Aanpassen en meebewegen
De werkervaring bij toonaangevende reclamebureaus en de absolute passie voor het vak, zijn nog altijd leidend in het werk nu. Vormgeving blijft een belangrijk onderdeel in de dagelijkse werkzaamheden. De keuze voor freelancen was definitief, echter het geromantiseerde beeld van werken op het strand en veel onderweg zijn maakte al snel plaats voor hard werken en structuur en regelmaat. Michel: “Nog steeds is dit de beste manier van werken voor mij als ondernemer. In de afgelopen tien jaar was ons succes niet vanzelfsprekend en hebben we op strategisch niveau risico’s moeten nemen die onze groei bevorderde op de lange termijn.”
Samenwerken is ook iets wat de oprichter van The MindOffice altijd heeft gedaan. Michel: “In het afgelopen decennium hebben we waardevolle connecties gemaakt en samenwerkingen gevonden met lokale partners en freelancers. Sinds de start heb ik altijd geweten dat The MindOffice een team zou vormen met gelijkgestemden met dezelfde visie. Het team complementeert elkaar en dat komt terug in onze diensten. Onze specialisten bevinden zich in de top binnen hun vakgebied en blijven groeien door gezamenlijke
team effort. Mijn advies naar andere ondernemers; ga op zoek naar mensen die beter zijn dan jezelf. Zo kom je pas echt verder. Daarnaast draag ik het ondernemerschap, de stad Vlaardingen en jonge ondernemers een warm hart toe. Dat gebeurt op grote schaal via de vereniging
IKV en de NextGen bijeenkomsten.”
Ondernemen met vallen en opstaan
Vlaardingen herinnert zich vast nog wel
de brand aan de Koningin Wilhelminahaven. Op 28 mei 2019 werd The MindOffice opgeschrikt door een flinke brand die het pand onbewoonbaar achterliet. Tijdens de periode bij
Hoogerwerf Office Experience werd er flink onderhandeld over een geschikte en passende locatie in Vlaardingen. Michel: “2019 was ondanks de brand en verhuizingen ons beste jaar ooit. We zijn terechtgekomen bij het Cincinnati gebouw aan de Schiedamsedijk. Vanuit deze locatie werken we elke dag weer aan verrassende concepten voor onze opdrachtgevers. De rode draad in ons werk: concept, creatie en realisatie. Iets bedenken en vervolgens realiseren. De tussenstap is verkopen. Die staat bij ons nooit aan het begin van de
customer journey.”
"When your'e backed against the wall, break the god damn thing down” - Harvey Specter.
Nooit uitgeleerd
Anno 2020 is The MindOffice een gezond bedrijf met uitgebreide dienstverlening. Een full-service internet & reclamebureau waar verschillende expertises zijn gebundeld en iedereen welkom is voor een bakkie koffie. Ook is The MindOffice een creatieve broedplaats waar stagiaires worden opgeleid tot de nieuwe generatie creatives. De volgende tien jaar zijn als deels op papier gezet. Michel: “Op korte termijn verandert onze bedrijfsstructuur. The MindOffice wordt een holdingvennootschap met verschillende B.V.’s. Zodoende kunnen we bijvoorbeeld onze expertises development en design, maar ook producten uit eigen koker scharen onder de B.V.’s.” Volgens Michel is de expansiedrift niet groot: “We hebben niet de ambitie om onszelf te verdubbelen. De omvang nu is werkbaar en voelt goed. In de afgelopen tien jaar hebben we een constructie gevonden om overal ja op te kunnen zeggen. Daar ben ik best trots op. Voor mij is die tien jaar rond.”
Dit jaar wordt er extra aandacht besteed aan het decennium. Ideeën zijn er genoeg. De afgelopen jaren hebben heel wat opdrachtgevers, stagiaires, freelancers, werknemers en partners zich verbonden aan The MindOffice. Tijd voor een feestje. Wie weet ontvang jij binnenkort wel een uitnodiging.
Laat ons je verrassen met onze kennis en kunde. En onze koffie, dat ook.