menu sluiten
pink curve top
Nieuwe branding Zero verzekering

Nieuwe branding Zero verzekering

Met de autoverzekering van Zero (onderdeel van Nationale-Nederlanden) is het tegenwoordig mogelijk om via machine learning een persoonlijke premie voor een autoverzekering te berekenen. Meer data betekent een nog beter afgestemde premie. Maar hoe communiceer je deze complexe manier van berekenen naar buiten? Aan ons is gevraagd de huisstijl en website te creëren en realiseren.

Ludens Kinderopvang Complexe onderwerpen helder uitgelegd

Nieuwe branding Zero verzekering.

Voor Sparklab (onderdeel van Nationale-Nederlanden) hebben wij de branding (logo en webdesign) van Zero uitgewerkt. Zero is een complex systeem dat werkt via machine learning, wij hebben dit op een luchtige en vrij gemakkelijk te volgen manier uitgewerkt. De door ons verzonnen slogan "Daar kun je op rekenen" omvat al het gehele concept. Het logo slaat ook op de naam "zero", het getal "0" is namelijk getransformeerd naar een smiley. Dit slaat op de klanten die van deze verzekering gebruik maken en een persoonlijke premie ontvangen die minder geld kost dan een gebruikelijke manier van verzekeren.

Logo design Zero.

Voor het product 'Zero' ontwierpen wij een duidelijk en simplistisch logo met een knipoog naar het 0-teken.<br />In de typografie maken we gebruiken van overlappende vlakken welke als een 'algoritme' aan elkaar zijn gekoppeld.<br />Voor het kleurgebruik hebben we onderzoek gedaan binnen de markt en kwamen uit op een modern kleurenpalet met een vertrouwd karakter.

Webdesign Zero.

Het doel voor het webdesign van Zero is om de vrij complexe manier van het berekenen van een premie op een gemakkelijk te volgen manier uit te leggen. Alle kleuren, knoppen en communicatie-uitingen worden goed uitgebeeld. Dit geeft de websitebezoeker een sturend middel om goed te begrijpen waar de website over gaat. Een complexe manier van het berekenen van een premie wordt zo op een vrij luchtige manier uitgelegd.

"De nieuwe manier van verzekeren"

Daar kun je op rekenen
Daar kun je op rekenen.

Autoverzekeringen worden aan de hand van een paar variabelen berekend. Sparklab, onderdeel van Nationale-Nederlander, wil met Zero nog meer variabelen (data) meten dan dat er nu wordt gedaan, om een nog meer gepersonaliseerde autoverzekering aan te bieden.&nbsp;

Complex algoritme.

Het berkenen van de prijs van de autoverzekering door Zero wordt gedaan aan de hand van machine learning. Klantgegevens worden vergeleken in een complex algoritme om tot een persoonlijke premie te komen. Zo wordt per persoon het&nbsp;schaderisico berekend aan de hand van dit algoritme.

Zien wat wij kunnen
betekenen
voor jouw merk?
Maak een afspraak
Contact
Contact
Neem contact op met The MindOffice

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank
The MindOffice BV
Cincinnati Building
Schiedamsedijk 126
3134 KK Vlaardingen
KvK

78419689

BTW

NL861386541B01

Lees je termen die je niet begrijpt?

Bekijk onze kennisbank

Kom langs bij ons kantoor in Vlaardingen en ontdek de mogelijkheden waarmee je jouw merk op de kaart zet. Neem contact op en plan direct een afspraak.