menu sluiten
pink curve top
De Heemtuin

De Heemtuin

Je verwacht het niet; een grootse groene tuin midden in een woonwijk. Toch vind je dit unieke landschap van 1,3 hectare met daarin meer dan 400 verschillende soorten flora en een verscheidenheid aan fauna in Vlaardingen West. De Heemtuin is voor iedereen toegankelijk en biedt voor alle leeftijden leuke activiteiten. Toch weten maar weinigen van het bestaan af.

Albert Heijn Franciscus Gasthuis & Vlietland

De Heemtuin.

Je verwacht het niet; een grootse groene tuin midden in een woonwijk. Toch vind je dit unieke landschap van 1,3 hectare met daarin meer dan 400 verschillende soorten flora en een verscheidenheid aan fauna in Vlaardingen West. De Heemtuin is voor iedereen toegankelijk en biedt voor alle leeftijden leuke activiteiten. Toch weten maar weinigen van het bestaan af.

Om De Heemtuin op de kaart te zetten ontwierpen we een nieuw logo, een spiksplinternieuwe website en een handig informatiebord. Het nieuwe logo kreeg zelfs een bijzonder plekje bij de vrijwilligers.

  • Visuele identiteit
  • Website
  • Huisstijlmiddelen
  • Promotie

Logo & Huisstijl.

Voor het logo en de huisstijl bleven we dicht bij De Heemtuin zelf. Het organische, de openheid, toegankelijkheid, diversiteit van de planten dieren en speelsheid vind je er daarom op diverse manieren in terug. De ‘e’ en ‘m’ in het logo zijn met elkaar verbonden en visualiseren de meanderende paden die door de tuin lopen en de diverse gebieden met elkaar verbinden.

Webdesign De Heemtuin.

De zoektocht naar een leuk uitje begint tegenwoordig online. Als bedrijf kun je dus bijna niet meer zonder een steengoede website. Voor inspiratie kun je echter het beste weg achter je beeldscherm. Daarom trokken wij ter voorbereiding op deze opdracht naar De Heemtuin en kregen daar een rondleiding. Het enthousiasme van de vrijwilliger daar werkte aanstekelijk en prikkelde ons om een mooi design voor de website te maken.
 
Net als de planten en bloemen in De Heemtuin zelf groeide dit project, met een fleurig eindresultaat. In plaats van de standaard natuurlijke kleuren waar je aan denkt bij een bloementuin, kozen we voor meer aardse tinten. Onder andere de website van De Heemtuin barst nu van de aardse, warme tonen. Die zie je overigens overal terug: in het logo, op het informatiebord en op de socials.

Frame monitor leeg Frame iPhone leeg
Sleep mij
Informatiebord voor De Heemtuin.

Een attractie als De Heemtuin kan niet zonder een goed informatiebord. Het heet de bezoekers welkom en het geeft praktische en leerzame informatie. De nieuwe huisstijl trokken we daarom door naar dit nieuwe bord. 

Promovideo.

Kom ontdekken en beleven
Natuurlijk voor iedereen

Zien wat wij kunnen
betekenen
voor jouw merk?
Maak een afspraak
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.