In opdracht van Albert Heijn mochten wij het jaaroverzicht van 2019 in beeld brengen doormiddel van een overzichtelijke infographic. In dit jaaroverzicht zie je o.a. dat er ruim 100 winkels zijn vernieuwd waarin lekker en gezond eten centraal staan. Er word ingezet op digitaal gemak, er kwamen er 21 winkels bij in Nederland en België, en werd er een nieuwe campagne met Ilse gelanceerd. Ook introduceerde Albert Heijn Prijsfavorieten, de goedkoopste 1.000 topproducten die te herkennen aan het blauwe duimpje. Dit allemaal samengevat in deze mooie infographic.
Om een opvallende infographic te kunnen ontwerpen is het van belang dat je goed kijkt naar de huisstijlrichtlijnen die gedocumenteerd zijn in het brandbook. Wij hebben ons ingelezen en gekeken hoe we zo consistent mogelijk kunnen inhaken op de merkidentiteit van Albert Heijn. Kleuren, typografie en illustratiestijl zijn hierbij belangrijke elementen. Zo ontstaat er een zogenaamde beeldtaal.
'Albert Heijn behaalt een marktaandeel van 34,9% in 2019, met een opwaartse trend gedurende het jaar.'
Als we alle grafische elementen ontworpen hebben smeden we dit op basis van de beeldtaal en huisstijl samen tot een duidelijke en overzichtelijk infographic. Zie hieronder het resultaat!
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.