De Brouwmaten kwamen binnen met de vraag; Wij zijn een startend biermerk en we hebben een etiket nodig voor op onze flessen... Toen werd het even stil aan onze kant van de tafel. Want wat voor bier willen jullie in de markt zetten en onder welke naam? Is er al een logo? Dat zijn nog al essentiële onderdelen voordat je uberhaupt over een etiket gaat nadenken. Kortom, een opdracht waar wij van houden, van conceptvorming, design, tot aan het opleveren van een complete merkidentiteit en merkbeleving. In deze case zie je wat wij er van gebrouwen hebben.
De Brouwmaten (vader en zoon) hadden al een mooie merknaam als afzender van een heerlijk biertje maar nog geen naam om de Tripel in de markt te zetten. We hebben letterlijk zelf aan de bar gehangen om een passende naam te verzinnen die lekker bekt tijdens het bestellen... Het Vlaardingse 'Vaatje' was gebrouwen.
Het logo van de Brouwmaten spreekt voor zich, stoer en daadkrachting. Kernwaarden die terug te vinden zijn bij de brouwers maar ook bij de doelgroep. Om de Vlaardingse roots van het merk te benadrukken laten we nadrukkelijk de haringvissers zien en stamt de naam 'Vaatje' ook af van de haringvaten uit de visserij.
"Met het Vlaardingse Vaatje is er een nieuw biermerk in de markt gezet met een knipoog naar de roots van de stad. "
Lees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankLees je termen die je niet begrijpt?
Bekijk onze kennisbankKom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.