digital mindset
22-02-2021
Time to unlock your brand
In 2020 werd de waarde van online zichtbaarheid alleen maar groter. Tijdens de coronapandemie werden volledige branches zich ervan bewust wat het betekent om een goede online vertegenwoordiging van je merk te hebben. Campagnes versterken je merk, en je creëert merkvoorkeur en herkenning onder jouw doelgroep. Consistentie en continuïteit zijn hierin belangrijke thema’s, helemaal als je hoog in de zoekresultaten wilt komen. In deze blog lees je meer over een succesvolle aanpak in online branding en profilering.
Online zichtbaarheid vraagt aandacht
Was het zo’n 20 jaar geleden nog volstrekt voldoende - en relatief eenvoudig - om je merk offline zichtbaar te maken, nu bepaalt jouw aanwezigheid in het online landschap grotendeels de omzet. Anno 2021 is online branding & profilering meer dan nodig. Niet alleen voor zichtbaarheid en vindbaarheid in zoekmachines, maar ook voor de interactie met je doelgroep. Online campagnes creëren en ‘aanzetten’ is nog maar het begin. En druk niet te snel op de uitknop, maar stuur bij en optimaliseer op de gewenste resultaten te behalen.“Zorg voor consistentie en herkenbaarheid in je online branding en campagnes en creëer merkvoorkeur.”Je verhoogt de aankoopintentie met slimme software, online marketing en geautomatiseerde processen. Dat klinkt misschien ingewikkeld. Maar met de technologie van nu is er veel mogelijk. Laten we starten bij het begin. Als we spreken over online kanalen, is dat naast je een website een webshop, social media kanalen, e-mail. Kanalen die de bekendheid en beleving van je merk vergroten bij de doelgroep. Consistentie in huisstijl en branding is een belangrijke pijler. Daarmee zorg je voor herkenbaarheid en uiteindelijk merkvoorkeur.
- Cheyenne Ouwersloot, Designer & UX/UI
Groei en schaalbaarheid realiseren
Ooit heb je bedacht wat de look & feel is van jouw merk. De een besteedt er (te) weinig aandacht aan, de ander wil koste wat kost eerst een sterk merkfundament hebben en weer een ander heeft wel ideeën, maar komt niet tot een gedegen uitvoer. Wij delen twee belangrijke tips voor het bepalen van jouw (online) branding en profilering:- Identificeer je purpose en draag het uit: purpose is een mooi Engels woord wat je kunt vertalen naar ‘doel’ of de ‘waarom’ achter een merk. Waarom ben jij gaan doen wat je doet? Een purpose vormt de identiteit van je merk en verandert in de basis nooit meer. Je trekt er klanten mee aan, talent voor je bedrijf en vanuit je purpose bouw je een herkenbare merkidentiteit op. The MindOffice maakt jouw purpose visueel en zorgt voor de online vertaling. Een vertaling die werkt en converteert.
- Ben van waarde. Deze uitspraak hangt een beetje samen met jouw purpose. We doelen hiermee op je brandstory. Het verhaal achter jouw merk. Met behulp van storytelling, visueel en tekstueel, draag jij je unieke verhaal uit. Een brandstory is persoonlijk, verbindt, schittert door eenvoud en is tijdloos. Het wordt ook wel gezien als het karakter van je bedrijf. Wij zorgen voor passende brandstory die zich online goed laat vertalen.
“Word een autoriteit in je vakgebied en laat je merk opvallen door slim gebruik van online marketing.”Voor veel ondernemers is de vraag niet óf maar wanneer ze met online marketing starten om hun merk te versterken. En uiteindelijk ook blijven optimaliseren en uitbouwen om tot een krachtige online aanwezigheid te komen. Iets wat voor je werkt, met de juiste toepassingen, focus en ondersteuning.
- Michel van Velzen, Founder & Art director
Wil jij ook je online zichtbaarheid vergroten en meer traffic naar je website?
Laat ons het overnemen!