering ontwierpen we tevens een speciale landingspagina, advertenties, marketingmateriaal en een sample box. Zo creëerden we een complete campagne bij de lancering van dit nieuwe product waarin zelfs ons eigen kantoor een prominente bijrol vervulde.

  • Esthetisch
  • Akoestisch
  • Origami
  • Stijlvol

Het Origami Grid.

In het ontwerp van het nieuwe product Heartfelt® Origami vervult, zoals de naam al zegt, de oosterse vouwtechniek origami een prominente rol. Vandaar dat wij bij de ontwikkeling van de huisstijl ook die vouwtechniek een duidelijke functie gaven. De vouwlijnen vormen in deze stijl het grid waarop veel van de ontwerpen hun basis vinden. Afbeeldingen en teksten konden we in de meeste communicatiemiddelen een herkenbare plek geven binnen dit strakke maar toch creatieve grid.

3D Renders.

Omdat Heartfelt® Origami bij de ontwikkeling van de campagne nog niet in de praktijk was toegepast, moesten we op innovatieve wijze het benodigde beeldmateriaal creëren. In samenspraak met de ontwerpers bij Hunter Douglas hebben we diverse 3D renders laten maken. Wij hebben hiervoor foto’s gezocht van representatieve gebouwen en kantoren waarin we het plafondsysteem op digitale wijze hebben laten projecteren. Zo creëerden we diverse foto’s van gebouwen waarin op bijna levensechte wijze een plafond met het Heartfelt® Origami systeem te zien is.

Primeur voor Origami.

Niet alleen het product zelf maar ook het installeren van het plafondsysteem vormt een belangrijk onderdeel in de promotiecampagne. Om Hunter Douglas te helpen stelden wij onze kantoorruimte beschikbaar. Zo kwam het dat ons kantoor het eerste project werd waar de monteurs het Heartfelt® Origami plafondsysteem konden installeren. Terwijl de monteurs aan het werk gingen, zorgden wij dat er een professionele fotograaf en videograaf aanwezig waren om de benodigde beelden te maken. Beelden die wij daarna weer zeer goed in de campagne konden gebruiken.

Het creatieve proces leidde tot de slogan ‘Let your design unfold’.

Offline en online advertenties.

Een belangrijk onderdeel in de lancering van Heartfelt® Origami zijn de advertenties. Wij verzorgden de teksten als ook de vormgeving van zowel offline als online advertenties. In deze advertenties en social media posts figureert zowel het geïnstalleerde plafond in ons kantoor als ook het origami grid dat zo kenmerkend is voor de stijl van dit product. De combinatie van deze ingrediënten zorgt voor een krachtig en herkenbaar beeld dat in marketingcampagnes in heel Europa te zien zal zijn.

Technische brochures.

Naast de advertenties wilde Hunter Douglas ook een brochure laten maken waarin de technische specificaties van het product uitgebreider naar voren komen. Onze bondgenoot Stijlmeesters verzorgde voor deze brochure, zoals ook voor veel van de andere communicatiemiddelen binnen deze campagne, de content waarna wij de goedgekeurde teksten in een brochure goten. Naast de vormgeving en de Nederlandse teksten verzorgden we voor Hunter Douglas ook de vertalingen van de teksten zodat we de brochure ook in verschillende buitenlandse talen konden opmaken.

Sample box.

Om architecten en ontwerpers echt een goede indruk van het nieuwe product te bieden, wilde Hunter Douglas hen een sample box kunnen toesturen. In nauw overleg met de klant ontwierpen wij deze sample box waarin een miniatuurversie van het plafond te vinden is. Toen de vormgeving gereed was, volgde een intensief traject met een zorgvuldig geselecteerde drukker die de box op een hoogwaardige en fraaie manier tot leven kon brengen. Via een slimme constructie kan Hunter Douglas in de box een vilten sample klemmen die de ontvanger een overtuigende indruk van het plafond geeft.

Inspiratiefolder.

De sample box die de architect of ontwerper ontvangt, moet zijn rol als inspiratiebron kunnen vervullen. Vandaar dat we aan elke sample box ook een inspiratiefolder toevoegen. Via deze folder brengen we met beelden en korte teksten een gevoel bij het product over. Zowel het materiaal als de vorm van het product zijn de bepalende uitgangspunten voor de inspirerende beelden en teksten in dit communicatiemiddel.

Landingspagina.

De lancering van Heartfelt® Origami vereist vanzelfsprekend ook een website waarop de geïnteresseerde, potentiële klant alle benodigde informatie kan vinden. Hunter Douglas vroeg ons om specifiek voor dit product, via onze eigen CMS, een landingspagina te creëren. Wij verzorgden daarop de vormgeving maar ook de bouw van deze website zodat ze naadloos past binnen de stijl van de totale campagne.

Sleep mij
Zien wat wij kunnen
betekenen
voor jouw merk?
Maak een afspraak
Contact
Contact

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

50842749

BTW

NL001574746B29

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.