Jaaroverzicht Albert Heijn
Jaaroverzicht Albert Heijn

Jaaroverzicht Albert Heijn

Jaaroverzicht Albert Heijn

In opdracht van Albert Heijn mochten wij het jaaroverzicht van 2019 in beeld brengen doormiddel van een overzichtelijke infographic. In dit jaaroverzicht zie je o.a. dat er ruim 100 winkels zijn vernieuwd waarin lekker en gezond eten centraal staan. Er word ingezet op digitaal gemak, er kwamen er 21 winkels bij in Nederland en België, en werd er een nieuwe campagne met Ilse gelanceerd. Ook introduceerde Albert Heijn Prijsfavorieten, de goedkoopste 1.000 topproducten die te herkennen aan het blauwe duimpje. Dit allemaal samengevat in deze mooie infographic.
Albert  Heijn

Beeldtaal versus kleurenschema



Om een opvallende infographic te kunnen ontwerpen is het van belang dat je goed kijkt naar de huisstijlrichtlijnen die gedocumenteerd zijn in het brandbook. Wij hebben ons ingelezen en gekeken hoe we zo consistent mogelijk kunnen inhaken op de merkidentiteit van Albert Heijn. Kleuren, typografie en illustratiestijl zijn hierbij belangrijke elementen. Zo ontstaat er een zogenaamde beeldtaal.

'Albert Heijn behaalt een marktaandeel van 34,9% in 2019, met een opwaartse trend gedurende het jaar.'

Doorvertaling naar infographic



Als we alle grafische elementen ontworpen hebben smeden we dit op basis van de beeldtaal en huisstijl samen tot een duidelijke en overzichtelijk infographic. Zie hieronder het resultaat!

Doorvertaling naar animatie



En zo vertaalde wij de infographic ook door naar een leuke videoanimatie!

Michel van Velzen

Wil jij met behulp van The MindOffice ook jouw bedrijf op de kaart zetten?

Michel van Velzen helpt je graag verder!


Michel van Velzen
010 435 07 50
mvanvelzen@themindoffice.nl

Volgende Case

Quality

Menu.

Menu

Simplicity is the ultimate form of sophistication
Leonardo da Vinci
There is no substitute for hard work
Thomas A. Edison
Creativity is contagious, pass it on...
Albert Einstein
Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is success.
Henry Ford
Every mind needs friendly contact with other minds
Napoleon Hill
No matter what people tell you, words and ideas can change the world.
Robin Williams