menu sluiten
pink curve top
wat is webcare wat is webcare

Wat is webcare? En hoe ga jij met reacties op social media om?.

11-10-2018 3 minuten

Met Facebook, Instagram, Twitter en andere sociale media is het tegenwoordig erg makkelijk voor de klant om naar jouw bedrijf een bericht te sturen. Denk bijvoorbeeld aan een vraag, feedback op een product of gewoon een positieve reactie! Maar hoe ga jij hier als bedrijf mee om? Reageer jij op jouw klanten? Of laat je het gaan? Kortom, gebruik jij al webcare?.

Michel van Velzen Door Michel van Velzen

Webcare kan een handige marketingtool zijn om gemakkelijk de klant te beantwoorden en om hem/haar een goed gevoel over jouw bedrijf te geven. Om jouw social media kanalen zo efficiënt mogelijk in te zetten is het handig om na te denken over verschillende keuzes die te maken hebben met webcare.

Het inrichten van jouw webcare

Voorbeelden van thema’s om over na te denken zijn:

Op wie reageer je?

Het kan in het begin een lastige stap zijn om te reageren op klanten die geen vraag hebben. Denk bijvoorbeeld aan iemand die positief reageert op jouw posts of andere mensen tagged. Hier kan je juist gebruik van maken om een product of dienst extra onder de aandacht te brengen.

Reactietijd

Hoe snel reageer jij op jouw klanten. Probeer jij binnen 24 uur, 5 uur of zelfs binnen 1 uur op een klant te reageren?

Formeel versus informeel

Het reageren op een formele of informele manier heeft ieder zijn eigen voordeel. Formeel wordt gezien als meer ‘professioneel’, informeel wordt gezien als meer ‘warm’. Wanneer het om een serieus bericht gaat, kan formeel wellicht de beste manier zijn om te gebruiken bij het eerste contactmoment met de klant. Informeel kan weer gebruikt worden om de klant te bedanken voor zijn/haar bericht. Afsluiten van een bericht Hoe sluit jij je berichten af?

Sluit je af met een persoonlijke groet of gewoon met een punt?

Het is tegenwoordig gebruikelijk om een bericht af te sluiten met de initialen van de persoon die reageert. Zo weet de klant met wie hij/zij heeft gesproken voor verdere vragen.

Het gebruik van humor 

Humor kan ingezet worden om klanten een nog beter gevoel te geven! Dit is vaak ook een grote stap om mee te beginnen. Maar het reageren met emoticons en memes kan een extra lading geven aan jouw bericht.

Samen nadenken over een strategie om het meeste uit jouw webcare te halen?

Er zijn dus veel keuzes om over na te denken. The MindOffice helpt je graag om het beste uit jouw webcare te halen. Wij denken graag met je mee en helpen met implementeren. Ben je geïnteresseerd? Bekijk onze webcare pagina, of bel ons voor meer informatie op: +31(0)10 - 435 07 50 of stuur een mail naar: info@themindoffice.nl.

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op en we vertellen je er graag alles over!

  • Michel van Velzen
  • 010 435 07 50
Contact opnemen
Michel van Velzen
Deze blogs
vind je misschien
ook leuk!
Bagbooking-realisatie
The MindOffice creatieve partner van nieuwe merk Bagbooking
inlogscherm iris
De evolutie van het Iris-CMS
ux design
Nieuw UX design voor The Little Green bag
online marketing strategie
Maak in 6 stappen een online marketing strategie
verschillende soorten marketing
Ontdek de verschillende soorten marketing
Time to unlock your brand
Time to unlock your brand
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Onduidelijkheid tussen UX en UI de wereld uit helpen
Laravel
Programmeren doe je met Laravel!
Design Sprints
Waarom wordt werkmethode Design Sprints gebruikt?
Contentmarketing
Contentmarketing: pakkende content schrijven
e-mail automation
Klanten binden met e-mail automation
redesign social distancing
Merken met logo redesign om het belang van 'social distancing' te benadrukken
Jouw verhaal in beeld met infographics
SEO fundament: het belang van een solide interne linkstructuur
vlaardingen helpt
Vlaardingen & Corona: initiatieven om ons erdoorheen te helpen
infographic
Je onderneming draaiende houden in de tijden van crisis, wat kan ik doen?
Update: Maatregelen rondom het coronavirus
The MindOffice viert eerste decennium
Groepsfoto stijlmeesters en the mindoffice
Het belang van goede foto’s op jouw website (en enkele tips!)
internetbureau en reclamebureau
Samenwerken met een internet- en reclamebureau
stadsstrand
Stadsstrand op tijd voor de zomer
bedrijfssport
Cupwinner Bedrijventoernooi
customer journey
Kijk eens naar jouw klantenreis
brand
Update: Brand in ons pand, wat nu?
logo header
Waarom veranderen A-merken hun logo?
Martijn backend developer
MindOfficer uitgelicht: Martijn Weerheijm
meetbaar content
Hoe meetbaar is jouw content?
videomarketing
De kracht van videomarketing
belang huisstijl
Het belang van een consistente huisstijl
pinterest
Start nu met Pinterest voor je bedrijf!
logo's met een geheime boodschap
Logo’s met een geheime boodschap
infographic maken
Infographics... Laten we het simpel maken!
Dierenartsenpraktijk Oude-Tonge
Een keigoede online marketingstrategie
Maak je website AVG-proof
BELANGRIJK: Maak je website AVG-proof!
Een fantastische start!
Lokaal beter gevonden worden
Lokaal beter gevonden worden in Google
vernieuw je content
Vernieuw je content regelmatig!
metaltop
Metaltop
bundelz
Nationale aandacht voor Bundelz!
de visuele identiteit
De visuele identiteit
reclamemakers
Geen praatjesmakers maar reclamemakers!
pvda
PvdA
clubvers
Club Vers: van concept naar visuele identiteit
hackathon
Dutch Open Hackathon 2015
cruyff foundation cup
Cruyff Foundation Cup
zel
ZEl.nl in de stoel
vlaardingen24
Vlaardingen24 klaar voor de toekomst
zel
ZEL en ELO
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.