Wie had deze onzekere tijden zien aankomen in tijden van economische groei? Jij als ondernemer (mkb’er of zzp’er) komt plots door het coronavirus (COVID-19) voor compleet nieuwe uitdagingen te staan..
Wellicht staat je productie stil, heb je problemen met bevoorrading van je winkel of was je verplicht je zaak te sluiten door de veiligheidsmaatregelen van de overheid. Waar opdrachten en offerteaanvragen tot op heden nog vanzelfsprekend waren, moet je nu alles op alles zetten om bestaande klanten te behouden én op zoek te gaan naar nieuwe klanten. Je moet immers de cashflow binnen je bedrijf draaiende houden. We begrijpen dat dit de nodige stress en druk met zich meebrengt; je kunt tenslotte niet alles zelf oplossen.
Waar de wereld lijkt stil te staan, is het belangrijk dat jij als ondernemer een positieve en proactieve houding aanneemt en opzoek gaat naar welke mogelijkheden er wel zijn voor jouw bedrijf. De specialisten van The MindOffice hebben een aantal handige tips voor je op een rijtje gezet om jou te laten zien dat niets doen in deze tijd geen optie is! Je leest ze hieronder:
Ongeacht of jouw product of dienst in deze tijd nog wel of niet verkocht kan worden, is zichtbaarheid van groot belang. Er zijn minder mensen op straat te vinden, maar des te meer op het internet. Maar wat zijn de mogelijkheden voor jou om zichtbaar te blijven? Creëer kwalitatief goede content die je met regelmaat kunt plaatsen op je website en social mediakanalen.
Met deze content kun je niet alleen je producten of diensten in de etalage zetten, maar ook laten zien wie je bent en waar je bedrijf voor staat. In deze tijd is het belangrijk om te laten zien waarom klanten juist voor jouw bedrijf moeten kiezen. Vergeet ook niet je bestaande klanten, die al bekend zijn met de kwaliteit van jouw dienst of product. Zeker in deze onzekere periode zijn bestaande klanten belangrijk om je omzet te waarborgen. E-mail marketing is dé manier om meer te halen uit je bestaande klantenbestand.
Heb je hulp en advies nodig bij het opzetten van een effectief marketingplan? Neem gerust contact met onze marketingspecialisten op! Zij denken graag met je mee over de creatie van content voor jouw bedrijf.
Juist nu is stilzitten geen optie. Stel jezelf de vraag ‘werkt mijn website en/of webshop wel naar behoren?’. Kunnen je (potentiële) klanten gemakkelijk contact met je opnemen of een offerte aanvragen? Website-optimalisatie vereist onderzoek en enige tijd van implementatie.
Het is belangrijk dat je website optimaal presteert zodra de markt weer aantrekt. Hier had je eerder waarschijnlijk niet altijd de tijd voor. Door dit nu aan te pakken, ben je voorbereid op het herstel van de markt. Wellicht heb je al plannen om je logo, huisstijl of je merkidentiteit te veranderen; dit is hét moment!
We helpen je graag bij het optimalisatieproces en bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl of merkidentiteit. Neem hiervoor gerust contact op met een van onze specialisten op dit gebied.
In een tijd waarin veel mensen thuis werken, zijn er veel meer mensen online actief en zien we een stijgend aantal bezoekers op websites. Ook het gebruik van social media neemt sterk toe. Doordat het websiteverkeer ook op jouw website toeneemt, moet je een aantal dingen willen weten die aansluiten op je websitebezoek: ‘wie bezoeken mijn website?’, ‘waar zoeken ze naar?’ en ‘is dat wat ze zoeken op mijn website te vinden?’.
Het verzamelen van dit soort data is essentieel in het maken van de juiste keuzes op gebied van online adverteren en website-optimalisatie. Door deze data te verzamelen en te analyseren aan de hand van Google Analytics en diverse website plug-ins, ga je zo efficiënt mogelijk te werk bij het binnenhalen van nieuwe klanten.
In samenwerking met een van onze data-analisten kunnen we reclame maken voor jouw bedrijf. We benaderen met elk gewenst budget precies jouw doelgroep. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen in de klantenreis? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor vrijblijvend advies.
Een animatievideo is een superleuk middel om een boodschap op aangename wijze over te brengen. Vooral als het gaat om het overbrengen van complexe zaken, kun je met een animatie vaak meer bereiken dan met andere communicatiemiddelen.
Een animatievideo legt op een laagdrempelige manier een complex verhaal uit. Zo kun je gemakkelijk vertellen hoe een product of dienst werkt. Bekijk dit voorbeeld.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Een kleurrijke infographic is dan ook een leuke manier om een (complex) verhaal goed uit te leggen. Heeft jouw bedrijf interessante processen, complexe materie of een leuke werkwijze? Dan is een infographic de juiste manier om deze informatie te communiceren.
In een beknopte manier breng je informatie over die makkelijker blijft hangen vanwege de beelden die gebruikt worden. Of het nu gaat om de toelichting van een onderzoek of het van A tot Z uitleggen van een werkwijze; met een infographic maak je de materie op speelse manier eenvoudig begrijpelijk voor je doelgroep.
Wij van The MindOffice proberen zoveel mogelijk bedrijven te helpen in deze moeilijke tijd waarin het coronavirus ons ondernemers allemaal treft. We werken graag met jou samen aan het ontwikkelen van een online strategie zodat jouw bedrijf in deze tijden gezond blijft en op lange termijn een blijvend sterke marktpositie ontwikkeld. The MindOfficers staan voor je klaar!
Stel je vraag of neem direct contact op.
Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.