Niet goed leesbaar? Klik hier




Re Minder .

Creatieve update vanuit The MindOffice




 

Zomer update: 2022,
The Heat is on .

Het jaar vliegt voorbij, maar we kijken terug op 2 mooie kwartalen. We liggen op koers voor onze doelstellingen van dit jaar en de plannen voor de eindsprint zijn gemaakt.
 
De laatste maanden kenmerkten zich door de oplevering van een aantal in het oog springende projecten. Zowel nieuwe als bestaande klanten wisten ons gelukkig weer met grote regelmaat te vinden. Van complete rebrandingstrajecten tot aan hoogwaardige websites en videoproducties…
 
Als kers op de taart stonden wij in juni op de Webwinkelvakdagen in de Jaarbeurs. The MindOffice presenteerde zich hier voor het eerst als Full-service Digital Agency. Dit resulteerde in een hoop nieuwe contacten, mooie gesprekken met concullega’s en een aantal mooie leads. De eerste kennismakingsgesprekken lopen inmiddels.

Bekijk hier de terugblik!
 
Kortom, wij zijn nu volop in zomerse sferen maar maken ons op voor de laatste maanden van dit jaar. Deze zullen in het teken staan van het op de kaart zetten van nieuwe en bestaande bedrijven. Vanaf het logo en een pay-off tot en met een gloednieuwe website.
 
The Heat is on!



 



Rebranding BagBooking 2.0.


Op het nieuws komt het veelvuldig voorbij… bagageproblemen op Schiphol. Heel frustrerend om jouw koffers kwijt te raken tijdens of na een welverdiende vakantie. Vanaf nu is dat niet meer nodig met de (door)ontwikkeling van het platform Bagbooking. Dit bedrijf verzorgt deur-tot-deur koffervervoer. Vanaf het begin van hun activiteiten zijn wij bij deze nieuwe, Nederlandse startup betrokken. In de eerste (pilot)fase namen we de tijd om zowel de uitstraling als het boekingsproces te testen en te valideren. Na alle bevinden en data die we hiermee hebben verzameld, kwam het moment om de business te rebranden naar een 2.0-versie. Zowel het logo, de visuele identiteit, de website en de boekingsmodule hebben wij mogen ontwerpen. Ook voor de marketinguitingen deden wij een verrassend voorstel.  Samen met het team van Bagbooking lanceerden wij afgelopen juli het vernieuwde platform.




 
 



UN1EK Wervingscampagne.


De krapte op de arbeidsmarkt zet het aanbod in allerlei branches onder grote druk. Het is een uitdaging om de juiste mensen te werven voor openstaande functies. Ook in het onderwijs en de opvang is dit aan de orde van de dag. De bestaande wervingsaanpak via Social Media bij UN1EK Onderwijs & Opvang was toe aan vernieuwing. Wij werden op de proef gesteld om een nieuwe campagne te ontwikkelen waarmee zij weer nieuwe mensen op de juiste plek kunnen krijgen.
De campagne ‘Unieke thee voor twee’ was geboren. Het uitgangspunt is een videoconcept waarin we gesprekken opnemen tussen leerkrachten en opvangkrachten. We creëerden een mooie video om mensen op een luchtige manier mee te nemen in een werkdag van een leerkracht. Wat beweegt hen om dit werk te doen en waarom vinden ze dat zo leuk. Mensen uit het vak aan het woord laten, is een goede manier om mensen te overtuigen. Met deze videocontent stelden we slimme campagnes samen die we konden verspreiden via Social Media-kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram. Ook draait daarnaast nog een Google-Ads campagne, gekoppeld aan een speciale landingspagina.




 
 



Circular IT-Group.


De Circular It Group is in 2022 opgericht door een combinatie van twee Nederlandse organisaties: Maxicom IT Distribution en Aliter Networks. De groep biedt Circular IT-oplossingen, gericht op het verlengen van de levensduur van IT-assets en daarmee het minimaliseren van de negatieve impact van de IT-waardeketen op het milieu en het (kritieke) grondstoffenverbruik. Deze organisaties vroegen ons om voor dit bedrijf in oprichting de nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen, maar ook de UX/UI en het design van de website voor onze rekening te nemen. Dit resulteerde in een moderne, eigentijdse ‘look and feel’ met een knipoog naar duurzaamheid en circulariteit.




 
 



Combiwel flyers en brochures.


Sinds eind vorig jaar hebben wij een mooie samenwerking met Combiwel sport uit Amsterdam. Zij zetten Amsterdammers van jong tot oud in beweging. Inmiddels hebben wij al verschillende flyercampagnes ontwikkeld en mooie brochures ontworpen. De laatste brochure die we mochten maken was de versie voor Midzomer Mokum Zuid. Dit boekje bevat het aanbod met zomeractiviteiten voor de jeugd en voor jongeren van 10 tot 23 jaar. Zowel het ontwerp en de opmaak als de productie en verspreiding mochten wij voor hen verzorgen. In maar liefst een oplage van 5000 stuks. U vraagt, wij draaien ;-)


 
 



Stichting Aanzet verbindt werelden.


Voor onze trouwe klant Stichting Aanzet werd het tijd om, met de komst van de nieuwe directeur Barbara Berkelaar, de branding en positionering eens kritisch onder de loep te nemen. Na een 0-meting en meerdere sessies kwamen wij gezamenlijk tot een nieuw merk-verhaal, een pakkende pay-off en een volledig nieuwe visuele identiteit die de merkbelofte waarmaakt. Inmiddels is de nieuwe website gelanceerd en produceerden wij een promovideo die is ingesproken door een medewerker van Stichting Aanzet. Uiteindelijk passen wij alle bestaande communicatiemiddelen aan op de nieuw ontwikkelde huisstijl.




 
 



150 jaar Het Comité van Graanhandelaren.


Voor het Comité van Graanhandelaren hebben we een feestelijke stijl ontwikkeld ter ere van hun 150-jarige bestaan. Wij creëerden een mooie landingspagina, het jubileumlogo en een pakkende promovideo waarmee zij op een fraaie wijze dit bijzondere jubileum onder de aandacht brengen bij een vereniging die tot op de dag van vandaag de belangen van de nationale en internationale graanhandel behartigt. Samen met onze contentpartner Stijlmeesters produceren we gedurende het jaar verschillende vormen van content, zoals een historische tijdlijn, nieuwsberichten, interviews en videocontent.




 
 



Jaarverslag The Future Group, Samen sterk!.


Voor een klant van het eerste uur (sinds 2010) zijn wij altijd vereerd als we weer mooie opdrachten mogen uitvoeren. Na een brainstormsessie over het nieuw te maken Jaarverslag kwamen we tot de conclusie dat het dit keer geen ‘saai en statisch’ document moest worden, met tabellen, cijfers en feiten. Dit jaar gingen we voor een hoogwaardige productie met de juiste (merk)beleving, mooie verhalen en een visueel hoogstandje met fraaie beelden, sterke typografie en duidelijke infographics. Qua drukwerk en afwerking werd het ook een pronkstuk met de uitstraling van een luxe magazine. Deze stijl werd zo goed ontvangen door de klant en haar netwerk dat we samen besloten om ook de website volledig in deze vernieuwde stijl uit te voeren. Een groot compliment dus, en weer helemaal ‘futureproof’.




 
 



Farmspelen: Spelen met je boerenverstand!.


Het leuke, nieuwe familiespel is exclusief te spelen bij Stadsboerderij Holywood in Vlaardingen. Farmspelen bestaat uit een uniek spel waarbij deelnemers kunnen kiezen om met óf tegen elkaar te strijden. Om dit nieuwe spel in de markt te zetten, mochten wij de volledige branding ontwikkelen en organiseerden we zelfs een teamuitje om het spel met onze eigen medewerkers zelf te spelen en te ervaren. We gebruikten dit moment direct om daar videobeelden van te maken zodat we die konden gebruiken in een promoclip en de videoheader voor de nieuwe website. Farmspelen is, zo weten wij uit ervaring, erg leuk om met je hele bedrijf te spelen. En als je wil, kun je ons dus zien in de productie die we voor deze klant maakten. We sloten die dag op deze locatie ook nog af met een gezellige barbecue.




 
 



Upcoming: Basicall, Rebranding pur sang.


De start en eerste kennismaking was nog een beetje voorzichtig. We willen graag een nieuw logo want onze uitstraling is gedateerd. Kunnen jullie hierin meedenken en ons adviseren? Met deze vraag kwam dit bedrijf, dat oplossingen biedt aan callcenters, bij ons langs. Wat volgde was een complete rebranding die onze designers met volle enthousiasme hebben opgepakt. Het gevolg is dat wij ook de opdracht kregen om hun website opnieuw vorm te geven, waarbij veel focus lag op een goede UX en UI. Binnenkort laten we jullie de eerste resultaten zien. Wij zijn in elk geval erg blij met de fijne samenwerking!


 






Volg onze social media!

linkedin icon linkedin icon linkedin icon linkedin icon






Wij nemen het over.


 
  Nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Meld je af. themindoffice.nl