De website van Ask Roger! hebben wij vernieuwd en wat zijn we trots op het resultaat. Ask Roger! streeft naar het creëren van de ultieme klantervaringen “customer experience” voor klanten van klanten. Deze methoden zijn gebruikt om van het wireframe (prototype) tot aan de finale versie een goede website neer te zetten.
In de wereld van digital marketing worden er steeds nieuwere methodes uitgevonden om de klantenervaring te optimaliseren. Door gebruik te maken van artificial intelligence en innovativiteit blijft Ask Roger! vooruitstrevend. The MindOffice streeft ook naar de meest optimale customer experience, daarom zijn wij trots dat wij de website voor Ask Roger! hebben vernieuwd.
Wat is customer experience? En waarom is het gebruikt in het bouwen van de nieuwe website? De naam zegt het al, het gaat om hoe de klant een website of applicatie ervaart. Binnen de term customer experience vallen weer verschillende sub-elementen. Een van de belangrijkste elementen is de user experience. Vanuit The MindOffice hebben wij ons gericht op de user experience design (UX) en de user interface design (UI).
Vanaf de wirefrome tot aan de final versie van de website is er gedacht aan hoe de gebruiker de beste ervaring heeft op de website. UX design en UI design zijn goede methodes om deze ervaring te creëren.
Om de UX tot zijn recht te laten komen hebben wij gestreefd naar een zo optimaal mogelijke gebruikservaring. De UX gaat vooral om de structuur van de website. Zo hebben wij de customer journey gebruikt voor de UX. Op de website ziet de gebruiker bij elke stap die wordt gezet een terugkoppeling naar de customer journey. Dit maakt het overizchtelijk voor de gebruiker en zorgt voor een vloeiende structuur.
De UI heeft te maken met wat de gebruiker op zijn beeldscherm ziet. Als de gebruiker de website van Ask Roger bezoekt, wordt al snel duidelijk hoe de website werkt. Een voorbeeld is de blauwe lijn aan de linkerkant op de homepage, deze lijn presenteert de customer journey.
De website is gemaakt volgens het bestaande huisstijlhandboek, zo zijn bijvoorbeeld de verschillende webpagina's erg herkenbaar. Maar met de vernieuwing van de website hebben wij ook verder gewerkt aan de branding. In de komende periode worden de richtlijnen van de branding verder uitgewerkt.
Tijdens het vernieuwen van de website van Ask Roger is gewerkt met Sketch en de Marvel App. Deze applicaties maken het process transparant voor zowel de klant als voor ons. Sketch geeft onze designers een makkelijke methode om ideeën uit te werken in een prototype van de website. Vervolgens kan de klant via de Marvel App feedback geven op het prototype (beta versie) van de website.
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.