Nieuwe branding Zero verzekering
Nieuwe branding Zero verzekering

Daar kun je op rekenen

Nieuwe branding Zero verzekering

Voor Sparklab (onderdeel van Nationale-Nederlanden) hebben wij de branding (logo en webdesign) van Zero uitgewerkt. Zero is een complex systeem dat werkt via machine learning, wij hebben dit op een luchtige en vrij gemakkelijk te volgen manier uitgewerkt. De door ons verzonnen slogan "Daar kun je op rekenen" omvat al het gehele concept. Het logo slaat ook op de naam "zero", het getal "0" is namelijk getransformeerd naar een smiley. Dit slaat op de klanten die van deze verzekering gebruik maken en een persoonlijke premie ontvangen die minder geld kost dan een gebruikelijke manier van verzekeren.
Zero verzekering

Logo design Zero



Voor het product 'Zero' ontwierpen wij een duidelijk en simplistisch logo met een knipoog naar het 0-teken.
In de typografie maken we gebruiken van overlappende vlakken welke als een 'algoritme' aan elkaar zijn gekoppeld.
Voor het kleurgebruik hebben we onderzoek gedaan binnen de markt en kwamen uit op een modern kleurenpalet met een vertrouwd karakter.

Webdesign Zero



Het doel voor het webdesign van Zero is om de vrij complexe manier van het berekenen van een premie op een gemakkelijk te volgen manier uit te leggen. Alle kleuren, knoppen en communicatie-uitingen worden goed uitgebeeld. Dit geeft de websitebezoeker een sturend middel om goed te begrijpen waar de website over gaat. Een complexe manier van het berekenen van een premie wordt zo op een vrij luchtige manier uitgelegd.

"De nieuwe manier van verzekeren"

Daar kun je op rekenen



Autoverzekeringen worden aan de hand van een paar variabelen berekend. Sparklab, onderdeel van Nationale-Nederlander, wil met Zero nog meer variabelen (data) meten dan dat er nu wordt gedaan, om een nog meer gepersonaliseerde autoverzekering aan te bieden. 

Daar kun je op rekenen

Complex algoritme



Het berkenen van de prijs van de autoverzekering door Zero wordt gedaan aan de hand van machine learning. Klantgegevens worden vergeleken in een complex algoritme om tot een persoonlijke premie te komen. Zo wordt per persoon het schaderisico berekend aan de hand van dit algoritme.

Michel van Velzen

Wil jij met behulp van The MindOffice ook jouw bedrijf op de kaart zetten?

Michel van Velzen helpt je graag verder!


Michel van Velzen
010 435 07 50
mvanvelzen@themindoffice.nl

Volgende Case

FOBID Netherlands Library Forum

Menu.

Menu

Simplicity is the ultimate form of sophistication
Leonardo da Vinci
There is no substitute for hard work
Thomas A. Edison
Creativity is contagious, pass it on...
Albert Einstein
Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is success.
Henry Ford
Every mind needs friendly contact with other minds
Napoleon Hill
No matter what people tell you, words and ideas can change the world.
Robin Williams