Niet goed leesbaar? Klik hier




Re Minder .

Creatieve update vanuit The MindOffice




 

Met ons hoofd in zomerse sferen .

Na een voorjaar dat qua weer wisselvallig was, zitten we nu in zomerse sferen. Als het om onze werkzaamheden gaat, was het eerste half jaar allesbehalve wisselvallig. We werkten hard aan een flinke stroom mooie opdrachten waarvan de meesten alweer naar volle tevredenheid zijn afgerond. Dat betekent niet dat het nu rustig is, want in de afgelopen maanden kwamen er veel nieuwe projecten en vervolgopdrachten binnen.

In deze ReMinder bieden we jullie een beeld van enkele mooie opdrachten die we mochten uitvoeren. Ook brengen we je op de hoogte van interne ontwikkelingen en veranderingen. Zo is Romy sinds april ‘terug van weggeweest’ en is Richinel onze nieuwe front-end developer. Ook op back-end komt er versterking en start vanaf 1 juli Fernando Pereira in de rol van Laravel-developer. Komende maanden versterkt Roel van Ameijde het Dev-team op het gebied van organisatie en workflow. Om ons team nog beter voor de dag te laten komen, waren we dit voorjaar een hele dag bij Human Performance Lab, die ons letterlijk en figuurlijk nog sterker maakte.

Veel leesplezier en graag tot ziens of horens!



 



Rebranding Diabeter Centrum Amsterdam.


Toen Diabeter, een landelijk werkend behandelcentrum voor type 1-diabetes, besloot samen te werken met het Amsterdam UMC wilden zij ook één gezamenlijke uitstraling. De organisaties vroegen ons om hiervoor een nieuwe huisstijl te ontwikkelen. Daarvoor keken we goed naar de bestaande huisstijlen en creëerden we vervolgens een nieuwe uitstraling.

Met een zeer eigentijdse en moderne branding boden we het nieuwe Diabeter Centrum Amsterdam een fris en duidelijk communicerend logo met bijpassend kleurenpalet en lettertype. In de nieuwe uitstraling kunnen beide organisaties zich prima vinden. Vervolgens creëerden we ook de visuele uitstraling voor de nieuwe website die in samenwerking met een externe partner is gerealiseerd.


 
 



Strakke webshop voor hippe ontwerper.


Susan Bijl is een van Rotterdams opvallendste ontwerpers die al vele jaren naam maakt met vooral haar tassen, maar ook met accessoires en andere producten. Haar webshop is een belangrijk afzetkanaal en daarom is het essentieel dat deze optimaal functioneert.

Om te zorgen dat haar website over de allernieuwste Shopify webshopomgeving kan beschikken, vroeg ze ons om de site te updaten. Shopify heeft niet zo lang geleden versie 2.0 gelanceerd. Door dit nieuwe CMS te implementeren, ziet de website er niet alleen weer fris en  aantrekkelijk uit, maar kan Susan Bijl ook weer rekenen op maximale prestaties als het aankomt op verkopen en afrekenen.




 
 



VlaarDingen onder de aandacht brengen.


Vlaardingen is een stoere, karakteristieke stad met een rijk verleden, én een veelbelovende toekomst. Om de mooie dingen van Vlaardingen onder de aandacht te brengen, mochten wij meewerken aan de nieuwe city marketing. Hoe brengen we de stad van havens, haring en harde werkers, maar ook van gezelligheid, terrasjes en lekker feesten bij een breed publiek onder de aandacht?

Via een samenwerkingsverband met meerdere partijen in deze stad ontwikkelden we de campagne VLAAR DINGEN DOEN! Onze focus lag daarbij op de digitale communicatie; we ontwierpen en bouwden de website maar we verzorgden ook de lancering van de campagne met een aantrekkelijke video. Deze werd in april in het Museum Vlaardingen voor een grote groep genodigden getoond, waarmee de campagne officieel van start ging.




 
 



MaakNet.


Toen de twee oprichters van MaakNet bij ons binnenstapten, hadden zij alleen een naam. MaakNet moest het online platform worden waar mensen hun kapotte spullen kunnen laten repareren. Dit is een belangrijke stap in ons streven naar een duurzamere, circulaire maatschappij. Maar hoe zetten we MaakNet in de markt en zorgen we dat ze opvallen?

Wij mochten nadenken over deze uitdaging en presenteerden niet alleen een logo en huisstijl, maar ook de slogan ‘MaakNet…Maakt het.’ Vervolgens creëerden we een website die kan uitgroeien tot een platform waarop mensen voor reparaties en informatie over hergebruik terecht kunnen. De website wordt voor die functie straks ook gekoppeld aan het nationale platform Byewaste, waarmee MaakNet een samenwerking heeft.




 
 



UN1EK wervingscampagne.


Leerkrachten voor de basisschool, pedagogische medewerkers voor de opvang, gastouders, maar ook een conciërge of stagiaires. Ze zijn allemaal lastig te vinden en daarom moet je als onderwijs- en opvangorganisatie en gastouderbureau opvallen. Een unieke wervingscampagne, dat is waarvoor Un1ek Onderwijs en Opvang, met 20 locaties in Vlaardingen, Maassluis en Schiedam, en gastouderbureau Groot in Klein (onderdeel van UN1EK) bij ons aanklopte.

Omdat wij al langer voor deze organisatie werken, konden we gericht en met veel energie een op maat gemaakte aanpak creëren. Een aanpak die we met recht cross-mediaal mogen noemen. We maakten video’s, we gebruiken outdoor reclame, we zetten in op sociale media en we laten al die middelen naadloos samenwerken. Een complete campagne dus, die past bij een organisatie die zichzelf UN1EK noemt. De wervingsvideo van Groot in Klein gastouderbureau is alvast te bekijken. Van UN1EK onderwijs en opvang worden, as we speak, de laatste aanpassingen doorgevoerd.




 
 



Notariaat van Leeuwen.


Een bedrijf dat iedereen op gezette tijden nodig heeft, maar waar je niet elk moment aan denkt. Dat is typerend voor een notariskantoor. Toen notaris Desiree Satimin bij ons aanklopte om haar notariskantoor een frisse en eigentijdse uitstraling te geven, wisten we dat er werk aan de winkel was. Tegelijk ook een klus die we met veel enthousiasme hebben opgepakt.

Nadat we samen de nieuwe naam van het bedrijf – Notariaat van Leeuwen – hadden vastgesteld, ontwikkelden we een bijpassende branding met logo en huisstijl. Ook de slogan die we bedachten, ‘Betrokken bij elke stap’, viel in goede aarde. We gaven lading aan de nieuwe stijl door een website te creëren, alle teksten voor de website te schrijven, en dit te ondersteunen met een video en fotoreportage,. Kortom, een compleet communicatietraject om het notariaat succesvol aan de weg te laten timmeren.




 
 



KLIK Vrijwilligers Doen.


KLiK, de vrijwilligersorganisatie in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam, coördineert en organiseert het vrijwilligerswerk in deze gemeenten. Om iedereen te laten zien hoe belangrijk vrijwilligers zijn en wat zij allemaal doen, vroeg KLiK ons om een campagne te ontwikkelen. Dit werd de campagne ‘Vrijwilligers Doen!’.

We gebruiken hiervoor de vrijwilligers zelf, die via een speciaal frame een foto of korte video over hun vrijwilligerswerk kunnen promoten. Om het startschot voor de campagne te geven, hebben we zelf de eerste vier vrijwilligers via posters en promovideo’s in het zonnetje gezet. Zo streven we ernaar om uiteindelijk vele tientallen vrijwilligers in de spotlichten te zetten.




 
 



ABW Verzekeringen - sneak preview.


Voor een prominente speler in de zakelijke dienstverlening kregen we eerder dit jaar de eervolle opdracht om hun volledige branding te vernieuwen. Dit zijn prachtige uitdagingen, die we met veel energie oppakken. Het proces is in volle gang, de klant is zeer content met de vorm die we creëerden en de onthulling en implementatie zijn nabij. Het is nog net te vroeg om het eindresultaat al volledig te laten zien – dat doen we in de volgende ReMinder – maar we kunnen je wel alvast deze sneak preview van de stijl tonen.


 
 



Google Analytics 4, Check!.


Ben je klaar om de kracht van data te benutten en je online strategie naar een hoger niveau te tillen met Google Analytics 4?   Vanaf 1 juli zal GA4 dé nieuwe manier zijn waarop we onze media inspanningen analyseren en optimaliseren.  
Voor onze klanten hebben wij het geregeld! Ben jij er ook klaar voor? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!




 

Nieuwe mensen en een druk, actief voorjaar

Voor alle relaties die ons al langer volgen, is de naam Romy wellicht geen onbekende. Na haar stage bij ons bedrijf in 2020 kwam ze direct in dienst en werkte ze als project assistent en officemanager. In 2022 besloot ze om haar vleugels uit te slaan, maar begin 2023 bleek ze onze club toch erg te missen en sinds april van dit jaar is zij weer terug als projectmanager.

Om onze afdeling Development van extra mankracht en impulsen te voorzien, is op 1 mei Richinel als nieuwe front-end developer gestart. Op 1 juli komt daar Fernando als back-end developer bij. Daarmee is ook deze afdeling weer op volle sterkte.

Verder stond dit voorjaar bol van de activiteiten. Naast de vele mooie projecten, waren we met ons team zeer sportief bezig. Wekelijks sporten we met de meeste van onze medewerkers bij The Boxing Academy. Ook gaven we ons team een impuls door een teambuilding dag bij Human Performance Lab. En op 16 april liepen we, samen met Stijlmeesters, in een gemengd estafetteteam de Rotterdam Marathon. Sporten kost kracht, maar geeft ons ook energie. Energie die we kwijt kunnen in de mooie projecten die we uitvoeren.






Volg onze social media!

linkedin icon linkedin icon linkedin icon linkedin icon






Wij nemen het over.


 
  Nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Meld je af. themindoffice.nl